Voorjaar 2024

In 3de positie de Paterberg opdraaien en beweren dat je te ver zit. Gekker moet het niet worden. Ieder renner droomt ervan om top 3 daar op te draaien. Moest hij daar niet tegen de grond gaan is er werkelijk niemand die zou beweren dat hij niet kon volgen omdat hij "te ver" zat. Hij maakt gewoon een domme fout door slecht de kasseien op te willen springen. Zo simpel is het hoor.
Ik was even gaan terugkijken naar de beelden na die uitspraak, want ik dacht dat ik iets gemist had of zo. Wout zit daar inderdaad gewoon in derde stelling achter Mathieu & Kung. Hoe kun je dat in hemelsnaam te ver noemen...

Visma maakt zichzelf compleet belachelijk in Catalonië.

Sterke Lecerf overigens (deze keer echt hem). Rijdt een knappe week. Nu wel net gekraakt.

Dit is gewoon Kuss op niveau. Ergens logisch dat ze er nu een kopman van willen maken na de Vuelta, maar dit soort rondjes won hij in het verleden ook niet en deed hij ook niet mee voor de zege.

Lecerf paar dagen geleden ook samen met Hirt laatste man bij Landa. Landa weer duidelijk de beste van de rest. Kan leuk worden straks in Baskenland met Evenepoel erbij. Nu als Vingegaard gaat en niemand kan mee mag je nog met 5 zijn natuurlijk dan nog lig je er af.

Dit is gewoon Kuss op niveau. Ergens logisch dat ze er nu een kopman van willen maken na de Vuelta, maar dit soort rondjes won hij in het verleden ook niet en deed hij ook niet mee voor de zege.

Daar gaat het niet over. Visma heeft heel die klim op kop gereden om zo hun eigen kopmannen er af te rijden. Hun beste renner was Kruijswijk die op kop aan het rijden was. Laat me toe om dan toch eens te lachen. Benieuwd of Van Hooydonck nu gaat zeggen dat ze bij Visma ook niet weten wat te doen zonder hun absolute kopman.

Lecerf paar dagen geleden ook samen met Hirt laatste man bij Landa. Landa weer duidelijk de beste van de rest. Kan leuk worden straks in Baskenland met Evenepoel erbij. Nu als Vingegaard gaat en niemand kan mee mag je nog met 5 zijn natuurlijk dan nog lig je er af.

Baskeland startlijst is echt niet normaal. Vandaag de voorlopige deelnemerslijst bekend gemaakt, echt smullen.

Lecerf was top deze week gezien dit zijn eerste WT ronde is. Van Wilder wederom zeer teleurstellend.

Daar gaat het niet over. Visma heeft heel die klim op kop gereden om zo hun eigen kopmannen er af te rijden. Hun beste renner was Kruijswijk die op kop aan het rijden was. Laat me toe om dan toch eens te lachen. Benieuwd of Van Hooydonck nu gaat zeggen dat ze bij Visma ook niet weten wat te doen zonder hun absolute kopman.

Baskeland startlijst is echt niet normaal. Vandaag de voorlopige deelnemerslijst bekend gemaakt, echt smullen.

Lecerf was top deze week gezien dit zijn eerste WT ronde is. Van Wilder wederom zeer teleurstellend.

Snap ik, ze rijden alsof Vingegaard mee is terwijl Kuss geen Vingegaard is natuurlijk.

Van Wilder opgegeven die moet ziek zijn of zo. In PN na de TTT ook gewoon erg matig, beetje vreemd dat ze hem nog Catalonie lieten rijden.

Die solo's mogen ook wel eens stoppen in elke koers. Lang wel wat van kunnen genieten, maar dat begint hier op veldrijden te lijken :biglaugh:
Maakt mij ook echt niet uit wie het is, Van der Poel, Remco, Pogacar of Vingegaard, het begint toch saai te worden. Alé voor mij persoonlijk toch.

Die solo's mogen ook wel eens stoppen in elke koers. Lang wel wat van kunnen genieten, maar dat begint hier op veldrijden te lijken :biglaugh:
Maakt mij ook echt niet uit wie het is, Van der Poel, Remco, Pogacar of Vingegaard, het begint toch saai te worden. Alé voor mij persoonlijk toch.
Spannend is het inderdaad vaak niet. Hopelijk brengt Baskenland daar een mooie spannende strijd.

Bernal ook weer goed, duidelijk aan een beter seizoen bezig. Tuurlijk nog een eind af van een nieuwe GT zege.

Dacht vandaag net hetzelfde. Het was even leuk dat de koers van zo ver begint maar de spanning is er wel snel uit tegenwoordig. Neem vdp weg in de E3 en je hebt eigenlijk een heel spannende koers. Nu was het 30km voor de meet al gedaan.

