Voorjaar 2024

José net toch met een perfect voorbeeld van het overdreven bewieroken van Visma. Doet precies aan een promopraatje zeg.
"Het is toch weer Visma die als eerste met iets nieuws afkomt".
Ja negeer Specialized met hun lelijke sok, negeer EF dat in een gewone wegrit met een halve TT helm rijdt, negeer Bahrain dat gisteren eigenlijk ook met een nieuw design is gekomen.

Ik dacht dat ik de enige was. Precies of hij er een percentje op krijgt.

EF reed vroeger ook met zo'n grote helm en daar zijn ze blijkbaar al weer van afgestapt.

Ik dacht dat ik de enige was. Precies of hij er een percentje op krijgt.

EF reed vroeger ook met zo'n grote helm en daar zijn ze blijkbaar al weer van afgestapt.

Zo goed als alle merken komen met innovaties, het is dat iedereen door de prestaties van Visma gaan geloven is dat ze daar precies goden zijn en overal de besten in zijn. Zever natuurlijk. Wie weet rijden ze binnen een paar maanden al niet meer met die helm omdat het toch niet de gewenste resultaten heeft opgeleverd, gebeurt bij andere merken ook soms.

José net toch met een perfect voorbeeld van het overdreven bewieroken van Visma. Doet precies aan een promopraatje zeg.
"Het is toch weer Visma die als eerste met iets nieuws afkomt".
Ja negeer Specialized met hun lelijke sok, negeer EF dat in een gewone wegrit met een halve TT helm rijdt sinds dit jaar, negeer Bahrain dat gisteren eigenlijk ook met een nieuw design is gekomen.
Over een lelijke sok gesproken. Ik hoor Renaat net zeggen dat "de sok" verboden wordt? :unsure:

EDIT: vanaf 2 april blijkbaar https://www.cyclingweekly.com/racin...imisations-one-day-after-giro-lid-broke-cover

Over een lelijke sok gesproken. Ik hoor Renaat net zeggen dat "de sok" verboden wordt? :unsure:

EDIT: vanaf 2 april blijkbaar https://www.cyclingweekly.com/racin...imisations-one-day-after-giro-lid-broke-cover

Ja klopt en ik vraag me af of die Visma helm lang gaat toegelaten worden. Iedereen spreekt over aero, en dat zal die helm zeker zijn, maar met die helm proberen ze vooral ook de extensieregelgeving te omzeilen. Ze zorgen er met die helm voor dat er geen open oppervlak meer is tussen armen en hoofd eigenlijk.

Qua dimensies zit hij wel gewoon binnen de regelgeving.

Bora met een iet wat apart tactiek. Gaan met 3 naar dat T1.

Het is een logische tactiek om vol te gaan in het eerste deel, het tweede deel is bergaf en met veel meewind. Dus veel moeilijker om tijd te winnen of te verliezen, maar met 3 daar is wel heel weinig inderdaad.

Het is een logische tactiek om vol te gaan in het eerste deel, het tweede deel is bergaf en met veel meewind. Dus veel moeilijker om tijd te winnen of te verliezen, maar met 3 daar is wel heel weinig inderdaad.

UAE nam wel 15" extra op EF, Ineos en co in dat 2e deel nadat ze maar een paar seconden hadden aan T1.

Maar als je daar 10-15seconden trager moet gaan rijden om met Haller een 4de man mee over de top te krijgen, om maar te zwijgen van eventueel een 5 of 6de, dat is tijd die je waarschijnlijk nooit nog terug pakt.

Zoals je zegt: er is véél meer te winnen met hard naar boven rijden dan met hard naar beneden rijden.

Enorm veel tijd verlies in dat 2e deel. Evenepoel niet super vind ik zat veel achteraan en Van Wilder gaat samen over de meet.

als je in bepaalde bochten bijna moet stilstaan itt UAE die overal kon doorvliegen kan je echt wel veel tijd verliezen

Die scherpe bochten liggen in de laatste km. Onder de vod zat QS al veel achter. Kan echt niet dat je zoveel verliest puur door die regen. Ze zijn ofwel stilgevallen, of er is een verandering van wind, want het lijkt dat er wel meerderen nu veel verliezen in het tweede deel.

EDIT: wind zou serieus gaan liggen zijn, dus veel minder tegenwind in het eerste deel, maar ook veel minder meewind in het tweede deel.

als je in bepaalde bochten bijna moet stilstaan itt UAE die overal kon doorvliegen kan je echt wel veel tijd verliezen
35 seconden is wel echt héél veel. Als de wind pal in de rug stond in die bijtrapafdaling daarstraks en nu verzwakt is of iets weggedraaid is kan dat gigantische verschillen geven. Die regen kan 10, misschien 15 seconden verklaren lijkt mij, maar 35? :unsure:

Die scherpe bochten liggen in de laatste km. Onder de vod zat QS al veel achter. Kan echt niet dat je zoveel verliest puur door die regen. Ze zijn ofwel stilgevallen, of er is een verandering van wind, want het lijkt dat er wel meerderen nu veel verliezen in het tweede deel.
ervoor lagen ook de nodige bochten waar je wat moet inhouden als het nat ligt + er zal mssn ook wat meer wind zijn komen opzetten waardoor er zo'n tijdverlies kan zijn

Terug
Bovenaan