Voorjaar 2024

Eigenlijk zat het perfect voor Pedersen in die laatste km. Ook goed op de Pogio, zowel bergop als bergaf. Misschien iets té gretig? Rijdt ook niet de beste sprint en misschien mist hij zijn beste snelheid momenteel...

Overigens, Lefevere kan op hem blijven kakken dat hij zijn geld niet waard is (en dat klopt natuurlijk), maar uiteindelijk is Alaphilippe tenminste wel mee met deze groep vol wereldtoppers. Ik zie niet in wie er van QS beter gaat doen in de klassiekers. Op Remco na natuurlijk, en misschien een Merlier als het ergens een sprint wordt.
Over zijn prestatie van vandaag mag Lefevere tevreden zijn. Daar valt niets op af te dingen. Hopelijk kan hij dit doortrekken voor de rest van het jaar.

Wat denkt hij dan van Philipsen die midden de week nog even terug naar Belgie kwam voor Nokere dat is ook niet omdat hij echt denkt morgen een kans te maken.
You jinxed it :tongue:

Dat is meestal zo. Als je iets "denkt" dat zeker NIET gaat gebeuren, dan gebeurt dat ook niet.

1 uitzondering op de regel: tenzij je dit ook letterlijk post of publiek op voorhand aankondigt. Dan gebeurt het juist wél. :D
Als ik hier post dat ik de lotto win dan win ik gegarandeerd 1,25€ :headshake:

Laatst bewerkt:
Toch geweldig dat we het altijd geweldig vinden wanneer Matthieu zich uitslooft voor Jasper, maar er wel steeds kritiek is uit Vlaamse hoek over Van Aert die teveel in dienst van anderen rijdt ;)
Mathieu gaat voor eigen kansen en wanneer dat niet meer kan, maakt het de klik.

Leuke finale !

Kon op 10 verschillende manieren aflopen.

Pogacar gaat denk ik voor MSR eens moeten doen alsof hij echt niet goed is , om dan "verrassend" genoeg top te zijn en van achteruit weg te kletsen 😅. Want puur op de Force zal het heel moeilijk worden.

Ik zou ook graag ooit eens pidcock als eerste zien boven komen op de Poggio dat hij vrij me baan heeft naar beneden

Pedersen toch wel teleurstellend vierde gezien de aanzet die Stuyven gaf imo.
Pedersen choked een beetje denk ik. Wacht veel te lang met zijn aanzet waardoor Matthews en Philipsen reeds op snelheid uit het wiel komen... met iets meer vertrouwen kan Pedersen hier zeker winnen. Of misschien benen af natuurlijk maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.

Ferm podium wel, die 3 amigo's zullen samen wel eens een goei pint gaan drinken.

Die 9min op de cipressa was ook een droom blijkt achteraf :P

MSR being classic MSR, alles in stelling voor de Poggio, eerste stuk tempo erin brengen en dan mannen die gaan aanvallen en renners die reageren.
Toen MVDP het dichtreed op Pogacar en ze met een gaatje over de top gingen dacht ik dat ze gingen wegblijven.
Maar toen alles toch samenkwam en Jasper erbij kwam dan wist je dat MVDP de longen uit zijn lijf ging rijden voor de sprint.

Zalig hoe hij wint natuurlijk! Officieel lid van het clubje van de grote meneren.

Pogacar wel duidelijk in zijn communicatie dat dit de laatste keer was dat hij niet won :P

Toen MVDP het dichtreed op Pogacar en ze met een gaatje over de top gingen dacht ik dat ze gingen wegblijven.
Maar toen alles toch samenkwam en Jasper erbij kwam dan wist je dat MVDP de longen uit zijn lijf ging rijden voor de sprint.

Zalig hoe hij wint natuurlijk! Officieel lid van het clubje van de grote meneren.
VDP en zijn koersinzicht is naar mijn mening = "5 sterren"
Ik vind hem één van de meest intelligenste en sluwste wielrenners van deze tijd

Het moet ook zalig zijn voor Philipsen dat VDP dit doet voor hem. :tongue: (Maar kudos dat hij het zelf ook afmaakt. Klasse!)

Nu goed VDP weet ook wel dat de volgende keer hij Philipsen nodig heeft, die laatste zich nog eens extra zal dubbelplooien voor hem.
Daar draait het ook allemaal om.

Ik hoop trouwens dat Wout van Aert zijn monument pakt dit jaar want dit was voor hem toch ook weer een gouden kans op een 2de MSR.

