Voorjaar 2024

Niet alles wat Jumbo doet is goud zie de nieuwe tijdrit positie dat ze bij VA hebben gedaan vorig jaar sindsdien zijn zijn tijdritten er enkel op achteruit gegaan.

Daar doel ik eigenlijk op. Visma is top in heel veel zaken, maar hun TT set up is echt niet zo speciaal. Die van UAE lijkt bijvoorbeeld veel beter, iedereen die daar rijdt vliegt op die TT fiets.

Los daarvan zijn er ook gewoon renners die het nooit zullen kunnen, ik vrees dat Uijtdebroecks er misschien zo wel eentje kan zijn. Kan misschien gewoon de power niet overbrengen in een aero positie. Hij zal wel stappen maken hierin, maar top gaat die nooit worden denk ik.

GH0qXoEWkAEDePD
spaceballs-quote-a-long-1987__800.jpg

Daar doel ik eigenlijk op. Visma is top in heel veel zaken, maar hun TT set up is echt niet zo speciaal. Die van UAE lijkt bijvoorbeeld veel beter, iedereen die daar rijdt vliegt op die TT fiets.

Los daarvan zijn er ook gewoon renners die het nooit zullen kunnen, ik vrees dat Uijtdebroecks er misschien zo wel eentje kan zijn. Kan misschien gewoon de power niet overbrengen in een aero positie. Hij zal wel stappen maken hierin, maar top gaat die nooit worden denk ik.
Is hun TT fiets niet vooral lichter en dus meer voordeel op zwaardere, tragere parcoursen?

Nederland toch ook veel sprinters. Hadden al tijdje Jakobsen en Groenewegen. Nu ook nog Kooi erbij en dan komt Klein er ook nog eens bij.

Nederland toch ook veel sprinters. Hadden al tijdje Jakobsen en Groenewegen. Nu ook nog Kooi erbij en dan komt Klein er ook nog eens bij.

Die eerste 2 trekken wel op niet veel meer precies. Zeker Jakobsen. Nu, niet geheel een verrassing, was vorig jaar bij QS al wat problematisch aan het worden en het wordt precies enkel erger.

Voor al geroep van Uijtdebroecks over de dramatische TT setup van Bora en hoe hard ze bij Visma wel niet gewerkt hebben op zijn zwakke punten (waaronder de TT) is zijn tijdrit in de Tirreno anders wel heel zwak.
Inderdaad héél zwak. Maar ik had nu ook nog geen verbetering verwacht tbh. Zit nog maar een paar maanden bij Visma Lease a bike. Op zo korte tijd verbeter je nu ook weer niet de tijdrit. Tenzij je van 0 komt.

Uae hun tijdritten zijn veel gebeterd sinds colnago hun nieuwe tt fiets heeft uitgebracht. De cervelo tt fiets heeft al redelijk lange tanden.

Jawadde zeg! Remco gaat ook nog zijn peren zien met dat gastje. :coolbrows:
Niet alleen Remco.. al de rest ook. Ayuso is gekend als goede tijdrijder benieuwd of hij daar dit seizoen een constante kan inleggen. Niemand is zo constant in tijdrijden als Remco en op de 2e plaats Ganna.

Niet alleen Remco.. al de rest ook. Ayuso is gekend als goede tijdrijder benieuwd of hij daar dit seizoen een constante kan inleggen. Niemand is zo constant in tijdrijden als Remco en op de 2e plaats Ganna.

Laat ons ook vooral benadrukken TT’s in rittenkoersen. Ayusso is goed in TT’s in rittenkoersen.
En dat is een serieus wapen, als je in de TT weinig tijd verliest en de betere bent bergop dan kan je de koers naar uw hand zetten.

De Lie meteen gelost blijkbaar. Die gaat toch een lastige week tegemoet op die manier zullen de gevolgen van zijn val toch wat onderschat hebben, op deze manier ga je geen vorm opbouwen voor april.

Pfff Merlier moest een ferme sprint trekken om op te schuiven, gaat dan als eerste de bocht in om dan op nog meer dan 300m op kop te zitten zo lukt het natuurlijk niet.

José net toch met een perfect voorbeeld van het overdreven bewieroken van Visma. Doet precies aan een promopraatje zeg.
"Het is toch weer Visma die als eerste met iets nieuws afkomt".
Ja negeer Specialized met hun lelijke sok, negeer EF dat in een gewone wegrit met een halve TT helm rijdt sinds dit jaar, negeer Bahrain dat gisteren eigenlijk ook met een nieuw design is gekomen.

Terug
Bovenaan