Voetbalsupportersgeweld in Brussel

Ik begrijp ook niet zo goed wat mis is met de stelling van @nestorius om beide "bendes" even hard aan te pakken. Dat is toch gewoon het enige logische vervolg? Of het nu logisch is dat er vergelding komt of niet, dat doet ze niet eens toe. Het is allemaal vuiligheid.

Denk dat niemand wat @nestorius zegt dat in deze thread ontkent.
@Ruigen Das legt gewoon uit waarom die vergeldingsacties er überhaupt komen.

Die jeugd denkt dat de enige manier om gehoord te worden via rellen is. Uit ervaring weten ze dat ze meestal toch niet gehoord worden.

Klopt, mijn broer woont daar trouwens in die wijk, en hij kent daar iedereen, en zij aan hem. Is volgens mij een soort van bescherming en ook sociale controle. Er moet bijvoorbeeld niemand aan een buur zijne wagen komen of ze zullen u zeker en vast aanspreken. En inderdaad, het vertrouwen in de ordediensten is daar soms wel zoek hoor. Is dat daarom gerechtvaardigd, uiteraard niet dus eh. Maar omdat mijn broer daar woont heb ik mij daar dus nog nooit onveilig gevoeld. En er wonen trouwens veel meer Vlamingen daar dan je zou denken...

Die jeugd denkt dat de enige manier om gehoord te worden via rellen is. Uit ervaring weten ze dat ze meestal toch niet gehoord worden.
En wie zegt dat die hooligans geen keet hebben kommen schoppen omwille van de straffeloosheid die lijkt te heersen als het op rellen aankomt.

En wie zegt dat die hooligans geen keet hebben kommen schoppen omwille van de straffeloosheid die lijkt te heersen als het op rellen aankomt.
Rolleyes, lees mijn post hierboven. Enja de voyoukes (individueel of dealerkes ofzo) tegenhouden is niet altijd even gemakkelijk hoor. Soms zijn dat van andere wijken die daar dan komen dealen, not in my own backyard zeg maar... Het is wat het is, imo zou de drugs meer moeten aangepakt worden, want hoe ik het zie heerst daar een serieuze dorpsmentatliteit. Ons kent ons zeg maar, en als daar dan nen bus of 2 hooligans even hunne wil wil komen opleggen gebeurt dat dan uiteraard. Misschien is het gewoon een gebrek aan weten hoe het er aan toe gaat...

Ik denk dat wel duidelijk is waarom die vergeldingsacties er zijn geweest, maar dan hoeven we er toch geen begrip voor te hebben? Moesten ze die hooligans zelf hebben aangepakt, ging je niemand horen klagen, maar nu zijn gewoon onschuldige mensen aangevallen (en zwaar), terwijl die mss net dezelfde afkeer hebben van dat voetbaltuig. Het komt eigenlijk erop neer dat mijn vrouw wordt aangerand door iemand met een Adidas shirt aan en ik random iemand met een Adidas shirt in elkaar ga meppen.

Dus kort samengevat, die hooligans zijn sowieso vuiligheid en er zou enigszins begrip zijn wanneer er wraak op die groep was genomen, maar willekeurig mensen aanvallen, die toevallig dezelfde clubkleuren aan hebben is gewoonweg evengoed vuiligheid.

Dit blijft hier maar in rondjes gaan, wie beweert het tegendeel misschien dan? Blinde vergelding was het... Punt aan de lijn.

Terug
Bovenaan