Waarschijnlijk was hij 2e geworden :tongue:

Hij gaat er niet van wakker liggen. Hij is maar geïnteresseerd in 2 koersen dit voorjaar, en dat zal minstens zo blijven totdat hij ze een keer wint.

De zotste actie was toch terug die van VDP toen hij die jump deed naar Pogacar toen hij de tweede keer probeerde weg te rijden. Had hij dit gedaan voor Pogacar wegreed dan was hij misschien terug gewonnen.

En in een klap heeft Philipsen even veel monumenten op zak als van Aert.

Is er trouwens al geweten wat er aan de hand was met Laporte?

Edit: ziek en DNF, lees ik net.

Laatst bewerkt:
Ik hoop trouwens dat Wout van Aert zijn monument pakt dit jaar want dit was voor hem toch ook weer een gouden kans op een 2de MSR.
Je weet nu al dat dit ontzettend moeilijk gaat worden.
De concurrentie heeft ook niet stil gezeten en als ik MVDP vandaag bezig zag dan was dat met grote weelde. De eerste maal kan hij vlot terug naar Pogacar toe rijden. De tweede maal dwingt hij andere het dicht te rijden maar niemand reageert, waarna hij zelf terug gaat.
Na de afdaling rijdt hij solo met zoveel man het gat dicht op Mohoric en trekt half de sprint aan.

En dat in zijn eerste koers van het jaar.
Jumbo mag in breedte op papier dan wel de beste ploegen hebben voor beide, maar in de ronde rijdt men in de finale met de achterdeur open.

Bettiol & Ganna ook meer dan op niveau, ik zie die 2 wel meedoen voor de knikkers in de Ronde & Roubaix, en in Roubaix zeker opnieuw Jappe ook. Worden koersen om duimen en vingers af te likken de komende weken :love:

Bettiol & Ganna ook meer dan op niveau, ik zie die 2 wel meedoen voor de knikkers in de Ronde & Roubaix, en in Roubaix zeker opnieuw Jappe ook. Worden koersen om duimen en vingers af te likken de komende weken :love:
Er gaat niks te doen zijn aan vdP volgens mij.
Die was gisteren al héél goed en als je dan weet dat die zijn eerste koers zeer vaak zijn minste is... aan de andere kant is MSR wel dé koers om er meteen te staan. Tis uiteindelijk maar een lange duurtraining met een heel korte finale.

@MrKend54l het is voor Wout dat ik het bedoel dat het goed komt. Maar ik denk voor RVV ook dat het moeilijk zal worden. Deze msr is een gemiste kans in ieder geval ;)

Pidcock zijn aanval was eigenlijk wel zot. Als je die herbekijkt.
Als Stuyven er niet was wint hij denk ik.
Mvdp geraakt er niet meer op (logisch na 2x pogi en 1x moho gaan halen).

En nog net te ver voor de sprinters om te beginnen dus die zouden kijken naar elkaar.

Ik vind het toch ook een rare keuze van Van Aert. Dit was voor hem een 100 procent kans om voor de zege te sprinten.
Voor de RVV blijft MVP topfavoriet en kan Van Aert ook nog in de tang zitten door een teamgenoot.
In PR kan er zoveel fout lopen, zie vorig jaar. We zullen zien maar gisteren is echt een gemiste kans.

Er gaat niks te doen zijn aan vdP volgens mij.
Die was gisteren al héél goed en als je dan weet dat die zijn eerste koers zeer vaak zijn minste is... aan de andere kant is MSR wel dé koers om er meteen te staan. Tis uiteindelijk maar een lange duurtraining met een heel korte finale.
Ja zei achteraf nog dat hij niet zo goed was als op voorhand gehoopt.
Wat ook niet zo raar is, is tenslotte zijn eerste koers.

Wout zijn koersen worden simpel, hij moet ze gewoon afstemmen op MVDP. In de RVV zal het moeilijk worden om hem te volgen, maar MVDP kan ook een iets mindere dag hebben. De laatste jaren zijn de monumenten vrij 'eenvoudig' op dat vlak en vallen er weinig verrassingen uit de bus.

De E3 gaat ons al iets leren. Toen Wout won tegen MVDP en Pogacar had hij het ook lastig op de bergjes.

P-R wordt hopelijk een mooi man tegen man gevecht, zonder pech deze keer.

Terug
Bovenaan