Voorjaar 2026

Gaat precies wel echt zeer strakke wind staan morgen, dat gaat er zoals eerder aangehaald voor zorgen dat als Mathieu wegrijdt op de Muur of Bosberg dat die gewoon niet meer terug te pakken is door de meewind in de finale, maar er is zo ook een toch wel significante kans op waaiers vroeg in de koers. Na Oudenaarde gaat de wind goed staan en sterk genoeg zijn. Helaas zullen we er niets van te zien krijgen en gewoon vooral zitten vloeken op de VRT dat we een halfuur lang naar een bende analisten moeten kijken in plaats van de koers.

Gaat precies wel echt zeer strakke wind staan morgen, dat gaat er zoals eerder aangehaald voor zorgen dat als Mathieu wegrijdt op de Muur of Bosberg dat die gewoon niet meer terug te pakken is door de meewind in de finale, maar er is zo ook een toch wel significante kans op waaiers vroeg in de koers. Na Oudenaarde gaat de wind goed staan en sterk genoeg zijn. Helaas zullen we er niets van te zien krijgen en gewoon vooral zitten vloeken op de VRT dat we een halfuur lang naar een bende analisten moeten kijken in plaats van de koers.
Eurosport to the rescue!

Des te groter de ontlading dat hij een keer P-R wint.
Die man gaat gaat een week God in Vlaanderen zijn. Alé, dat is hij voor sommigen nu al, maar dan voor iedereen.

Of de Ronde van Vlaanderen ?....als men van Van der Poel
verwacht dat hij wielergod Pogacar daar moet aankunnen en winnen,
dan is dit evenzo geldende voor Van Aert.

Of de Ronde van Vlaanderen ?....als men van Van der Poel
verwacht dat hij wielergod Pogacar daar moet aankunnen en winnen,
dan is dit evenzo geldende voor Van Aert.
2023 maakte wel pijnlijk duidelijk dat zijn grootste kans in P-R ligt.
Klinker uit het wiel gekletst worden kan niet.
Pas op het kan altijd, maar dat zal toch niet evident worden. Maar evenzeer is dat ook zo voor P-R.

Dit, toch wel, ieder jaar opnieuw :love: .
Bij mij is dat de laatste jaren echt heel sterk geminderd eigenlijk. De koers is gewoon niet meer zo interessant als vroeger. Behalve het gebrek aan spankracht is er ook een zekere correlatie met de intrede van Karl als commentator, ronduit verschrikkelijk. Uiteraard lig ik straks ook gewoon languit in de zetel met een zak chips binnen handbereik, daar niet van.

Des te groter de ontlading dat hij een keer P-R wint.
Die man gaat gaat een week God in Vlaanderen zijn. Alé, dat is hij voor sommigen nu al, maar dan voor iedereen.
Ik denk niet dat het er nog van gaat komen, vrees ik. De kansen lagen een vijftal jaar terug in het verleden en daar hebben heel wat factoren roet in het eten gegooid (corona, ander soort pech). Nu moet gewoon echt al te veel meezitten, en hij behoort gewoon niet meer tot de absolute top. Het zou moeten zijn dat VDP of Pogacar eens pech hebben of niet aan de start komen, want ik zie niet in hoe hij die op gelijke waarde kan verslaan, zeker in de ronde niet.

Bij mij is dat de laatste jaren echt heel sterk geminderd eigenlijk. De koers is gewoon niet meer zo interessant als vroeger. Behalve het gebrek aan spankracht is er ook een zekere correlatie met de intrede van Karl als commentator, ronduit verschrikkelijk. Uiteraard lig ik straks ook gewoon languit in de zetel met een zak chips binnen handbereik, daar niet van.
Gebrek aan spankracht, tja, je kan moeilijk vragen aan Pogacar of VDP om eens wat minder goed te zijn. Dat die er gewoon bovenuit steken doet de spankracht geen goed (zeker als één v/d twee niet deelneemt wat vaak gebeurt), maar dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen.

Een probleem is wel het parcours van de ronde, dat is toch echt wel een downgrade geweest met het parcours van vroeger denk ik dat iets meer tactisch was. Nu wint gewoon in 95% van de gevallen gewoon de sterkste en dat zal altijd één van die twee zijn. En het hele vipgebeuren en al die tenten is gewoon cringe en marginaal.

Kuurne is een pak interessanter omdat je daar altijd het verhaal hebt van "pakken ze ze nog of pakken ze ze niet meer" wat eigenlijk een stuk spannender en interessanter is dan naar de ronde te kijken.

Lijkt dat er nog veel meer wind is dan gedacht. Als de wind niet te veel draait en daardoor schuin op de kop staat ligt het na Oudenaarde waarschijnlijk in stukken en brokken, en anders een beetje later misschien. Ik ga er vanuit dat veel ploegen dat ook willen omdat dat het veiligste is. Helaas voor de uitzending als het gebeurt.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het er nog van gaat komen, vrees ik. De kansen lagen een vijftal jaar terug in het verleden en daar hebben heel wat factoren roet in het eten gegooid (corona, ander soort pech). Nu moet gewoon echt al te veel meezitten, en hij behoort gewoon niet meer tot de absolute top. Het zou moeten zijn dat VDP of Pogacar eens pech hebben of niet aan de start komen, want ik zie niet in hoe hij die op gelijke waarde kan verslaan, zeker in de ronde niet.
Zelfs als VDP en Pogacar niet aan de start staan heeft hij tegenwoordig ook geen grote kans om te winnen, bij de RVV mist hij de explosiviteit om echt weg te rijden op de hellingen van de subtop en bij PR zijn er nog veel concurrenten die even goed zijn en goed kunnen sprinten (Pedersen, Philipsen, ...). Los daarvan is het altijd een meerwaarde als hij meedoet want maakt meestal wel koers gelijk RVV vorig jaar :)

Gebrek aan spankracht, tja, je kan moeilijk vragen aan Pogacar of VDP om eens wat minder goed te zijn. Dat die er gewoon bovenuit steken doet de spankracht geen goed (zeker als één v/d twee niet deelneemt wat vaak gebeurt), maar dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen.
Ik zeg ook niet dat ik het hen kwalijk neem, ik zeg dat mijn interesse eronder lijdt. De enige die ik wel iets kwalijk neem is Karl.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan