Voorjaar 2024

Bini als laatste binnen gebold… das toch ook geen hoopgevend weekend geweest voor die jongen. Ik hoop echt dat die carriere niet voorbij is voor ze begonnen was

Bini als laatste binnen gebold… das toch ook geen hoopgevend weekend geweest voor die jongen. Ik hoop echt dat die carriere niet voorbij is voor ze begonnen was

Hij was vandaag tenminste bij de 15 besten bergop, gisteren was het een stuk slechter.

Kan ook goed zijn dat die nog bij die valpartij lag daar aan het einde, want Zingle die voorlaatste binnenkomt lag daar ook op de grond.

Girmay was gevallen
Er katapulteerde een fiets in het peloton, waardoor Biniam Girmay ten val kwam.

McNulty is best een wisselvallig renner. Op zijn best is die echt wereldklasse die heeft ooit in de Tour een stoot uitgehaald met enkel Pogacar en Vingegaard op zijn bagagedrager bijna 2 cols voor zijn rekening genomen. Maar kan dus ook ferm tegenvallen. Na zijn tijdrit zege had ik hem eigenlijk al bijna opgeschreven voor het eindklassement maar in de eerste bergrit moest hij ook al behoorlijk passen.

Jumbo gelijkaardig als vorig jaar. Maar als het om de knikkers ging (de monumenten) kwamen ze net tekort.

Nu maken ze in de pers exact dezelfde fout als vorig jaar nl conclusie trekken over races binnen 5-6 weken.

Hier ook zeggen dat enkel Wellens in de buurt van Van Aert komt, terwijl gisteren De Lie om zijn minst de gelijke of mssn zelfs de betere was. Van der Poel zal het niet alleen kunnen doen want Alpecin te zwak (net als vorig jaar in het openingsweekend trouwens),..

Jumbo gelijkaardig als vorig jaar. Maar als het om de knikkers ging (de monumenten) kwamen ze net tekort.

Nu maken ze in de pers exact dezelfde fout als vorig jaar nl conclusie trekken over races binnen 5-6 weken.

Hier ook zeggen dat enkel Wellens in de buurt van Van Aert komt, terwijl gisteren De Lie om zijn minst de gelijke of mssn zelfs de betere was. Van der Poel zal het niet alleen kunnen doen want Alpecin te zwak (net als vorig jaar in het openingsweekend trouwens),..

Ik las het ook, vind het ook nergens op slaan. Van Baarle en Laporte moesten vandaag ook gewoon passen toen Lazkano en Hibie nog mee konden. Als VDP op de 2x Kwaremont doortrekt denkt er dan echt iemand dat er nog 5 Jumbos of zo gaan aanhangen? We zagen vorig jaar hoe het ging. Er reden er dan nog een pak voor (3 minuten zelfs oa Pedersen en Asgreen) en toch werden die in geen tijd terug gehaald door Pogacar en VDP.

Gisteren vond ik op de Berendries Kirch de indrukwekkenste op de Muur Wellens en op de Bosberg was Cortina dan weer precies de betere. Alle 3 geen jumbos.

Dat er een Jumbo de RVV wint zou alles behalve een verrassing zijn maar doen alsof het nu al binnen is en ze enkel nog kunnen verliezen is wel zeer voorbarig. En dat zeker na vorig jaar waar ze zogezegd 5-0 voor stonden voor de RVV om dat ze alle 5 de kassei koersen ervoor hadden gewonnen. Na PR wisten we wel allemaal beter.

Ik las het ook, vind het ook nergens op slaan. Van Baarle en Laporte moesten vandaag ook gewoon passen toen Lazkano en Hibie nog mee konden. Als VDP op de 2x Kwaremont doortrekt denkt er dan echt iemand dat er nog 5 Jumbos of zo gaan aanhangen? We zagen vorig jaar hoe het ging. Er reden er dan nog een pak voor (3 minuten zelfs oa Pedersen en Asgreen) en toch werden die in geen tijd terug gehaald door Pogacar en VDP.