Wat mij dan het meest opvalt. Pogacar en mvdp komen aan over de streep en zien eruit alsof ze juist een trainingsritje achter de rug hebben. De rest komt met hun tong op de grond binnen.

Welk klassement gebruiken die commentatoren. Die blijven het over Mas op podium hebben terwijl Bernal toch gewoon naar de 3e plek is gewipt.

Kijk, ik vind Pogacar zo cool als maar kan he, maar als hij nu gewoon had beslist om deze koers volgend jaar pas af te vinken op zijn palmares dan had Landa hier gewoon gewonnen.

Hopelijk krijgt de Remco het niet te hoog in zijnen bol en cijfert hij zich weg voor Landismo.

Drie bergritten en de tweede staat op drie minuten en half en de tiende op meer dan zeven minuten. Insane.

Ik ben benieuwd met hoeveel minuten voorsprong Pogi de Giro gaat winnen als die recht blijft. Al vermoed ik dat die op den duur wel op reserve gaat rijden gezien zijn Tour-deelname, maar mocht die willen staat de tweede toch gewoon op een kwartier of zo.

Drie bergritten en de tweede staat op drie minuten en half en de tiende op meer dan zeven minuten. Insane.

Ik ben benieuwd met hoeveel minuten voorsprong Pogi de Giro gaat winnen als die recht blijft. Al vermoed ik dat die op den duur wel op reserve gaat rijden gezien zijn Tour-deelname, maar mocht die willen staat de tweede toch gewoon op een kwartier of zo.
Eddy Merckx won ooit de Tour met 17min54sec voorsprong op de nummer 2.

Je kan zeggen dat dit andere tijden waren, maar ik denk dat dit nog steeds mogelijk is mits je een klasse apart bent. Of dat gaat gebeuren is wel een ander verhaal. We zullen wel zien :)

Eddy Merckx won ooit de Tour met 17min54sec voorsprong op de nummer 2.

Je kan zeggen dat dit andere tijden waren, maar ik denk dat dit nog steeds mogelijk is mits je een klasse apart bent. Of dat gaat gebeuren is wel een ander verhaal. We zullen wel zien :)

Vaak tijdritten natuurlijk toen en ook lange tot zelfs hele lange. Dan kan je niet anders dan als je goed bent veel voorsprong nemen. In gewone ritten ga je op een bepaald moment toch even beginnen nadenken of nog een minuut extra nodig is.

Hij doet het nu (dit voorjaar) wel allemaal rustig aan qua aantal wedstrijden maar straks de Giro, de Tour, OS en dan nog WK met misschien nog Lombardije erbij komt er wel nog een enorm zwaar seizoen aan.

In 3de positie de Paterberg opdraaien en beweren dat je te ver zit. Gekker moet het niet worden. Ieder renner droomt ervan om top 3 daar op te draaien. Moest hij daar niet tegen de grond gaan is er werkelijk niemand die zou beweren dat hij niet kon volgen omdat hij "te ver" zat. Hij maakt gewoon een domme fout door slecht de kasseien op te willen springen. Zo simpel is het hoor.
Er is een groot verschil tussen in iemands wiel hangen en 2 meter achter iemand te hangen. Zeker wanneer je net de mindere bent. Hoe vaak zie je niet dat wanneer iemand een paar meter krijgt het moeilijk is om het gat terug te dichten ? Wout wist heel goed dat hij in het wiel van Matthieu moest hangen bij de start van de klim indien hij de aanval van Mathieu wilde counteren. Daarom ook zijn haast om zo snel mogelijk in dat wiel te hangen. Toen Küng zich ertussen zette had Wout geen andere keuze dan die kasseien op de springen en daar ging hij in de fout. Zo simpel was het inderdaad.

Wout had op dat moment geen overschot meer. Tussen de Taaienberg en 500 meter voor de Paterberg heeft Wout het wiel van Mathieu niet gelost. Hij hing er millimeters achter. Het feit dat hij net voor de Paterberg, in zo een cruciaal moment in de race, 3 renners tussen hem en Mathieu laat komen bewijst gewoon dat hij helemaal niet zo fris meer zat. Net op dat moment had hij in het wiel moeten zitten, en net op dat moment was dat niet het geval. Hij heeft serieus risico's moeten nemen om Mohoric in te halen want die deed de deur serieus dicht.
In elk geval lijkt het me logisch dat Wout gisteren nog niet top was. Hij komt net terug van een zware hoogtestage en ik ben er van overtuigd dat er nog serieus progressie in zit. Mathieu is op dit moment al heel sterk, maar ik twijfel of hij nog zoveel progressie zal kunnen maken. Ze zullen in de komende weken zonder twijfel veel meer aan elkaar gewaagd zijn.

Terug
Bovenaan