Voorjaar 2024

"Jorgenson zet... mjaaa, niet écht meer aan" Beste Renaat, Uran deed meer moeite in Londen... :rofl:

Daar zit 75 jaar ervaring in dat kotje en die hebben precies nog nooit gehoord van de prijzen verdelen. Dit gebeurt gewoon in 99% van de gevallen in deze situatie, hebben ze allebei wat om voor te rijden. Dit is de normaalste zaak van de wereld.

Campenaerts toch ook wel indrukwekkende rit gereden. Eerste helft van de etappe solo gereden, dan nog 12e worden.

Zou eigenlijk nog wel een goede knecht zijn voor een GC team. Zijn contract loopt ook af, maar ok, ik neem aan dat die zijn vrijheid (begrijpelijk) wilt behouden.

Laatst bewerkt:
Daar zit 75 jaar ervaring in dat kotje en die hebben precies nog nooit gehoord van de prijzen verdelen. Dit gebeurt gewoon in 99% van de gevallen in deze situatie, hebben ze allebei wat om voor te rijden. Dit is de normaalste zaak van de wereld.
Dat is gewoon de schijn hoog houden voor de kijker. VRT zendt zelfs de zesdaagse uit!

Je zou bijna vermoeden dat Jorgenson bij het passeren tegen Remco zei “stage is for you”.

Terechte winnaar van deze PN. Maar ik hou echt mijn hart vast dat Visma met bijna alle vette vissen gaat gaan lopen dit jaar…

amai Milan sterk zeg begon eerst zelf het gat dicht te rijden om zich dan weer in de rij te zetten en dan met veel kracht die sprint te winnen.

Remco ontkende voor de micro dat er een deal was met Jorgenson.
Alsof hij dat gaat bevestigen als dat wél zo zou zijn. :tongue:

Vorig jaar in Catalonië toen Roglic niet eens moeite deed om aan te zetten in die slotrit deed hij ook alsof hij Roglic gerold had. De kijkers zien ook wat ze zien natuurlijk, maar part of the game zeker? :)

Een deal zal er wel niet geweest zijn, Remco zal niks aan Matteo betalen.
Maar dat hij de overwinning kreeg was wel duidelijk :P

Jorgensen superblij met de eindzege en wetende dat Remco veruit het meeste kopwerk heeft verricht (en ook sneller in de sprint).
In Catalonië was Roglic gewoon te beschaamd om nog te sprinten na een halve dag slepen. Dat kan je toch moeilijk in de categorie "deal" steken.
Het zijn profs die zonder woorden ook wel weten wat er te doen staat.

Een deal maken is Bruylandts die Hoste gaat terughalen zodat Wesemann de Ronde wint, en er een dikke cent aan verdienen :love2:

Het probleem is dat hij niet zeer veel beter is dan de concurrentie.
Vingegaard deed een gelijkaardige move en daar zat Ayusso al vrij snel over de limiet en kon hij solo verder.

Dat niemand ging overpakken is ook maar logisch natuurlijk.
Hij is 1 van de weinige renners die nog niet op hoogtestage is geweest.. dat scheelt een heel stuk. De beste Remco heb je dit jaar nog niet gezien. Komt nog wat extra bij wees gerust ;-)

'k Vind ook dat ze precies bezig zijn met een goede Remco plan in functie van de Tour. Daarbij willen ze in de voorbereidende koersen wel meespelen voor de knikkers, maar het heeft geen zin om nu al van iedereen weg te rijden of ellenlange solo's op te zetten.

Hij zal natuurlijk wel de Ardense week willen domineren, maar ze zullen beseffen dat het misschien met een beetje minder ook kan.

En ja, Visma heeft toch echt wel de code van het wielrennen anno 2024 gekraakt. Ze winnen op alle fronten met verschillende renners. Zowel tactisch (koersen heel vroeg heel hard maken) als puur fysiek (het dan ook met goeie renners kunnen afmaken) zijn ze superieur.

En ja, Visma heeft toch echt wel de code van het wielrennen anno 2024 gekraakt. Ze winnen op alle fronten met verschillende renners. Zowel tactisch (koersen heel vroeg heel hard maken) als puur fysiek (het dan ook met goeie renners kunnen afmaken) zijn ze superieur.
Behalve dan in de eendagskoersen (monumenten), hopelijk kan WVA daar verandering in brengen.

