Voorjaar 2024

Inderdaad. Vingegaard heeft hier vorig jaar Gaudu een draai rond de oren gegeven die is nog altijd niet hersteld.

Schermafbeelding-2024-03-08-183852.png

ow wacht eens :oi22:
Allez proficiat. Mijn stelling raakt kant noch wal omdat één persoon buiten Pogacar er is in geslaagd om boven Vingegaard te eindigen. :sarcastic: Je weet heus wel wat ik bedoel.

Gaudu rijdt hier trouwens niet eens mee.

Allez proficiat. Mijn stelling raakt kant noch wal omdat één persoon buiten Pogacar er is in geslaagd om boven Vingegaard te eindigen. :sarcastic: Je weet heus wel wat ik bedoel.

Gaudu rijdt hier trouwens niet eens mee.

Wie staat er dan 38e in het klassement?

Je zegt dat Vingegaard dit soort rondjes fluitend wint, ik haal gewoon een voorbeeld aan dat dat niet altijd het geval is.

Goh jongens. Ik denk dat het wel duidelijk was dat ik daarmee bedoelde voor het klassement ...

Niet dat dat verder enige invloed heeft op de discussie. Feit blijft dat als Remco ooit de Tour wil winnen tegen een Pogacar of Vingegaard is dat hij rondjes al deze vrij simpel naar zijn hand moet kunnen zetten als die twee niet meerijden.

Laat Vingegaard 10x zijn Tirreno rijden, hij zal 'm 9 keer op de 10 winnen. Laat Pogacar 10x deze PN rijden ipv Remco, hij zal 'm 9 keer van de 10 winnen. Duidelijk boys?

Laatst bewerkt:
Goh jongens. Ik denk dat het wel duidelijk was dat ik daarmee bedoelde voor het klassement ...

Niet dat dat verder enige invloed heeft op de discussie. Feit blijft dat als Remco ooit de Tour wil winnen tegen een Pogacar of Vingegaard is dat hij rondjes al deze vrij simpel naar zijn hand moet kunnen zetten als die twee niet meerijden.

Laat Vingegaard 10x zijn Tirreno rijden, hij zal 'm 9 keer op de 10 winnen. Laat Pogacar 10x deze PN rijden ipv Remco, hij zal 'm 9 keer van de 10 winnen. Duidelijk boys?
Al dat voorspellen van zoveel keer winnen heeft weinig zin.. Bernal ging ook 5x de Tour op rij winnen.. enzovoorts. Vergeet ook niet dat Remco op dit moment nog een stuk van zijn hoogvorm zit.. zeker met het oog op de Tour. Hij is 1 van de weinigen die nog niet op hoogtestage is geweest trouwens.

Hij is wel goed in orde momenteel dat zeker want anders sprint je dat groepje niet uit elkaar aan die finish bergop na al dat berewerk in de achtervolging. Maakt vandaag een paar fameuze tactische fouten helaas.. leergeld. Komt goed.

Goh jongens. Ik denk dat het wel duidelijk was dat ik daarmee bedoelde voor het klassement .

Hij maakte gewoon een tactische oliedomme beslissing. Meer als dat is het niet.
Op deze manier win je geen tour dat staat vast, maar het zal niet aan zijn fysieke capaciteiten liggen zuiver op wat we nu gezin hebben.

Ik ben persoonlijk ook overtuigd dat een Remco in dit QS niet de tour zal winnen, misschien zelfs geen andere GT meer.
Maar een Pogacar of een Vingegaard in goeie doen kunnen in een klein rondje zoveel overmacht voorleggen, persoonlijk en ploegniveau, dat ze veel kunnen rechttrekken.

En voor de duidelijkheid vandaag is nog een dag. Wat ik met zekerheid kan zeggen dat is dat Remco bij de sterkste is die meedoen, dus het is nog niet verloren.

Hij maakte gewoon een tactische oliedomme beslissing. Meer als dat is het niet.
Op deze manier win je geen tour dat staat vast, maar het zal niet aan zijn fysieke capaciteiten liggen zuiver op wat we nu gezin hebben.

Ik ben persoonlijk ook overtuigd dat een Remco in dit QS niet de tour zal winnen, misschien zelfs geen andere GT meer.
Maar een Pogacar of een Vingegaard in goeie doen kunnen in een klein rondje zoveel overmacht voorleggen, persoonlijk en ploegniveau, dat ze veel kunnen rechttrekken.

En voor de duidelijkheid vandaag is nog een dag. Wat ik met zekerheid kan zeggen dat is dat Remco bij de sterkste is die meedoen, dus het is nog niet verloren.
Vingegaard verloor de Cro Race na zijn eerste Tour op een gelijkaardige manier wel... zwakke ploeg en teveel gasten dichtbij om alles af te stoppen. Er zijn wel voelbaar stappen gezet sindsdien, Baskenland vorig jaar dat was de vloer vegen met de rest. Ik kijk wel uit naar Baskenland dit jaar: Remco, Roglic, Vingegaard is een potentieel leuke affiche. Zeker gezien het meer Ardennenachtig parcours dat je daar vaak hebt. Misschien heeft Remco ook meer baat bij een Vingegaard die toch vaak ook offensief koerst tov Roglic waar het veleer defensief en rekenen is.

We moeten ook opletten met 1op1 vergelijken. Geef Remco die Visma ploeg die Jonas in de Tirreno heeft rondrijden en hij wint die rit ook gewoon gisteren volgens mij. Misschien niet met solo van 30km maar het parcours was ook niet 1op1 hetzelfde.

We moeten ook opletten met 1op1 vergelijken. Geef Remco die Visma ploeg die Jonas in de Tirreno heeft rondrijden en hij wint die rit ook gewoon gisteren volgens mij. Misschien niet met solo van 30km maar het parcours was ook niet 1op1 hetzelfde.

Zeker en vast.
We moeten ook een kat en kat noemen en durven zeggen dat QS niet de absolute topploeg heeft voor Remco. Zowel tactisch als qua sterkte van renners.
Zet hem bij Jumbo en hij wint zoals je zegt ook gewoon daar in de Tirreno.
Maar als hij tactisch iets slimmer was geweest en meer durf had gehad dan had hij gisteren ook gewoon gewonnen hoor.

Het feit is wel dat het een renner is die blijft boeien, hij slaagt er elke dag hij koerst er wel in om besproken te worden :P

Koers naar de zon! Schoon weertje daar.

Precies elk jaar van dat. Lijkt me als klassieke renner toch niet ideaal om nu daar nog door te rijden.

Toch redelijke platte berg. Op 6% klets je ze niet allemaal uit het wiel. Moest zelfs remmen om de bocht te nemen.

Slechte taktiek zo blijkt , ze konden allemaal mee , de aanval van Evenepoel ook niet sterk genoeg.

Laat UAE het tempo bepalen en doe zo een aanval.

Als je nu al niet weg geraakt dan geraak je ook niet weg door ervoor trager te gaan rijden natuurlijk. Beste kans om op dit soort platte berg kans te maken is door lastig te maken.

Als je nu al niet weg geraakt dan geraak je ook niet weg door ervoor trager te gaan rijden natuurlijk. Beste kans om op dit soort platte berg kans te maken is door lastig te maken.
maar waarom moet enkel Quick-Step dat doen , laat de andere ploegen ook werken dan. Tis UAE die geel heeft.

Terug
Bovenaan