Voetbalsupportersgeweld in Brussel

Tsk tsk tsk...

Die werden uitgedaagd eh. Ik weet niet of ge het artikel gelezen hebt met de timeline. Maar die van Bridges hebben boel komen zoeken, niet andersom.

Ik weet niet hoe gij u zou voelen moesten ze pakweg tegen uwen auto staan pissen, of u of een van uw buren in elkaar komen slagen. Hier mijn andere kaak, slaag maar...

Zulke acties lokken reacties uit, uiteraard... Ik had wel verwacht dat de meesten hier door konden zien, dus zet die zwart blauwe bril al maar af hoor. Ok het zijn niet de standaard supporters, maar een bende hooligans die al uit Jan Breydel werden geweerd, misschien dus niet representatief, maar again die van Brugge hebben het zelf zitten zoeken met hun fars bakkes...
Als er iets is wat men in de huidige maatschappij wel eens mag leren is dat we nog altijd een samenleving zijn met wetten en regels en dat straf en vergelding enkel een taak is van de rechterlijke macht. Dit is gewoon goedpraten van achterlijk gedrag. Als ze tegen uw auto hebben staan pissen of uw buur in elkaar geslagen hebben bel je de flikken en laat je die hun werk doen ipv een spiraal van geweld te ontketenen.

Als er iets is wat men in de huidige maatschappij wel eens mag leren is dat we nog altijd een samenleving zijn met wetten en regels en dat straf en vergelding enkel een taak is van de rechterlijke macht. Dit is gewoon goedpraten van achterlijk gedrag. Als ze tegen uw auto hebben staan pissen of uw buur in elkaar geslagen hebben bel je de flikken en laat je die hun werk doen ipv een spiraal van geweld te ontketenen.
Gij doet alsof ik al die hooligans steun ofwat? Ik keur hier niks goed, maar het kleinste kind weet toch dat in de realiteit hier reactie op ging komen??? Er loopt zoveel mis, moest IEDEREEN eens zijn verantwoordelijkheid nemen van zijn daden het zou er veel beter aan toe gaan.

Maar we zitten met het IQ van een gemiddelde "voetbalFANatiekeling". Ik denk niet dat dat ooit zal beteren hoor, of wat denk je zelf misschien?? Als ze allemaal redelijk beginnen te zuipen wordt het alleen maar erger.

En gij omschrijft precies hoe ik het zou doen, maar dat is buiten al de rest, of toch een zeker deel van de voetbal scene, gerekend...

je hebt een punt he, maar dit soort commentaren negeren het startpunt van die spiraal: de compleet idiote actie van die Bruges boys.

trouwens, het vertrouwen in de politie is bij die mensen niet super groot, dus dat die liever het heft in eigen handen nemen is 100% te verwachten.

je hebt een punt he, maar dit soort commentaren negeren het startpunt van die spiraal: de compleet idiote actie van die Bruges boys.

trouwens, het vertrouwen in de politie is bij die mensen niet super groot, dus dat die liever het heft in eigen handen nemen is 100% te verwachten.
Het is raar om te zeggen, maar ergens had het voor mij erger mogen aflopen, zodanig dat er pas echt gereageerd zou worden, en dat er ergens nen hoge pief zijne kop moest rollen. Nu gaan ze nog fier zijn die North hooligans van Brugge, en mark my words, hier gaat Weinig van in huis komen qua bestraffing. Een stadion verbodje of 10 en de kous is af, tot de volgende keer that is...

En daarmee moet dat Brussels straattuig onschuldige supporters aanvallen.

Dat is ook niet goed te praten, uiteraard. Maar als ge al een IQ van 2 ofzo hebt weet ge toch dat dit gaat gebeuren?? Feit is hadden Brugge niet zo'n rampage gedaan in Molenbeek was er zelf niet eens iets gebeurd... Hoogstens wat incidenten met Anderlecht supporters...

Ik negeer het startpunt niet. Het grootste probleem in dit ganse feit is dat de overheid er gewoon niet in slaagt om hun burgers te beschermen. Voor mij is alles wat daar gebeurd is onsamenhangend hoor, Hooligans van Brugge mochten in 1ste instantie niet de kans gekregen hebben om keet te schoppen (en wanneer ze het wel gedaan hebben moesten ze al lang opgepakt geweest zijn) en wat daarna gebeurd is ook niet goed te praten want dit is gewoon een voedingsbodem voor uitdijend geweld. Startpunten zijn hier nogal nutteloos om in achting te nemen want het verandert niet voor de slachtoffers.

en die dat de hooligans hebben aangevallen waren niet onschuldig dan?

het is alletwee verwerpelijk, maar 1 van de twee was ongeprovoceerd.

en die dat de hooligans hebben aangevallen waren niet onschuldig dan?

het is alletwee verwerpelijk, maar 1 van de twee was ongeprovoceerd.
Wederom, het is niet dat er iets provocerend is dat men daarom het recht heeft om het heft in eigen handen te nemen. Want dat is gewoon de rechtvaardiging die al het tuig dat keet schopt gebruikt.

