Sorry maar nu ben je weer bezig met zaken goedpraten. Wat maakt het uit welke filmpjes er zijn van Brugse koorknaapjes. Er zijn ook hopen filmpjes van nieuwjaar of andere rellen in Molenbeek. Het is gewoon geweld tegen onschuldigen in elk geval. Dat een uur ervoor een of andere brugse hooligan rel geschopt heeft is geen rechtvaardiging om zelf wat ambras te maken. Net zoals het niet is omdat een hoop idioten op nieuwjaar het kot op stelten zet in Brussel dat brugse hooligans het recht hebben om wanneer ze eens in Brussel zijn daar wat random kleurlingen in elkaar te rammen. Door te focussen op wie wat zou gedaan hebben is men gewoon op zoek naar een legitieme reden voor wat er gebeurd is. Terwijl niets het zinloos geweld rechtvaardigt. Moest men nu eens de daders van smiddags aangevallen hebben savonds zou ik het nog enigszins kunnen aanvaarden maar niet op deze wijze waarbij men gewoon onschuldigen treft door als een wilde tekeer te gaan tegen iedereen die een sjerp van Brugge had of in het ander geval kleurling is.
En kom niet af dat what did you expect of wat dan ook want de originele post waar jij op reageerde ging over de media die weinig aandacht had voor het geweld van de jongeren maar wel linken legt met extreem rechts, Vlamingen of racisme. Dus helemaal niets dat Brugse hooligans helemaal niks zouden gedaan hebben. Ik denk niet dat er iemand is die hier verontwaardigd reageert wanneer er die dag Brugse hooligans afgeklopt zijn geweest, wel dat wanneer er Brugge supporters afgemot geweest zijn die helemaal niks met geweld te maken hadden. En dan zeggen dat het te verwachten was en ludiek reageren op wie daar commentaar op heeft is gewoon de kop in het zand steken. Terwijl die gewone Brugge supporter gewoon hetzelfde meemaakt als die uitbater van de doe het zelf zaak en anderen die in molenbeek die dag het slachtoffer waren. Gewoon zinloos geweld en de overheid die er klaarblijkelijk niet in slaagt om hun burgers te beschermen. En dan mogen al wie die dag klaar stond om het "hooligangeweld" te veroordelen maar bij wie het ijzig stil blijft bij wanneer er eens rellen op oudejaarsavond wel eens in eigen borst kijken want de facto komt het gewoon op hetzelfde neer. Het maakt voor de slachtoffers geen enkel verschil of je in elkaar geklopt bent door een blanke of een kleurling hoor, het enige wat het aanwakkert is agressie.
Dus ipv what did you expect te zeggen zou ik eerder eens zeggen tegen al wie iets in Brussel te zeggen heeft, Just do it. Geef uw orde handhavende macht eens de bevoegdheden en middelen om de onschuldige burger te beschermen ipv zelf te blijven vasthouden aan de macht en alles zelf in handen te willen houden. Kwestie van eens paal en perk te stellen aan personen die denken dat ze zelf voor vergelding en wraak moeten zorgen.
Ik lees uwe wall of text nimeer ze...
Ik heb filmpjes van beide kanten, ik weet alleen wie er chronologisch eerst heeft geprovoceerd.
En toch nog een kleine edit hoor, jawel.
Volgens uw redenering : geweld van Brugse supporters is geen trigger om geweld te mogen gebruiken door de Brusselse jongeren.
Maar ik lees hier dat de metro in panne viel en daarom dat ze dan te voet zijn gegaan. Is dat dan legitiem om een plaatselijke handelaar van in de 70 met zen kop tegen nen marmeren steen te duwen en vollenbak keet te schoppen? Ge draait het hoe je wilt, maar de modale supporter van Brugge is het niet eens met dit geweld. Maar omdat ze aldus die reputatie genieten is al wat het collectieve brugse legioen heeft gedaan gelegitimeerd?? En ja natuurlijk, ik herhaal mij weeral, zoeken ze boel of vergelding tegen mensen met brugse clubsymbolen, wie anders???
Ik herhaal mijn vraag, want het gaat er niet goed in :
Wie anders??
Gaan ze misschien eerst een paar vragen beginnen stellen: meneer, maakt u deel uit van die hooligans in de ribaucourt wijk, en heeft u iets slechts gedaan?
En als dan het antwoord positief is, dan mag er beginnen geklopt te worden...
Moeilijk toch om dat eindje samen te binden voor u?
Is dat een reden om tot geweld over te gaan, neen, en ik veroordeel al het geweld, maar dat lees je blijkbaar ook niet, maar soms is vergelding blind gewoon, als een lap op een stier. Meer en minder is het gewoon niet. Je kan dat nog duzend keer omkeren, maar dat is wat er gebeurd is die dag...