Voorjaar 2024

De vrouw van het gegooide petje is ook bekend.

Op Radio 1 meldde een getuige dat het om een vrouw zou gaan met Aalsterse tongval en met een paar glazen te veel op.

Lap, weer 1 van ons kanten.
Ik dacht dat die marginaliteit geïmporteerd werd van het veldrijden of van het voetbal... maar het komt dus gewoon van Aalst Carnaval :unsure:

Sagan heeft ook wel gewoon 12 seizoenen lang op het allerhoogste niveau gepresteerd.
Zoveel renners kunnen dat niet zeggen.
Sagan heeft maar 8 seizoenen echt meegedraaid met de absolute top hoor.
2012 was echt de absolute doorbraak bij de top en in 2020 was het over de top heen.
Sagan was een speciaal soort renner die kon overleven in koers en dan nog hard kon sprinten. Ergo zijn laatste twee wereldtitels
Maar op klassiek vlak was hij toch in the end niet zo goed.

Bij Sagan was het zo ik me kon herinneren vaak allen tegen Sagan.

Bvb. Als iemand in de aanval ging en Sagan reedt er niet achter , dan reedt niemand het gat dicht.
Terwijl er nu toch minder zo gekoerst wordt. Ook al hadden ze dat beter gedaan.

2012 was echt de absolute doorbraak bij de top en in 2020 was het over de top heen.
Sagan was een speciaal soort renner die kon overleven in koers en dan nog hard kon sprinten. Ergo zijn laatste twee wereldtitels
Je moet ook niet iedereen aftoetsen aan MVDP hé :tongue:

Klopt, op een gegeven moment hadden we allemaal wel meer zeges in monumenten verwacht van Sagan en uiteindelijk is hij blijven steken op 'maar' 2.

Al reed hij o.a. ook 7x top 5 in MSR, waarvan 2x 2e (hij had er altijd één moeten winnen, het kieken)
In de RVV is hij ook nog een keer 2e, 4e, 5e en 6e geweest.
Parijs-Roubaix was misschien vaak minder overtuigd, buiten die ene zege.
Ook nog wel zeges behaald in de E3, Gent-Wevelgem, ...

Maar hij zal vooral herinnerd worden omwille van zijn 3 wereldtitels en zijn 7 groene truien ja, dat klopt (en zijn weirdness :unsure: )

Sagan zijn 3 wereldtitels (op rij notabene!) en zijn 7 groene truien zijn gewoon al unieke prestaties voor de geschiedenisboekken

8 seizoenen? 2012? :crazy:

Sagan won in 2010 al ritten in meerdere WT-koersen en 2011 verdubbelde hij dat aantal ongeveer, waaronder 3 ritten in de Vuelta. Sagan hoorde vóór 2012 al bij de top van het wielrennen. In 2012 brak hij niet door, hij bevestigde zijn kunnen door het ook te etaleren in de Tour.

Dat zijn dus al sowieso 10 seizoenen. Vanaf 2020 was het inderdaad duidelijk minder, maar toch nog steeds twee Giro-ritten en twee mooie ereplaatsen in MSR. Kan je ook nog steeds aanzien als het allerhoogste niveau, maar daar wil ik nog over discussiëren. Alleszins die acht seizoenen die jij aanhaalt is aardig minimaliseren imo.

Hoeveel renners zijn er in de laatste 20 jaar die 2 of meer monumenten gewonnen hebben? Kleine tip in het huidige peleton zijn er maar 3, MVDP, Pogacar en Evenepoel.

Ik wou al mijn prono voor de Brabantse beginnen opstellen, maar dat is niet nodig precies 🫣
Het deelnemersveld gaat er wel ieder jaar op achteruit precies. Gouden kansen voor Matthews, Teuns en Cosnefroy morgen.

8 seizoenen? 2012? :crazy:

Sagan won in 2010 al ritten in meerdere WT-koersen en 2011 verdubbelde hij dat aantal ongeveer, waaronder 3 ritten in de Vuelta. Sagan hoorde vóór 2012 al bij de top van het wielrennen. In 2012 brak hij niet door, hij bevestigde zijn kunnen door het ook te etaleren in de Tour.

