Voorjaar 2024

Bij Boonen kostte het zichtbaar moeite. Bij VDP weet je al voor de start dat hij gaat winnen. Hij lacht de rest gewoon uit. Precies tegen neoprofs dat hij moet rijden.
Tja en dat hebben die anderen vooral/enkel aan zichzelf te danken natuurlijk. Ik zie geen enkel voordeel voor de sport om grote kampioenen te zitten afbreken.

VDP zal nog wel plat rijden zodat ze terug komen tot op een minuut. Effe spannend laten lijken zoals opt WK ... meer zal er niet inzitten.

Probleem is dat we het allemaal verwachten en het dan nog zo eens zo gebeurd. Een solo kan mooi zijn. Als die onverwacht is en niet elke week opnieuw door dezelfde renners wordt uitgevoerd. We moeten maar hopen dat pogacar volgend jaar terug het voorjaar rijdt of dat er een nieuwe tegenstander opstaat.

Niet vergeten dat we nog 43km moeten rijden en nog heel veel kasseien.
Dit blijft P-R en er ligt nog niks definitief vast.

Zonder pech dan zijn de kaarten geschud. Maar die pech rijdt nog altijd mee.
Wat kan er nog gebeuren? Hij mag nog 3 keer pech hebben... Alleen nog op zijn smoel gaan maar dat wens ik hem ook niet toe.

De Lie, waarom? Omdat hij eens 2de was in de Omloop meer dan een jaar geleden? Ik zeg niet dat die jongen geen talent heeft, maar tegen VdP ?
Zijn nummer op het EK niet vergeten.
Daar was hij in principe beter dan WVA.

Maar natuurlijk hoeveel keer heeft MVDP WVA al verslagen. Dus goed dan heb je ineens uw antwoord.

De Lie, waarom? Omdat hij eens 2de was in de Omloop meer dan een jaar geleden? Ik zeg niet dat die jongen geen talent heeft, maar tegen VdP ?
Hoe meer tegenstand, hoe moeilijker het is voor VdP, ook al kan elke tegenstander individueel op papier niet winnen van hem.

Als het VA was die hier 50km solo vingers in de neus naar Roubaix reed waren de bedenkingen gehalveerd. Ik zie ook veel liever strijd met alle kopmannen aan de start, maar het is wat het is.

Probleem is dat we het allemaal verwachten en het dan nog zo eens zo gebeurd. Een solo kan mooi zijn. Als die onverwacht is en niet elke week opnieuw door dezelfde renners wordt uitgevoerd. We moeten maar hopen dat pogacar volgend jaar terug het voorjaar rijdt of dat er een nieuwe tegenstander opstaat.
Klagen over solo maar dan wel Pogacar noemen…
De man die al lachend de concurrentie naar huis rijdt. Zich verstopt in de bosjes om daarna genadeloos ze er allemaal af te rijden.

MVDP zijn focus ligt op het voorjaar en is het dus logisch dat hij met zijn klasse dit doet.
Als je het überhaupt als atleet kan, dat is bewonderenswaardig. En waar we naar kijken is wielergeschiedenis die geschreven wordt. Toch een mooie tijd om mee te maken?

Terug
Bovenaan