Wederom, het is niet dat er iets provocerend is dat men daarom het recht heeft om het heft in eigen handen te nemen. Want dat is gewoon de rechtvaardiging die al het tuig dat keet schopt gebruikt.
Beiden treffen schuld, dat is duidelijk, maar we weten hier allemaal wie er hierbij keet heeft geschopt, nietwaar??

Beiden treffen schuld, dat is duidelijk, maar we weten hier allemaal wie er hierbij keet heeft geschopt, nietwaar??
Ja, en doet dat ter zake? Is het dan opeens ok dat een of ander voetbalsupporter die op de metro zat en niks met het geweld te maken had een messteek krijgt? Is het opeens ok dat er morgen enkele gezinnen met kinderen op de blaarmeersen in elkaar geklopt worden omdat freddy de dorpsmarginaal gespuwd heeft op een bende Marokkanen?
Het maakt verdomme niet uit wie wat gedaan heeft, het is niet omdat de ene marginaal gedrag vertoont dat het een vrijgeleide is om dat ook te doen.

Eindeloos gezeik met hooliganisme. Politiek doet er niets aan, clubs kijken de andere kant uit, ondertussen kost het de maatschappij handenvol geld. Nu wat verontwaardiging, volgende maand gewoon weer een nieuwe episode van supportergeweld, rinse & repeat. Al meer dan 30 jaar hoor ik hetzelfde liedje.
Wat mij betreft laat je die mannen elkaar gewoon de kop inslaan op een patattenveld. Wel even uitsluiten van onze sociale zekerheid.

Ja, en doet dat ter zake? Is het dan opeens ok dat een of ander voetbalsupporter die op de metro zat en niks met het geweld te maken had een messteek krijgt? Is het opeens ok dat er morgen enkele gezinnen met kinderen op de blaarmeersen in elkaar geklopt worden omdat freddy de dorpsmarginaal gespuwd heeft op een bende Marokkanen?
Het maakt verdomme niet uit wie wat gedaan heeft, het is niet omdat de ene marginaal gedrag vertoont dat het een vrijgeleide is om dat ook te doen.
Ik ben er ook niet mee eens, djeez, wat kunt ge blijven herhalen, iedereen weet hoe de klepel hangt in Brussel, maar het dan zelf gaan zoeken, en dan verontwaardigd reageren is ook 1 en 2 imo...

Natuurlijk gaan ze vergelding zoeken op al wat een Brugs truitje of sjaaltje aanheeft, op wie anders? Nogmaals, misschien nog 5 keer nodig om te herhalen, ik ben met geeneen eens, niet die van Brugge, en ook niet de voyoukes die dit aangrijpen om geweld te gebruiken, maar er werd wel stevig ingebeukt in de ribaucourt wijk, ik ga dus een Schweppes reclame slogan moeten gebruiken eer ge het begrijpt :

What did you expect??

@nestorius

Geef mij eens uwe WhatsApp nummer, ik zal u een paar filmpjes doorsturen dan... (van de Brugse koorknaapjes)
Sorry maar nu ben je weer bezig met zaken goedpraten. Wat maakt het uit welke filmpjes er zijn van Brugse koorknaapjes. Er zijn ook hopen filmpjes van nieuwjaar of andere rellen in Molenbeek. Het is gewoon geweld tegen onschuldigen in elk geval. Dat een uur ervoor een of andere brugse hooligan rel geschopt heeft is geen rechtvaardiging om zelf wat ambras te maken. Net zoals het niet is omdat een hoop idioten op nieuwjaar het kot op stelten zet in Brussel dat brugse hooligans het recht hebben om wanneer ze eens in Brussel zijn daar wat random kleurlingen in elkaar te rammen. Door te focussen op wie wat zou gedaan hebben is men gewoon op zoek naar een legitieme reden voor wat er gebeurd is. Terwijl niets het zinloos geweld rechtvaardigt. Moest men nu eens de daders van smiddags aangevallen hebben savonds zou ik het nog enigszins kunnen aanvaarden maar niet op deze wijze waarbij men gewoon onschuldigen treft door als een wilde tekeer te gaan tegen iedereen die een sjerp van Brugge had of in het ander geval kleurling is.

