Voorjaar 2024

2 minuten al en is nog 70km. Koers zo goed als gedaan. Jammer. En hij mag dan wel de enige van de G5 hier aanwezig zijn buiten misschien een top VDP zie ik niet in wie hier hem iets in de weg zou kunnen leggen. Voor Evenepoel en Vingegaard is dit niet voor hen en Roglic is in dit werk ook gewoon de mindere van Pogacar.

Weinig aan opgeven vind ik. De rest kan gewoon niet mee zeker op zo'n parcour waar het vlug ieder voor zich is heb je niet zoveel aan samenwerking.

Op naar de volgende koers. Hopelijk straks tussen Parijs en Nice weer een leuke strijd tussen Roglic en Evenepoel zoals vorig jaar in Catalonie. Liefst met een iets actievere Roglic.

Saaaiiiii!

Zo een mooie koers en dan krijg je dit. :unsure:
Slecht voor de spanning misschien maar het is toch een groots nummer dat hij hier opvoert als het lukt.

Lijkt me ook geen parcours waar je goed kan bij elkaar blijven en de boel organiseren. Als er dan zo een topper 2 minuten pakt zie ik dat niemand meer dicht rijden.

Probleem is ook altijd dat de rest het gewoon opgeeft, ze gaan meteen voor het podium rijden. Is bij Remco ook altijd. Die mannen steken er gewoon te ver bovenuit. Beetje saai na een tijd imo.
Wel logisch ook, je ziet op je computer dat je met nog 80km te gaan in het donkerrood moet en er toch wordt afgereden... op 20km van de streep denk je dan "hier nog mee over en dan sta ik misschien op het podium", op 80km denk je "dit is zelfmoord... sparen sparen sparen".

Indrukwekkend is het natuurlijk wel, maar hiervoor kijk ik toch geen koers. Jammer, maar dan kunnen we ook weer iets anders gaan doen.

Wellens gaat nog 2e worden hier. Hij heeft gelijk, alles voor Pogacar, maar dat is vrij makkelijk als je op 80km van het einde ff 500m op kop moet rijden en nadien gewoon in de wielen moogt zitten :biglaugh:

Visma rijdt hier toch ook maar een rare koers.

Van Hooydonck die dan UAE gaat afvallen omdat ze zonder Pogacar niet weten wat te doen en dan krijgt ge deze prestatie van Visma. Met 4 in die groep, niet willen achtervolgen en dan niet eens mee zijn in de achtervolgende groep :laugh:

Overigens, die Busatto van Intermarché wordt ook beter en beter. Zeer interessante renner.

Laatst bewerkt:
Visma rijdt hier toch ook maar een rare koers.

Van Hooydonck die dan UAE gaat afvallen omdat ze zonder Pogacar niet weten wat te doen en dan krijgt ge deze prestatie van Visma. Met 4 in die groep, niet willen achtervolgen en dan niet eens mee zijn in de achtervolgende groep :laugh:

Ik las het ook net. Ook niet bepaald een neutrale commentator natuurlijk. Terwijl Jumbo in de Omloop toch ook niet bepaald zo geniaal uit kwam die hadden toen gewoon geluk dat van de 10 sterkste er 5 Jumbos waren. Terwijl UAE het toen in Frankrijk met Ayuso en Hirshi gewoon perfect speelde dat weekend. Al waren dat ook dan weer de sterkste. Altijd makkelijker de koers winnen met de sterkste in je ploeg.

Amai Vansevenant dat is wel extreem hard schouderen.

Skuijns toch ook weer heel sterk hé. Denk wel niet dat die die vorm kan doortrekken tot de andere grote klassiekers, maar dan heeft Trek natuurlijk Pedersen.

Terug
Bovenaan