Gisteren vond ik op de Berendries Kirch de indrukwekkenste op de Muur Wellens en op de Bosberg was Cortina dan weer precies de betere. Alle 3 geen jumbos.

Dat er een Jumbo de RVV wint zou alles behalve een verrassing zijn maar doen alsof het nu al binnen is en ze enkel nog kunnen verliezen is wel zeer voorbarig. En dat zeker na vorig jaar waar ze zogezegd 5-0 voor stonden voor de RVV om dat ze alle 5 de kassei koersen ervoor hadden gewonnen. Na PR wisten we wel allemaal beter.

Alpecin mag vooral niet de fout maken om zelf mannetjes mee te sturen met groepen die eerder vertrekken en zolang mogelijk de controle proberen te houden. Van der Poel moet er dan inderdaad snel aan beginnen zodat het numerieke overwicht van Visma niet kan uitgespeeld worden. Laat je weer een groep van 12 sterke renners weg rijden en zitten daar een Tratnik en Laporte ofzo bij dan krijg je problemen.

Als (een goede) Van der Poel gaat, kan er in principe maar één iemand (misschien) mee en dat is Van Aert. Nu, er kan altijd een verrassende derde zijn natuurlijk.

Deze ochtend verslikte ik me ook wel in m'n koffie toen Het Nieuwsblad Lidl-Trek als medeverliezers van het weekend omschreef (Stuyven op 7 en 10) met daaronder een artikel dat De Lie en Lotto het zaterdag goed deden (wat uiteraard ook was).

Slecht weer verwacht heel de week in de regio Sienna. Een natte Strade Bianche behoort dus tot de mogelijkheden. Wellens zit al te watertanden.

Voor P-R komt dat goed voor VA (mits hij geen pech kent).
Zaterdag was het aanhaken op een heuveltje. Zelfs VDP in zelfde vorm als VA lost daar niet of krijgt het moeilijk.
Hopelijk voor VA rijdt Laporte niet eerder solo weg in Roubaix. Dan moet hij er zelf achter gaan :laugh:.

Movistar meer prominenter aanwezig dan in het verleden. Ik gun die mannen een semiklassieker dit jaar.
Slecht weer verwacht heel de week in de regio Sienna. Een natte Strade Bianche behoort dus tot de mogelijkheden. Wellens zit al te watertanden.
100km duo-TT met Tadej!

Het is hier al de ganse dag aan het regenen bij 5 graden en een ijzige wind. Zie ik daar een eenzame fietser rijden en denk ik wat een onnozele zot is dat. Bleek het Vermote te zijn.

Kzie dat de Strade op zijn programma staat dus die bereidt zich voor op hondenweer of haat rijden op de rollen? :unsure:

Voor Van Aert heb ik ook de schrik dat hij het in Paris-Roubaix of RVV zal moeten afgeven aan één van zijn ploegmaats omdat ze die gewoon laten rijden, terwijl ze dat bij hem nooit zouden doen... Zie hoe Van Baarle 2 jaar geleden won.

Voor Van Aert heb ik ook de schrik dat hij het in Paris-Roubaix of RVV zal moeten afgeven aan één van zijn ploegmaats omdat ze die gewoon laten rijden, terwijl ze dat bij hem nooit zouden doen... Zie hoe Van Baarle 2 jaar geleden won.

Van Baarle reed toen nog niet voor Jumbo. Die was toen gewoon ijzersterk heeft toen alles en iedereen kapot gereden zelfs toen VA los was heeft die nog een minuut extra aan de broek gekregen. Daar was weinig aan laten rijden toen. Maar in de toekomst kan het misschien inderdaad wel zo eens lopen. Denk aan Boonen en Devolder.

Ik vind RVV echt een heel eerlijke koers. Daar wint doorgaans toch gewoon de sterkste, zeker op dit parcours.

In PR gaan ze gewoon weer heel vroeg beginnen met de koers, zo snel mogelijk isoleren. Dan heb je sowieso minder kans dat je het aan een Laporte moet laten. Maar dat Laporte PR gaat winnen lijkt me wel een sinecure.

Terug
Bovenaan