Vloer renovatie

Static

Member
Hallo,

We zouden graag onze benedenvloer in ons huis willen renoveren, andere tegel leggen dus.

De aannemer die we contacteerden zei dat de huidige tegelvloer uitbreken geen optie is want dan moet de chappe en de vloerverwarming er ook uit (te drastische verbouwing voor ons). Enkel de tegels uitschieten zou dus niet gaan zonder te diep te zitten en dus die chappe/vloerverwarming te raken.

Alternatief is dan de nieuwe tegels (keramisch parket) lijmen over de bestaande tegelvloer.
Op zich doenbaar met aanpassing van de deuren en nieuwe plinten lijkt me.

Vragen:
- dubbele tegellaag geeft geen problemen voor de vloerverwarming? (zal misschien trager opwarmen?)
- andere praktische bedenkingen bij de ze methode?

Z'n offerte:

- primer aanbregen (4,40 EUR /m²)
- vloeren op bestaande vloer (55 EUR/m²)
- aankoopprijs vloer (x EUR/m²)

Prijs van de primer lijkt me wel oké maar z'n prijs per m² tegelen lijkt me aan de dure kant? Dit is dus zonder de tegel zelf...

Iemand hier meer ervaring rond of tips?

Thx!

Hebben ze ook een reden gegeven waarom ze te diep zouden zitten en de vloerverwarming zouden raken? Zit de vloerverwarming dan zo oppervlakkig? Ik heb bij het uitschieten van de tegels amper putten gemaakt en de putten die ik maakte waren ook niet echt diep. Egaliseren was niet nodig om er nieuwe tegels op te lijmen. Een vloerder zei tegen mij ook van de tegels er gewoon op te kleven, maar achteraf ben ik blij dat ik ze uitgebroken heb.

Ik zeg niet dat in bepaalde gevallen tegel op tegel geen goede optie zou zijn (is hier ook gebeurd in de berging bijvoorbeeld omdat het daar niet echt stoort en het zo snel kon gebeuren), maar indien mogelijk zou ik toch altijd gaan voor de vloer uit te breken. Je kan niet vloer op vloer op vloer blijven leggen en als je later nog eens de vloer wil veranderen zit je al met 2 lagen tegels. Volgens mij wil de aannemer gewoon voor de makkelijkste oplossing gaan als ik enkel op je uitleg voortga. Geen risico op schade en het vuilste werk moet niet gebeuren. Ik ken de situatie natuurlijk niet, dus dat is een veronderstelling. Maar ik zie zelf niet meteen een reden waarom de tegels niet uitgebroken zouden kunnen worden zonder iets van de vloerverwarming te raken als je wat voorzichtig bent.

Van prijzen heb ik geen idee, dus daar kan ik je niet mee verderhelpen.

Lijkt er idd op dat deze vloerder dik wil cashen zonder al te veel vuil te maken en zonder risico te nemen. Offerte maken voor uitbreken vloer is ook moeilijk aangezien je nooit kan weten hoe vlot dit zal gaan.

Nochtans geen gekke prijs /m2…(voegen incl? Dan is het zeker ok).

Uitbreken kan ook in regie aangenomen worden. Dus op zich zouden dat geen problemen mogen zijn.

Er zijn teveel factoren om een nuttig antwoord te geven of dat al dan niet de betere optie is. Is per situatie anders te beoordelen. Die prijs is -imo- perfect ok. Is incl lijm?

Hier vorig jaar 35/m2 betaald incl. Lijm. Uitbreken zelf gedaan. Als de tegels gelijmt zijn is het normaal ni z'n moeilijk werk, om die er uit te krijgen. Lijkt me gek dat je de vv zou raken hiermee..

let op wat leeftijd/staat is van uw vloerverwarming
je zou niet eerste zijn die zijn vloer vernieuwd en dan mag vloer heropbreken om verwarming te vervangen.

Bedankt voor de reacties!
Vloerverwarming is nog in goeie staat, woning is 10 jaar oud.
Prijs van vloeren is all inn volgens mij, dus incl lijm en alle toebehoren.
Zou toch de optie om de tegels eruit te halen willen overwegen, ga nog wat extra offertes/meningen vragen....

Terug
Bovenaan