Geen San Remo dus voor De Lie, wel Denain en Bredene.

Weet niet echt wat ik ervan moet denken. Aangezien hij wel gaat koersen deze week neem ik dat hij fysiek fit is, maar dat ze gewoon denken dat hij nog niet goed genoeg in vorm is om ver te raken in MSR en een kopie van vorig jaar willen vermijden. Eerlijk, zolang Pogacar daar koerst en de koers hard maakt, is het misschien sowieso dat een Van Gils meer kans heeft op een goed resultaat.

Aan de andere kant. Denain en Bredene zijn toch ook maar gevaarlijke koersen. Hij kan daar zomaar echt heel zijn voorjaar verpesten. Het is ook niet dat hij daar zo makkelijk gaat winnen in zijn huidige vorm. Ik heb het gevoel dat hij het vooral mentaal moeilijk heeft. Met een gigantische loonsverhoging en het absolute kopmanschap komt natuurlijk ook druk, en hij is sowieso altijd al iemand geweest die niet echt lang zonder die overwinning kan.

In de analyse van Jeanke in HLN kan ik me grotendeels wel vinden.

- Als ploeg valt QS andermaal toch wel weer door de mand en dat in een rittenkoers van amper een week :S
- Landa tjah, ik zou denken dat er wel nog wat tijd/koersen zijn om de viool gelijk te stemmen, moet dat al in PN? Niet persé imo.

- Heeft Remco het advies uit de volgwagen naast zich neergelegd en is ie blijven alleen de kastanjes uit het vuren halen in de achtervolging op Skjel, McNulty & Jorg, of is er echt amper iets bijgestuurd van achteruit. Het laatste zou ik amper kunnen geloven tbh.

- Niveau van Remco, ok, verre van flitsend. Afgezien van de tijdrit kms heb ik op dit moment nog niet het gevoel dat die bergop best of the rest is na het duo Pogi/Jonas om aanspraak te maken op 3de plek in Nice in Juli op dit moment. En ok er kan nog bij quoi qua form ma das bij veelal de rest ook zo.

On the flipside, Baskenland en Dauphine worden wel een verademing in de zin dat hij, noch QS, dan het gewicht van de koers zullen dragen, dan zal het wel op de schouders van Visma komen. Heb de indruk dat QS precies (onder impuls van Remco?) ook teveel nodeloos het gewicht wilt dragen, terwijl ze daar toch duidelijk niet de kwaliteit voor hebben.

Ma is dat ook echt nodig? Zet gewoon 2 mannetjes bij Remco ter bescherming en voor de rest zeg is gewoon meer foert/poker meer. Valt of staat Remco/QS zijn/hun jaar nu echt met een uitslag rijden in PN, ik zou denken van niet. Al dikwijls gezegd, Remco legt zich teveel druk op om altijd en overal te willen presteren, deels vanwege de publieke opinie/media. en zijn palmares natuurlijk ma toch.

In zijn plek, met zijn palmares al, zou ik me er echt geen kloten meer van aantrekken en zoveel mogelijk tegen een Pogi/Jonas proberen koersen. En gaat ie regelmatig compleet in de frut gereden worden, zeer waarschijnlijk, ma so be it gewoon uit atletisch oogpunt, om proberen stelselmatig beter te worden.

Als je ziet een Roglic, is meer zo een je m’en foutiste, komt met de leeftijd/ervaring natuurlijk, ma ben bijna zeker dat die bitter weinig slaap heeft gelaten over zijn huidig niveau en dat er in Slovenië ook weinig bladvulling aan verspeeld is, in belgië zouden de gazetten volstaan met leedvermaak en columns..

In de opzicht is het echt jammer dat Remco niet de tour gereden heeft vorig jaar, een tour zonder de grootste verwachtingen rijden, hoeveel kan je dat doen in een carrière voor iemand met zijn talent, echt zonde.

Laatst bewerkt:
Ja ik kon me ook wel vinden in de kritiek van Bakelants.
Vind het ook wel goed dat hij er duidelijk bij zegt dat we gewoon een hogere standaard hebben voor Evenepoel. Dat is misschien niet altijd even eerlijk, maar het is het nadeel aan zo goed zijn :p

Terug
Bovenaan