Voorjaar 2024

Toch echt wel uitermate schrijnend om SQS te zien.
Lampaert houdt nog iet of wat de eer hoog door 18de te worden. Maar Asgreen en Alaphillipe is echt bedroevend.
Alaphillipe ik weet niet wie u nog een contract gaat aanbieden hoor jongen… Toch ook wel het beste bewijs dat het snel kan keren en je maar zo goed bent als je laatste resultaat.

Vannieuwkerke die aan het worstelen was met rugnummer 1.
Stop.

Voor de rest een vrij toffe koers totdat Pedersen zichzelf in frut heeft gereden voor geen enkele reden. Vanaf dan was het voorspelbaar. Dat is te verwachten wanneer Pogi niet start om wat weerwerk te bieden.
Prachtige winnaar natuurlijk!

Beestachtige koers precies. Tienduizend maal balen dat Matthews dat podium niet pakt :(

Laatst bewerkt:
Vorig jaar was de snelste RVV met 44,6 gemiddeld. Gisteren ging het aan 45,1 gemiddeld, en dat met regen in de laatste 100km, crazy.

Elke bocht moet je trager door, weer harder optrekken. Echt koud was het niet maar ook bij 10 graden wreet die regen wel wat van je krachten weg.

VDP is gewoon de sterkste voor dit soort ritten en hij rijdt dan ook nog met de beste fiets. Je kan discussiëren over die gladde koppenberg, maar daar maakt VDP het verschil met zijn cross-skills.

Ik begrijp niet waarom sommige Vlamingen hem zo haten, boe roepen en zelfs met bier gooien. Ook veel supporters die echt in de weg staan op het parcours. De sport gaat hier toch ook niet beginnen marginaliseren zoals in dat stom overgehypet en zendtijdverslindend spel waar 22 mannetjes in een arena achter een bal lopen en supporters elkaar de schedel zouden inslaan voor een sjaaltje van een andere kleur.

Sorry maar dat is echt een kut mentaliteit hoor.
Misschien wel. Niet iedereen hoeft op zelfde wijze te denken.
Kijk naar de voetballers met het kop-hetze van enkele weken terug.
Enkele oud-voetballers, die dementie hebben verkregen terwijl ze in het verleden als verdediger zijnde, dikwijls moesten koppen.
Hopelijk kunnen ze nog meer onderzoeken doen, dat er met aangrenzende zekerheid een verband is.
Dan geef je de voetballers de keuze om te koppen of niet. Met het risico op hogere kans op dementie later.
Is zowat hetzelfde.
Wielrenners weten dat ze zwaar kunnen vallen met de dood tot gevolg.
Ik ben er zeker van dat die (on)bewust na elke koers effe puffen en blij zijn dat ze niet in het ziekenhuis liggen of in een graf.
Ik begrijp dat je het mooi vindt en het hoort erbij net zoals roubaix inderdaad , maar organisatie moet proberen zoveel mogelijk te vermijden. Dat doet Roubaix ook. Dat heeft RVV ook geprobeerd maar gefaald als 90 % van de deelnemers moet afstappen in 2 peletons op hetzelfde punt in de race.

naar welke losersport kijk je dan , coureurs die niet kunnen fietsen?
Er zijn dan toch leukere dingen om te doen op Pasen ipv naar een stelletje nietsnutten te kijken?
---
Tot de Koppenberg was het redelijke koers , deze Koppenberg heeft het denk ik tot een van de lelijkste gemaakt die ik me kan herinneren en dat lag niet aan de oppermachtigr demarage van mvdp

De ronde schrapt toch de kanarieberg onder het mom van de veiligheid ? Maar laat ze dan wel in finale een natte stationsberg afdalen en brengen dat dan bewust niet in beeld.

Tja dat is inderdaad de koers , maar ik zal deze ronde snel vergeten in ieder geval.

----
Dan nog een grote wat als verhaal en in een ander universum verhaal.
Als Garcia Cortina glijdt net als mvdp passeert waardoor mvdp valt of pech heeft waardoor hij niet kan finishen. .

Sorry dan was er een echte hetze over deze RVV met een prachtige winnaar die Mozzato heet.
Mohoric moest afstappen, terwijl hij vrij baan had. Hij ging niet snel genoeg.
De eerste drie wel. Niet toevallig dé drie mannen van de afgelopen weken.
De rest is simpelweg te zwak bevonden voor deze Koppenberg. Hadden ze maar vooraan moeten opdraaien en het tempo moeten aanhouden van die drie om te bewijzen dat ze recht konden blijven.

Ik zie graag sporters die lijden en een sport waarin we de sterken zich zien afscheiden van de rest.

Lelijk voor sommigen, pracht voor anderen.