En kom niet af dat what did you expect of wat dan ook want de originele post waar jij op reageerde ging over de media die weinig aandacht had voor het geweld van de jongeren maar wel linken legt met extreem rechts, Vlamingen of racisme. Dus helemaal niets dat Brugse hooligans helemaal niks zouden gedaan hebben. Ik denk niet dat er iemand is die hier verontwaardigd reageert wanneer er die dag Brugse hooligans afgeklopt zijn geweest, wel dat wanneer er Brugge supporters afgemot geweest zijn die helemaal niks met geweld te maken hadden. En dan zeggen dat het te verwachten was en ludiek reageren op wie daar commentaar op heeft is gewoon de kop in het zand steken. Terwijl die gewone Brugge supporter gewoon hetzelfde meemaakt als die uitbater van de doe het zelf zaak en anderen die in molenbeek die dag het slachtoffer waren. Gewoon zinloos geweld en de overheid die er klaarblijkelijk niet in slaagt om hun burgers te beschermen. En dan mogen al wie die dag klaar stond om het "hooligangeweld" te veroordelen maar bij wie het ijzig stil blijft bij wanneer er eens rellen op oudejaarsavond wel eens in eigen borst kijken want de facto komt het gewoon op hetzelfde neer. Het maakt voor de slachtoffers geen enkel verschil of je in elkaar geklopt bent door een blanke of een kleurling hoor, het enige wat het aanwakkert is agressie.

Dus ipv what did you expect te zeggen zou ik eerder eens zeggen tegen al wie iets in Brussel te zeggen heeft, Just do it. Geef uw orde handhavende macht eens de bevoegdheden en middelen om de onschuldige burger te beschermen ipv zelf te blijven vasthouden aan de macht en alles zelf in handen te willen houden. Kwestie van eens paal en perk te stellen aan personen die denken dat ze zelf voor vergelding en wraak moeten zorgen.

Eindeloos gezeik met hooliganisme. Politiek doet er niets aan, clubs kijken de andere kant uit, ondertussen kost het de maatschappij handenvol geld. Nu wat verontwaardiging, volgende maand gewoon weer een nieuwe episode van supportergeweld, rinse & repeat. Al meer dan 30 jaar hoor ik hetzelfde liedje.
Wat mij betreft laat je die mannen elkaar gewoon de kop inslaan op een patattenveld. Wel even uitsluiten van onze sociale zekerheid.
Doet me denken aan de Slag bij Beverwijk in Nederland in 1997: https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250506_96699214

Zondagavond na de bekerfinale verzamelden overal in de hoofdstad Brusselse jongeren om zich te wreken voor de beruchte raid van Brugse hooligans op allochtonen in de Vanderstichelenstraat in een moeilijke wijk van Molenbeek. Daarbij kreeg iedereen ervan langs. Brugge-supporters die niets met het hooliganisme van eerder op de avond te maken hadden én ook Anderlecht-supporters die evenmin schuldig waren aan de eerdere raid. Het escaleerde tot een orgie van geweld.

de aanval van de hooligans was gewoon een startsignaal om weer nog wat verder te rellen. Had het geweld zich nu enkel op hooligans gefocussed had ik er nog begrip kunnen voor opbrengen maar het is al snel weer geresulteerd in een 'reden' om de boel nog maar eens te verzieken in brussel.

Sorry maar nu ben je weer bezig met zaken goedpraten. Wat maakt het uit welke filmpjes er zijn van Brugse koorknaapjes. Er zijn ook hopen filmpjes van nieuwjaar of andere rellen in Molenbeek. Het is gewoon geweld tegen onschuldigen in elk geval. Dat een uur ervoor een of andere brugse hooligan rel geschopt heeft is geen rechtvaardiging om zelf wat ambras te maken. Net zoals het niet is omdat een hoop idioten op nieuwjaar het kot op stelten zet in Brussel dat brugse hooligans het recht hebben om wanneer ze eens in Brussel zijn daar wat random kleurlingen in elkaar te rammen. Door te focussen op wie wat zou gedaan hebben is men gewoon op zoek naar een legitieme reden voor wat er gebeurd is. Terwijl niets het zinloos geweld rechtvaardigt. Moest men nu eens de daders van smiddags aangevallen hebben savonds zou ik het nog enigszins kunnen aanvaarden maar niet op deze wijze waarbij men gewoon onschuldigen treft door als een wilde tekeer te gaan tegen iedereen die een sjerp van Brugge had of in het ander geval kleurling is.

