Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De volgwagens gaan nooit door het bos, die worden sowieso afgeleid en komen pas na het bos terug in koers… er staan altijd mannen met verse wielen en fietsen in en na het bos om dit op te vangen. In principe ben je daar altijd vrij snel gedepanneerd, maar vroeger door de hoge snelheid was je wel altijd direct veel tijd kwijt. Zou kunnen dat dit nu ook beter gaat meevallen…De koers gaat daar toch gewoon stilstaan? Volgwagens gaan ook allemaal opgehouden worden en die zullen dan langs die smalle wegen moeten terugkeren naar voor. Wie in het bos lek rijdt zal lang kunnen wachten.
Nee, een gravelstrook!Ik heb de oplossing. We gieten asfalt op de Trouée d'Arenberg! Dan heb je minder kans op valpartijen en meer kans dat Philipsen of Merlier wint.![]()

Exact dit. De strook zal nog belangrijker worden en de verschillen groter na de kasseien.Ik denk dat het ook nog een serieus nadeel is dat je basissnelheid waarmee je de strook aanvat nu een pak lager gaat liggen dan voorheen, waardoor de strook zelf een stuk lastiger zal aanvoelen. Chicane in combinatie met een lagere startsnelheid van de strook gaat volgens mij leiden tot een serieuze schifting, meer dan vroeger.
De kans dat ze nu bij het ingaan van de chicane vallen is zeker niet onbestaand nee (of zelfs vrij reëel), maar veel renners zullen toch liever op het asfalt vallen, dan op de harde kinderkopjes.We zullen zien en ik hoop van harte dat ik verkeerd blijkt te zijn maar dat gaat daar een race worden tot aan de chicane nu tegen hoge snelheid, iedereen drummen om dan alles quasi dicht te gooien, ik voorspel stevige valpartij vlak voor of in de chicane, als hij er zo komt zoals hier gepost in een filmpje.
Zoiets dacht ik ook wanneer ik die beelden zag.We zullen zien en ik hoop van harte dat ik verkeerd blijkt te zijn maar dat gaat daar een race worden tot aan de chicane nu tegen hoge snelheid, iedereen drummen om dan alles quasi dicht te gooien, ik voorspel stevige valpartij vlak voor of in de chicane, als hij er zo komt zoals hier gepost in een filmpje.
Als ge die nadarhekken ziet staan op de foto's zou ik als Boplan zijnde toch even een belleke doen naar de organisatie en daar gratis wat van hun bescherming gaan doneren, zeker in die eerste bocht. Als er dan eentje onderuit gaat en relatief zacht valt, kunnen ze de volgende 20 jaar tegen betaling hun bescherming gaan leveren.
Ik had overigens ook wel verwacht dat ze iets met die zijwegjes gingen doen zoals @Obi Wan Kenobi laat zien.

Ah, ik had uiteraard moeten weten dat politiek voorrang heeft om de veiligheid van renners.Dacht dat die in geen enkel ASO koers aanwezig zijn want die hebben hun eigen hekken ofzo![]()
Jup, die laatste zin is hoe ik het ook zie.De kans dat ze nu bij het ingaan van de chicane vallen is zeker niet onbestaand nee (of zelfs vrij reëel), maar veel renners zullen toch liever op het asfalt vallen, dan op de harde kinderkopjes.
![]()
Visma-Lease a Bike verdedigt veelbesproken chicane: "Willen de fans echt renners onder het bloed zien?" | sporza
De toevoeging van een chicanebocht voor de beruchte kasseistrook van Arenberg in Parijs-Roubaix heeft heel wat losgemaakt in het peloton. De maatregel van organisator ASO moet het risico op valpartijen verkleinen, maar onder anderen Mathieu van der Poel trok dat in twijfel. Visma-Lease a Bike...sporza.be
Zo'n bebloede renners als op de foto die Jorgenson deelt op Twitter, die kan je ook wel terugvinden van renners die op het asfalt gevallen zijn natuurlijk (dus 100% eerlijk is die stelling niet).
Er zijn dus precies wel wat voorstanders bij de renners. De tegenstanders zullen misschien vooral bedenkingen hebben bij de uitvoering van het idee.
Jup, die laatste zin is hoe ik het ook zie.
Ben het op zich ook deels oneens met Jorgenson, de fans willen geen renners onder het bloed zien he (enfin dat hoop ik toch) maar ik kan wel begrijpen dat de fans die explosie op de kasseien willen zien zoals ze er al lang is (guilty as charged).
Ja er zal vermoedelijk wel meer schifting gemaakt worden, dat wel. Als je daar 'pas' halverwege het peleton zit voor die bocht ga je tegen t einde van de strook gegarandeerd stuk achter zitten of je moet een VDP etc zijn met topbenen.ik denk dat die explosie er nu nog veel meer en duidelijker zal zijn.
Vertrekken van geen 20km per uur en dan vol vol doortrekken en ergens zal een renner die acceleratie niet aankunnen en gaten laten vallen.
Het is gewoon te hopen dat dat remgedeelte net voor die 180 graden bocht zal meevallen.
Ja praktisch gewoon wat raar uitgevoerd.
Ik vind gewoon vreemd dat ze letterlijk een 180 graden bocht erin gooien
Dat er veel gaan moeten remmen nu op het stukje spoorwegen.
Ik dacht persoonlijk dat ze onderstaande gingen doen.
Persoonlijk denk ik dat rood een hele goeie optie was, maar het is weer last minute (dus geen tijd om nog wat asfalt te gieten).
Het zijn kleine zijstraatjes, maar dat is denk ik beter van een tweevaks weg naar een 180° bocht
![]()