De afdaling van de Stationsberg is me niet opgevallen. Even terug bekeken.
Is dat ong. een minuutje na die rechte afdaling op de kasseien, na de Koppenberg?
Je zit met een koerssituatie na een scherprechter, waarin het veld zoals verwacht versplinterd is of max. met een groepje van tien renners.
Dat is totaal anders dan met een gans peloton over de weg gaan, richting een heuvel van betekenis.

Deel van de koers, mocht Cortina VDP gehinderd hebben.
Dan was het dom van VDP om op een kleine meter van de Spanjaard te komen, terwijl hij de andere kant kon kiezen.
Met een Cortina, die net uitwijkt voor de neus van Mathieu, moet je ook kunnen leven.
Iedereen wist dat het merde ging worden op de Koppenberg bij de verwachte regen.
Benoot zag er geen brood in en vond het kunnen, de passage op de Koppenberg.

Wat is er mis Mozzato?
Wat was er mis met Bettiol, die zijn eerste profzege pakte in Vlaanderen' Mooiste?
Dit kan evengoed de ontluiking zijn van hem. Kijk naar Asgreen' tweede plek. Of Pedersen.
Of gaan we alleen luisteren naar wat een potentieel woeste VDP te zeggen heeft na de koers mocht hij tweede geworden zou zijn achter Luca, terwijl gans Vlaanderen hem gelijk geeft en er niet in de andere richting mag worden gekeken?

Vorig jaar was de snelste RVV met 44,6 gemiddeld. Gisteren ging het aan 45,1 gemiddeld, en dat met regen in de laatste 100km, crazy.

Elke bocht moet je trager door, weer harder optrekken. Echt koud was het niet maar ook bij 10 graden wreet die regen wel wat van je krachten weg.
Wel rekening mee houden dat vorig jaar de start in Brugge was.
45,1 blijft wel gigantisch snel natuurlijk.

Mohoric moest afstappen, terwijl hij vrij baan had. Hij ging niet snel genoeg.
De eerste drie wel. Niet toevallig dé drie mannen van de afgelopen weken.
De rest is simpelweg te zwak bevonden voor deze Koppenberg. Hadden ze maar vooraan moeten opdraaien en het tempo moeten aanhouden van die drie om te bewijzen dat ze recht konden blijven.

Ik zie graag sporters die lijden en een sport waarin we de sterken zich zien afscheiden van de rest.

Lelijk voor sommigen, pracht voor anderen.

De afdaling van de Stationsberg is me niet opgevallen. Even terug bekeken.
Is dat ong. een minuutje na die rechte afdaling op de kasseien, na de Koppenberg?
Je zit met een koerssituatie na een scherprechter, waarin het veld zoals verwacht versplinterd is of max. met een groepje van tien renners.
Dat is totaal anders dan met een gans peloton over de weg gaan, richting een heuvel van betekenis.

Deel van de koers, mocht Cortina VDP gehinderd hebben.
Dan was het dom van VDP om op een kleine meter van de Spanjaard te komen, terwijl hij de andere kant kon kiezen.
Met een Cortina, die net uitwijkt voor de neus van Mathieu, moet je ook kunnen leven.
Iedereen wist dat het merde ging worden op de Koppenberg bij de verwachte regen.
Benoot zag er geen brood in en vond het kunnen, de passage op de Koppenberg.

Wat is er mis Mozzato?
Wat was er mis met Bettiol, die zijn eerste profzege pakte in Vlaanderen' Mooiste?
Dit kan evengoed de ontluiking zijn van hem. Kijk naar Asgreen' tweede plek. Of Pedersen.
Of gaan we alleen luisteren naar wat een potentieel woeste VDP te zeggen heeft na de koers mocht hij tweede geworden zou zijn achter Luca, terwijl gans Vlaanderen hem gelijk geeft en er niet in de andere richting mag worden gekeken?

Meningsverschil, zal het erbij laten dan ;)

Vrij zeker dat de organisatie van de ronde volgend keer wel zal zorgen dat ze zo goed mogelijk gepoetst is...

Met deze glijpartij sneden ze in hun eigen vel en was er 0,00000000005% spanning na de koppenberg.
Zonder glijpartij gingen ze waarschijnlijk ook nog niet terugkomen , maar ging er toch nog een sprankeltje spanning zijn.
Want MVDP / Jorgenson pakken +35" in nog geen 100 meter omdat de rest te voet moet.

Jij vindt het heroisch , ik vond het met vanaf koppenberg de saaiste RVV die ik me kan herrinneren.

Niks tegen Mozzato, ...
Maar zo zou de meerderheid van de mensen wel reageren , dat het een regelrechte schande is.
Nu zeggen de meerderheid er niets van omdat de beste renner gewonnen is.

Ik ben er zeker van dat die (on)bewust na elke koers effe puffen en blij zijn dat ze niet in het ziekenhuis liggen of in een graf.

De dag dat je dat gaat doen dan hang je beter je fiets aan de haak.
Velen starten vooral omdat ze graag op de fiets zitten en het de mooiste sport vinden.
Ja er zijn risico’s aan verbonden, maar dat is met veel jobs het geval. En het aantal doden in de koers over het aantal koersdagen valt echt heel hard mee.

