Voorjaar 2024

Moet hij dan nog zoveel progressie maken?
Nee, hij moet geen progressie meer maken. Zijn vorm is meer dan goed genoeg. Maar ik verwacht wel dat Wout nog progressie zal maken. Of hij zoveel progressie zal maken dat hij op hetzelfde niveau komt als Mathieu valt nog af te wachten. Dat zal de toekomst nog wel uitwijzen.

Hij verliest voor de Paterberg enkele plaatsen omdat hij VDP voorbij gaat maar dan Kung voor hem wat inhoudt en daarna ingesloten wordt door Mohoric. VDP zit aan de goeie kant en kan gewoon doorschuiven. Dat heeft niks met frisheid te maken daar. Gewoon wat pech met de andere renners rond hem en het smalle baantje.
Dat heeft alles met frisheid te maken. Een frisse Wout had op het rechte stuk net voor het opdraaien van de Paterberg nooit toegestaan dat er niet minder dan 3 renners tussen hem en Mathieu zouden gezeten hebben. Hij heeft net voor de bocht met veel risico's 2 van de 3 kunnen inhalen. De 3de wilde hij voorbij net na de bocht. Ik had de indruk dat hij eigenlijk gewoon in het gootje wilde blijven om op het wiel van Mathieu te raken, maar plots kwam Küng ertussen en besloot Wout om dan maar de kasseien op te gaan.

Ja, het zou nog beter zijn om in het wiel van VDP op te draaien maar amper 1 renner tussen hun ging echt het verschil niet maken. Moest hij die 2m niet dicht krijgen aan het begin van de Paterberg had hij ook niet in het wiel kunnen blijven moest hij er vlak achter zitten. Beweren dat je op die positie te ver zit is lachwekkend.
Ik weet niet of je zelf vaak fietst. Ik vind het een hemelsbreed verschil wanneer je in iemand wiel kan hangen of wanneer er 2 meter tussen mij en mijn voorganger is.
In elk geval, indien het toch niet uitmaakt, waarom bleef Wout dan niet gewoon achter Küng hangen ? Waarom wilde hij er zo snel mogelijk voorbij ? Om de eenvoudige reden dat hij wist dat Mathieu daar ging aanvallen en dat hij in het wiel moest zitten. Wist hij dat 500 meter eerder niet ?

Nee, hij moet geen progressie meer maken. Zijn vorm is meer dan goed genoeg. Maar ik verwacht wel dat Wout nog progressie zal maken. Of hij zoveel progressie zal maken dat hij op hetzelfde niveau komt als Mathieu valt nog af te wachten. Dat zal de toekomst nog wel uitwijzen.

Dat heeft alles met frisheid te maken. Een frisse Wout had op het rechte stuk net voor het opdraaien van de Paterberg nooit toegestaan dat er niet minder dan 3 renners tussen hem en Mathieu zouden gezeten hebben. Hij heeft net voor de bocht met veel risico's 2 van de 3 kunnen inhalen. De 3de wilde hij voorbij net na de bocht. Ik had de indruk dat hij eigenlijk gewoon in het gootje wilde blijven om op het wiel van Mathieu te raken, maar plots kwam Küng ertussen en besloot Wout om dan maar de kasseien op te gaan.

Ik weet niet of je zelf vaak fietst. Ik vind het een hemelsbreed verschil wanneer je in iemand wiel kan hangen of wanneer er 2 meter tussen mij en mijn voorganger is.
In elk geval, indien het toch niet uitmaakt, waarom bleef Wout dan niet gewoon achter Küng hangen ? Waarom wilde hij er zo snel mogelijk voorbij ? Om de eenvoudige reden dat hij wist dat Mathieu daar ging aanvallen en dat hij in het wiel moest zitten. Wist hij dat 500 meter eerder niet ?

Hij wist dat 500 meter zeker ook al, maar ook de andere weten dat en die rijden ook voor hun plaats.

Ze zitten allemaal al te sterven in zijn wiel op 85km :smurf:

En bij hem is het niet eens vol-vol waarschijnlijk...

Quickstep weer nergens te zien. Benieuwd wat het excuus nu zal zijn.

Gewoon niet goed genoeg zoals de voorbije 2 jaar.

Wacht tot volgend jaar, Alaphilippe en Asgreen zijn normaal einde contract dus volgend jaar schiet er helemaal niks meer van over.

Milan misschien wel de snelste man gaat nu solo ipv bij zijn 2 ploegmaats te blijven erg slim dit.

Gewoon niet goed genoeg zoals de voorbije 2 jaar.

Wacht tot volgend jaar, Alaphilippe en Asgreen zijn normaal einde contract dus volgend jaar schiet er helemaal niks meer van over.

Milan misschien wel de snelste man gaat nu solo ipv bij zijn 2 ploegmaats te blijven erg slim dit.
Weet mss dat ie niet goed genoeg zal zijn op het einde? Pedersen en Stuyven wel in een zetel op deze manier, dus qua ploeg tactiek werkt dit voorlopig wel.

Net zoals Lotto, blinken ook uit in afwezigheid.

Daar is iets mis. Beullens DNF in de neutralisatie, Van Moer DNF net na de moeren. De Lie die lijkt echt rampzalig opnieuw. Ja Denain en Bredene zijn niet topniveau, maar het kan echt niet dat je in een paar dagen tijd van goede benen naar dit gaat. Die kan nog niet mee met de beste 60.

Trek doet wat Visma zou moeten doen volgende week. Stuur iemand vooruit en laat Mathieu steeds het werk doen en zet u als ploeg gewoon in zijn wiel. Zolang de afstand naar de finish zo groot is kan hij toch nog niet solo gaan. Ooit raakt het krachten arsenaal toch leeg. Niet dat ik zo een grote fan ben van die techniek, maar het is wel de enige die hem kan laten kraken indien een paar ploegen dit kunnen uitvoeren.

Trek doet wat Visma zou moeten doen volgende week. Stuur iemand vooruit en laat Mathieu steeds het werk doen en zet u als ploeg gewoon in zijn wiel. Zolang de afstand naar de finish zo groot is kan hij toch nog niet solo gaan. Ooit raakt het krachten arsenaal toch leeg. Niet dat ik zo een grote fan ben van die techniek, maar het is wel de enige die hem kan laten kraken indien een paar ploegen dit kunnen uitvoeren.

RVV is zo lastig je moet altijd iemand in het wiel kunnen houden van VDP en in de RVV zijn er gewoon teveel mogelijkheden waarop VDP de rest kan lossen.

Zie vorig jaar dat was echt een hele dikke vette groep die 3 minuten voor lag en toch reden Pogacar en VDP zo dat gat dicht.

Nergens mannen met wielen hier? In Roubaix zie je ze overal.

Milan houd erg goed stand hoor. VDP gaat nu toch volle bak en komt niet echt dichter.

Op deze manier gaat ook deze G-W op MVDP zijn palmares komen.
Draaien vol mee de mannen van trek. Ja goed 2de worden is beter dan 5de :P

Terug
Bovenaan