Dat zijn dus al sowieso 10 seizoenen. Vanaf 2020 was het inderdaad duidelijk minder, maar toch nog steeds twee Giro-ritten en twee mooie ereplaatsen in MSR. Kan je ook nog steeds aanzien als het allerhoogste niveau, maar daar wil ik nog over discussiëren. Alleszins die acht seizoenen die jij aanhaalt is aardig minimaliseren imo.

Sorry hoor maar hij eindigde 44ste in 2010 en 22ste in 2011 op de wereldranglijst.
Ja hij maakte direct al indruk vanaf hij prof werd. Maar om nu echt te gaan zeggen dat hij vanaf 2010 bij de absolute top van het wielrennen hoorde, we moeten ook wel een beetje eerlijk blijken ook.

Nu zijn carrière geëindigd is kunnen we perfect de balans opmaken. En dan lijkt het mij toch niet uit de lucht gegrepen dat hij vooral een renner was met inhoud die aan de finish heel snel was. Die ook nog eens de kans kreeg om steeds maar weer voor groen te gaan. En in tijden dat groen minder sterk bekampt werd.
Je moet zijn volledig palmares in beschouwing nemen, maar puur als het op klassiek werk aankomt heeft hij nooit echt kunnen waarmaken. Dat is geen schande want het is een fenomeen die de boeken zal ingaan.

En terwijl ik dit schrijf voel je ook wel dat we dit binnen enkele jaren ook over WVA kunnen schrijven misschien. Het is ook niet uitgesloten dat het bij 1x MSR zal blijven. Sagan was amper ouder toen hij alweer over zijn top heen was.
Als je op PCS zijn grootste overwinningen bekijkt dan is dat niet van het niveau grootste der aarde momenteel.

Ik wou al mijn prono voor de Brabantse beginnen opstellen, maar dat is niet nodig precies 🫣
Het deelnemersveld gaat er wel ieder jaar op achteruit precies. Gouden kansen voor Matthews, Teuns en Cosnefroy morgen.
Wellens en Hirschi zijn nog een sterk duo. Stephen Williams en Quinten Hermans zijn ook in vorm.

Sagan zorgde er gewoon zelf voor dat groen minder sterk bekampt werd, omdat hij net in veel etappes makkelijk over heuvels of zelfs cols ging om tussensprints te pakken.

Sorry hoor maar hij eindigde 44ste in 2010 en 22ste in 2011 op de wereldranglijst.
Ja hij maakte direct al indruk vanaf hij prof werd. Maar om nu echt te gaan zeggen dat hij vanaf 2010 bij de absolute top van het wielrennen hoorde, we moeten ook wel een beetje eerlijk blijken ook.

Nu zijn carrière geëindigd is kunnen we perfect de balans opmaken. En dan lijkt het mij toch niet uit de lucht gegrepen dat hij vooral een renner was met inhoud die aan de finish heel snel was. Die ook nog eens de kans kreeg om steeds maar weer voor groen te gaan. En in tijden dat groen minder sterk bekampt werd.
Je moet zijn volledig palmares in beschouwing nemen, maar puur als het op klassiek werk aankomt heeft hij nooit echt kunnen waarmaken. Dat is geen schande want het is een fenomeen die de boeken zal ingaan.

En terwijl ik dit schrijf voel je ook wel dat we dit binnen enkele jaren ook over WVA kunnen schrijven misschien. Het is ook niet uitgesloten dat het bij 1x MSR zal blijven. Sagan was amper ouder toen hij alweer over zijn top heen was.
Als je op PCS zijn grootste overwinningen bekijkt dan is dat niet van het niveau grootste der aarde momenteel.
Euh, daar ging het niet over in de post van @El Imbatido. Hij sprak over het presteren op het allerhoogste niveau. Hij zei niet dat Sagan 12 seizoenen absolute top was. Althans, zo heb ik het toch begrepen. Toch wel een verschil imo.

Die kadee is letterlijk 12 seizoenen aan een stuk niet lager dan 35ste geëindigd in de PCS ranking. 9 seizoenen aan een stuk top10.
Dat is gewoon meedraaien op het hoogste niveau.

Dat hij minder monumenten heeft gewonnen dan we in 2012 hadden verwacht dat is allicht wel zo maar dat was helemaal niet de initiële premisse.
Desalniettemin wil ik wel happen hoor:
5 overwinningen in de belangrijkste eendagskoersen gewonnen. NiEt Zo GoEd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan