Voorjaar 2024

De Lie: hate to say I told you so...

Al van in het begin die jongen bombarderen tot kopman (alle klassiekers, én de Tour én...!), gaandeweg na het uitvallen van andere renners nóg meer druk erop leggen en dat in combinatie met de happy go lucky trainingsbegeleiding van Lotto werkt niet.

Er wordt ook weer overdreven,

De lie was fysiek perfect in orde .
Enkel zijn valpartijen hebben roet in het eten gegooid in zijn trainingen.
Hadden ze hem naar PN moeten sturen ? Waarschijnlijk niet, maar misschien dachten ze en de Lie zelf dat het zo in orde ging komen ?
Geneeskunde en Trainingsleer is geen exacte wetenschap.

De lie was op de afspraak en in orde in de Omloop
De lie was op de afspraak orde in Koksijde en Denain tegen de mindere toppers.
Maar zijn trainingsachterstand door de valpartijen is te zien als de echte toppers er weer bijkwamen.
(dus het niveau algemeen hoger ligt)

Daarom halen ze hem er nu uit, om er niet voor piet snot bij te rijden en nieuwe doelen te stellen.

Dat er druk en verwachtingen zijn bij de Lie ?
Ja dat mag zeker, De Lie hoort nu eenmaal makkelijk bij de 10 beste eendagswielrenners.
Ik denk dat De Lie die verwachtingen ook bij zichzelf legt.

Ze eisen bij Lotto geen overwinningen,, enkel mooie ereplaatsen of als hij een mooie koers rijdt.

Die happy go lucky trainingsbegeleiding moet blijkbaar wel werken he,
Lotto is dit en vorig seizoen de 10de beste ploeg ter wereld en dat ondanks dat ze dit jaar een "falende superkopman" hebben

Laatst bewerkt:
En toch komt die er wel is nog altijd heel jong die kerel moet nog gefinetuned worden maar dat is een oerkracht.

Nog meer pech voor Visma, Van Baarle is ook al ziek. Sebiet gaat Vingegaard nog moeten knechten voor WVA :p

Van Baarle en Visma hebben toch nog niet veel plezier beleefd aan elkaar. Kwam vorig jaar wel meteen met de deur binnenvallen met winst in de Omloop, maar sindsdien eigenlijk geen platte prijs meer gereden (door valpartijen, ziekte, ...)

Dat is gene slechte renner, maar niet de man om de ploeg rond te bouwen om veel prijzen te pakken. Trouwens 25% van zijn overwinningen heeft hij vorig jaar behaald.

Blijkbaar was De Lie wel nogal aan het doorperen in de achtergrond in Gent-Wevelgem. Lijkt mij toch ook wel een probleem te hebben met positioneren.

Blijkbaar was De Lie wel nogal aan het doorperen in de achtergrond in Gent-Wevelgem. Lijkt mij toch ook wel een probleem te hebben met positioneren.

Da's een immens probleem hé, ge moet die voor de Taaienberg eens zien zitten en vergelijk dat met Van Aert die doodleuk op zijn eentje overal tussenrijdt naar voren. Maar het is wel meer dan dat. Op de Kemmel wanneer die lost van de groep bv, zit die nauwelijks achter De Buyst aan de voet. De Buyst zit er nadien wel nog bij (en 't is niet dat die echt goed leek), De Lie niet. Misschien kwam De Lie er later wat door, maar dan was het natuurlijk te laat. Is ook weer gevallen aan het begin van de koers, helemaal alleen, op een rotonde.

Laatst bewerkt:

Zo verdwenen de Kanarieberg en de Kortekeer uit het parcours. "Het zijn twee hellingen die de laatste jaren tot de algemene kennis behoren van elke fan van de Ronde van Vlaanderen", beseft CEO Tomas Van Den Spiegel.

"Maar de aanloop is heel gevaarlijk. We hebben er al veel zware valpartijen gehad. Vorig jaar kwam Biniam Girmay nog zwaar ten val in de aanloop.

"Na feedback van het peloton hebben we de twee hellingen eruit gehaald en vervangen door de Nieuwe Kruisberg en de Kapelleberg."

"Die zijn gemakkelijk te integreren en laten het toe om over brede wegen te rijden. Het is aan ons als organisatie om het hele parcours zo veilig mogelijk te maken, zeker nu er al vanaf kilometer 1 wordt gekoerst."
De aanloop naar de Kanarieberg is toch ook via een grote steenweg? Of zou het eerder zijn in functie van viptenten die geplaatst kunnen worden?

Kanarieberg is idd via de steenweg van Ronse naar Brakel (of omgekeerd). Kortekeer kan ik wel inkomen, dat is een baantje waar je nog niet met 2 auto's kan passeren en goei diepe grachten langs de zijkant :D

Ja als ze niet genoeg renners hebben aan de start krijgen ze boetes zeker? Van Wilder ooit zo een Vuelta moeten starten.

Ik denk dat Wout vandaag 200% gemotiveerd aan de start komt vandaag. Die gaat toch de puntje op de i willen zetten na vorige vrijdag.
Ik kan me niet voorstellen dat die vandaag het 'rustig' gaat aanpakken en/of een ploegmaat aan de zege wil helpen (tenzij de wedstrijd echt zo draait natuurlijk)

Ik denk dat Wout vandaag 200% gemotiveerd aan de start komt vandaag. Die gaat toch de puntje op de i willen zetten na vorige vrijdag.
Ik kan me niet voorstellen dat die vandaag het 'rustig' gaat aanpakken en/of een ploegmaat aan de zege wil helpen (tenzij de wedstrijd echt zo draait natuurlijk)
De wedstrijd lijkt niet echt zwaar genoeg om echt het verschil te kunnen maken. Ik denk een grote kans in een sprint met een kleine groep.

Eigenlijk kan WvA toch nooit beter uit DDV komen?

Als hij wint wordt hij weer onmiddelijk naast Van der Poel gezet ipv in een underdog positie aan de Ronde te kunnen beginnen.
Als hij niet wint krijgt hij een lading opinies over zich heen over waarom hij niet goed genoeg is.

Als hij wint wordt hij weer onmiddelijk naast Van der Poel gezet ipv in een underdog positie aan de Ronde te kunnen beginnen.
Als Van Aert niet wint gaat hij ook naast Mathieu gezet worden voor zaterdag terwijl iedereen weet dat Mathieu intrinsiek de bovenhand heeft. Van Aert wordt nooit niet vergeleken met vdP... dus maakt letterlijk niks uit.

Maar een koers moet altijd nog gereden worden. L-B-L ging vorig jaar ook een duel worden... dat duel is er nooit gekomen.

Eigenlijk kan WvA toch nooit beter uit DDV komen?

Als hij niet wint krijgt hij een lading opinies over zich heen over waarom hij niet goed genoeg is.
Dan toch maar beter optie 1 hé. Niet dat zijn voorjaar helemaal geslaagd zal zijn met winst in Kuurne en vandaag, maar wat je hebt, heb je.

Echt underdog zal hij toch nooit niet zijn, want er is bijna altijd de garantie dat Wout de finale zal rijden. En Mathieu zal sowieso de grootste favoriet blijven, gezien zijn prestatie in de E3 (wat het enige rechtstreekse duel was). Mathieu zal, ongeacht de uitslag van vandaag, toch vooral Wout en Pedersen in het oog houden zondag (al zal die toch vooral ook zijn eigen koers rijden).

Terug
Bovenaan