En kom niet af dat what did you expect of wat dan ook want de originele post waar jij op reageerde ging over de media die weinig aandacht had voor het geweld van de jongeren maar wel linken legt met extreem rechts, Vlamingen of racisme. Dus helemaal niets dat Brugse hooligans helemaal niks zouden gedaan hebben. Ik denk niet dat er iemand is die hier verontwaardigd reageert wanneer er die dag Brugse hooligans afgeklopt zijn geweest, wel dat wanneer er Brugge supporters afgemot geweest zijn die helemaal niks met geweld te maken hadden. En dan zeggen dat het te verwachten was en ludiek reageren op wie daar commentaar op heeft is gewoon de kop in het zand steken. Terwijl die gewone Brugge supporter gewoon hetzelfde meemaakt als die uitbater van de doe het zelf zaak en anderen die in molenbeek die dag het slachtoffer waren. Gewoon zinloos geweld en de overheid die er klaarblijkelijk niet in slaagt om hun burgers te beschermen. En dan mogen al wie die dag klaar stond om het "hooligangeweld" te veroordelen maar bij wie het ijzig stil blijft bij wanneer er eens rellen op oudejaarsavond wel eens in eigen borst kijken want de facto komt het gewoon op hetzelfde neer. Het maakt voor de slachtoffers geen enkel verschil of je in elkaar geklopt bent door een blanke of een kleurling hoor, het enige wat het aanwakkert is agressie.

Dus ipv what did you expect te zeggen zou ik eerder eens zeggen tegen al wie iets in Brussel te zeggen heeft, Just do it. Geef uw orde handhavende macht eens de bevoegdheden en middelen om de onschuldige burger te beschermen ipv zelf te blijven vasthouden aan de macht en alles zelf in handen te willen houden. Kwestie van eens paal en perk te stellen aan personen die denken dat ze zelf voor vergelding en wraak moeten zorgen.
Ik lees uwe wall of text nimeer ze...

Ik heb filmpjes van beide kanten, ik weet alleen wie er chronologisch eerst heeft geprovoceerd.

En toch nog een kleine edit hoor, jawel.

Volgens uw redenering : geweld van Brugse supporters is geen trigger om geweld te mogen gebruiken door de Brusselse jongeren.

Maar ik lees hier dat de metro in panne viel en daarom dat ze dan te voet zijn gegaan. Is dat dan legitiem om een plaatselijke handelaar van in de 70 met zen kop tegen nen marmeren steen te duwen en vollenbak keet te schoppen? Ge draait het hoe je wilt, maar de modale supporter van Brugge is het niet eens met dit geweld. Maar omdat ze aldus die reputatie genieten is al wat het collectieve brugse legioen heeft gedaan gelegitimeerd?? En ja natuurlijk, ik herhaal mij weeral, zoeken ze boel of vergelding tegen mensen met brugse clubsymbolen, wie anders???

Ik herhaal mijn vraag, want het gaat er niet goed in :

Wie anders??

Gaan ze misschien eerst een paar vragen beginnen stellen: meneer, maakt u deel uit van die hooligans in de ribaucourt wijk, en heeft u iets slechts gedaan?

En als dan het antwoord positief is, dan mag er beginnen geklopt te worden...

Moeilijk toch om dat eindje samen te binden voor u?

Is dat een reden om tot geweld over te gaan, neen, en ik veroordeel al het geweld, maar dat lees je blijkbaar ook niet, maar soms is vergelding blind gewoon, als een lap op een stier. Meer en minder is het gewoon niet. Je kan dat nog duzend keer omkeren, maar dat is wat er gebeurd is die dag...

Laatst bewerkt:
“Maar meester, hij is begonnen!” aanvaarden ze zelfs in de kleuterklas niet meer.

En in dit geval is hij niet eens de persoon die in elkaar geklopt werd.

In een rechtsstaat laat je vergelding aan de politie over. Dat is wat hier gezegd wordt, zonder te proberen blind geweld goed te praten door ‘provocatie’, alsof we dat riedeltje nog niet genoeg gehoord hebben. Hopelijk krijgen al die Brugse en Brusselse relschoppers eens flinke straffen die uitgevoerd worden.

Terug
Bovenaan