Voorjaar 2024

9min op de cipressa, het moet niet gekker gaan worden :crazy:
Dat is dik over de 6,5w/kg.
Geen idee hoe je aan die 6,5w/kg komt maar dat is voor de betere klimmers toch geen probleem? Vingegaard reed in de Tirreno bijvoorbeeld 6,68w/kg voor 26 minuten. En boven de 7w voor 11 minuten. (berekening laternerouge).

Het zal dus wel meer zijn als je de Cipressa onder 9' wil doen. Al speelt aerodynamica en draft op zo'n "klim" natuurlijk wel een gigantische rol.

Elk jaar komen ze weer met datzelfde riedeltje af "Maar wat als X al gaat op de Cipressa???"

Tenzij UAE daar met 3 ploegmaats over komt die kunnen blijven rijden in de vallei + de eerste km van de Poggio kunnen doen maakt het niet uit. Men komt dan altijd af met "gaan ze daarachter wel georganiseerd geraken?". Eigenlijk is er geen organisatoe nodig, het parcours is van die aard (rollende brede baan) dat je constant golven van achteruit krijgt van renners die willen opschuiven wat de snelheid sowieso de hoogte in jaagt.

Duimen voor Maxim Van Gils vandaag ;) . Moet toch in staat zijn de beste Belg te worden. Voor winst tip ik op Pogacar vs VDP

Geen idee hoe je aan die 6,5w/kg komt maar dat is voor de betere klimmers toch geen probleem? Vingegaard reed in de Tirreno bijvoorbeeld 6,68w/kg voor 26 minuten. En boven de 7w voor 11 minuten. (berekening laternerouge).

Het zal dus wel meer zijn als je de Cipressa onder 9' wil doen. Al speelt aerodynamica en draft op zo'n "klim" natuurlijk wel een gigantische rol.
Puur qua prestaties is dat inderdaad niet zo gek voor een goeie klimmer.
Maar je mag niet vergeten dat die prestatie na 261km moet geleverd worden en je daarna nog de poggio over moet en nog 20km moet afleggen.
Daarom dat ik 6,5w/kg neem omdat dit een beetje is wat een goeie prof op dat moment nog kan leveren voor 10 minuten.

9min op de cipressa is ver daarboven. Het record staat op 9min19. Dat is nog eens 19 seconde sneller.
Met frisse benen en een wedstrijd die daar stopt lukt dat voor een Pogacar. Maar in MSR die je nog wilt winnen lijkt me dat echt niet haalbaar.

Tgoh ik ben deze voormiddag in Pays des Collines gaan fietsen dus nu is het platte rust! Trouwens ene van Ineos tegen gekomen maar geen idee wie. :smurf:

UAE begint er al aan op de Copa Mele, ik vraag me toch af of Pogacar nog veel volk gaat hebben na de Cipressa op deze manier. Ze gaan heel sterk moeten zijn.

Mja uw eigen team ook kapot hé... Wie gaat rijden sws? Wellens wil je toch best houden voor de Poggio.

EDIT: zie, DeL Torro kapot, maar wat nu...

Was ook wat ik gisteren zei natuurlijk dat het niet de Cipressa is die ze in record tijd moeten opvlammen.

Nu toch wel ferm geschift, zoveel volk zit er niet meer bij.

Terug
Bovenaan