Ik ben daarjuist eens naar 3 plekken gaan kijken naar de koers, (woon in Oudenaarde).
En moet zeggen er liep behoorlijk veel marginaal volk op baan die niet van hier is (ander accent); en ze waren ook al proper. 🍻🤦🏻‍♂️
Teveel gedronken vind ik altijd zo'n drogreden (mochten ze dat als excuss willen inroepen).
Wanneer wij naar de koers gaan zien hebben we vaak ook al menig pint op, maar het blijft respectvol.
Zitten in onze vriendengroep tegenstanders van VDP (met als reden dat het een Hollander is) en die gaan zoiets toch niet doen.

Ik hoop dat ze gevonden worden, maar lijkt mij moeilijk.
Het is door zo een dwaas kutvolk dat iedereen die een pint bier drinkt tijdens de koers scheef bekeken wordt.

Teveel gedronken vind ik altijd zo'n drogreden (mochten ze dat als excuss willen inroepen).
Wanneer wij naar de koers gaan zien hebben we vaak ook al menig pint op, maar het blijft respectvol.
Zitten in onze vriendengroep tegenstanders van VDP (met als reden dat het een Hollander is) en die gaan zoiets toch niet doen.

Het is door zo een dwaas kutvolk dat iedereen die een pint bier drinkt tijdens de koers scheef bekeken wordt.
Ze zijn niet allemaal gelijk u he :p (als je een pint teveel op hebt)

Ben ik de enige die het gevoel heeft dat MVDP wel te pakken zou geweest zijn door WVA dit jaar?

Zijn demmarages op de kwaremont waren niet moordend, en op de koppenberg rijdt hij vooral dankzij zijn techniek weg (die WVA ook heeft) van de mindere goden.

De laatste km’s viel zijn voorsprong ook nog sterk terug. Ok hij weet dan dat hij binnen is en rijdt zich niet meer het snot voor de ogen maar toch. Achteraf gaf hij ook aan stikkapot te zitten.

We zullen het nooit weten.

Met deze glijpartij sneden ze in hun eigen vel en was er 0,00000000005% spanning na de koppenberg.
Zonder glijpartij gingen ze waarschijnlijk ook nog niet terugkomen , maar ging er toch nog een sprankeltje spanning zijn.
Want MVDP / Jorgenson pakken +35" in nog geen 100 meter omdat de rest te voet moet.
En Jorgenson blies zichzelf op door VDP te volgen.
Het zou bij de rest niet anders geweest zijn.
Pedersen had deftig weerwerk kunnen bieden na de Koppenberg, maar ja, die val en zijn eerdere aanval...

Het valt me nu pas op dat Mathieu in E3 en hier op 43km van het einde wegreed.
Alsof de goden het zo gewild hebben.
Reden temeer om een kliklijn te openen. Beloon degenen, die hen aan de politie of andere instanties geeft.
We zijn allemaal te braaf op dat punt.

Als Mathieu komende zondag aanzet op Carrefour de l'Arbre is het voor mij het teken om mijn tv af te zetten en iets anders te doen.

VDP-Philipsen 1-2 zou nochtans wel mooi zijn :) .

Al is Roubaix een heel andere koers natuurlijk dan de Ronde. Dat de Ronde VDP duidelijk geweldig ligt, ja... . 3 van de 6 keer gewonnen, eerste editie dat hij rijdt valt hij en heeft hij pech anders is hij daar ook stuk dichter dan plek vier en dan is er nog één editie waar hij op een superieure Pogacar botst en een editie waarin Asgreen sterk sprint (enige editie waarvan ik denk hier had misschien meer ingezeten)... .

Roubaix is hij uiteraard ook de topfavoriet met een Van Aert die in de lappenmand ligt, een Stuyven idem, een Pedersen die toch nog wat last zal hebben, een Philipsen die zich zal leegrijden voor VDP na wat VDP in San Remo voor hem gedaan heeft, ... . Maar waar ik voor de Ronde had durven zeggen het is zonder pech voor VDP ben ik voor Roubaix toch voorzichtiger.

Ik heb het al gezegd en ik zeg het nog eens, volgens mij gaat VDP er in Luik ook heel dicht bij zijn, ook al rijdt daar een Evenepoel enzo mee... .

Omdat er andere koersen zijn die hem beter liggen, ook het nodige aanzien hebben en door de kalender niet te combineren zijn met de RVV
Ik heb het moeilijk om dit te vatten. Ik dacht altijd dat De Ronde de koers der koersen was? Die zou je als 1e moeten aanduiden in je agenda, en de rond errond plannen? Zeker als Belg zijnde. Waarom zou De Ronde Remco niet liggen? Rijdt hij geen ééndagskoersen? Of doet hij alleen klimwerk?

Terug
Bovenaan