Voorjaar 2026

Hij teert op zijn naam van vroeger, dus.
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Hij wordt niet meer bij de topfavorieten gezet, dus in die zin teert hij niet op z'n naam. Langs de andere kant werd hij vorig jaar in beide hoofddoelen 4e, na de 2 ongenaakbaren en een Mads Pedersen in supervorm, terwijl hij zelf geen ideale winter had. Het is dus ook niet aslof hij langs alle kanten door de subtop voorbijgestoken wordt en daar niets meer te zoeken heeft.

WvA middenmoot is toch een brug te ver hoor, sure hij zit al een tijdje in het sukkelstraattje maar als we iemand die gisteren mee in de finale zat, middenmoot gaan noemen dan vraag ik me af hoe we de sukkelaars gaan bestempelen die geen rol van betekenis spelen in de wedstrijd?

Subtop lijkt me dan iets respectabeler.

Top, subtop, maakt eigenlijk allemaal niks uit hé. Het gaat er om dat het een renner is die gewoon keer op keer het beste van zichzelf geeft en van tijd tot tijd tegen zijn limieten aanbotst. Dat maakt hem zo mooi, en precies daarom heeft hij al zo mooie overwinningen op zijn palmares.

Vergelijk dat met VDP, die is veel selectiever. Ontbindt enkel zijn duivels op de momenten wanneer hij de grootste kans maakt op de winnen. WVA, zou nog versnellen op een versnellingsheuvel op zijn 36ste omdat hij denkt weg te kunnen geraken op zijn laatste RVV.

Als de Fransen Seixas niet compleet zot maken is dat er ene die iedereen kan/gaat kloppen wel, wat een talent.

Laat het vervolg van het voorjaar maar komen iig, hopelijk VDP en Pogacar gespaard van ziekte of pech.

WvA middenmoot is toch een brug te ver hoor, sure hij zit al een tijdje in het sukkelstraattje maar als we iemand die gisteren mee in de finale zat, middenmoot gaan noemen dan vraag ik me af hoe we de sukkelaars gaan bestempelen die geen rol van betekenis spelen in de wedstrijd?

Subtop lijkt me dan iets respectabeler.

Achter Pogacar, waren het Seixas en Del Toro die de finale kleurden met 1,09 min achter de grote maestro.

Wil je nog renners toevoegen die 'mee in de finale zaten', dan mogen Gregoire, Vermeersch, Pidcock, Christen
en Jorgenson hier aanspraak op maken met tijden tussen 2 min/ 2,20min.

Maar gaan we Van Aert met zijn 3,46 min ook al plaatsen onder 'mee in de finale zat'?

Als je op 10 rijdt en een groot deel van de finale hebt meegereden voor plaats 2 dan mag je idd zeggen dat hij in de finale zat. Zeker als je in het acherhoofd houdt dat ie ook nog het nodige kopwerk heeft gedaan voor Jorgenson

Die is echt afgezwakt tot de middenmoot hoor, het wordt tijd dat we dat eens gaan beseffen. Sinds 2020 heeft die eigenlijk geen stappen meer vooruit kunnen zetten buiten eens scoren in een GT.

Sorry hoor maar WVA middenmoot gaan noemen…
Volgens mij besef je niet welke prestaties hij nog neergezet heeft en wat het betekend om top 10 te rijden in deze strade. Die tijd zegt ook niet alles natuurlijk, en zegt tegelijk ook veel.
WVA zat in de finale gewoon nog mee maar toen er versneld werd had hij geen antwoord direct en dus geraak je in een groepje verder. Als het daar niet 100% draait dan verlies je gewoon onherroepelijk tijd.

Ik had ook liever meer en beter gezien. En dit is niet de beste WVA die wel al gezien hebben.
Maar gezien de omstandigheden was dit ook niet zo verwonderlijk en allesbehalve slecht.

Die doet in Juli gewoon echt direct mee voor podium, easy.
Dat betwijfel ik. Drie weken koers, hé. Derde na twee weken, dat kan zeker, maar die moet toch terugvallen in week drie? Die gaat toch niet Pogi Vuelta '19 nadoen?
Doet me terugdenken aan Gilbert na zijn topvoorjaar van 2011. ;)
Schiet me niet dood, maar ik vind dat Tadej wat op Ricco lijkt nu. Beide gezichten hebben ook gelijkenissen of ik ben faceblind.

Ik had ook liever meer en beter gezien. En dit is niet de beste WVA die wel al gezien hebben.
Maar gezien de omstandigheden was dit ook niet zo verwonderlijk en allesbehalve slecht.
Als je het met de bril bekijkt van "hij gaat meedoen voor overwinningen in het voorjaar" is zijn prestatie hier gewoon ondermaats en gaat het onmogelijk worden prijzen te pakken (in het voorjaar).

Als je het met de bril bekijkt van "hij gaat meedoen voor overwinningen in het voorjaar" is zijn prestatie hier gewoon ondermaats en gaat het onmogelijk worden prijzen te pakken (in het voorjaar).
Voor de monumenten komt/kwam ie sowieso al tekort. Voor alles eronder als Vdp en Pogacar niet meedoen is dit meer dan hoopgevend en maakt ie zeker een kans

Zat WVA gisteren niet in de situatie waar Jorgensen meezat in het groepje met Gregoire etc., en er een gat viel dat hij zelf niet hoefde dicht te rijden, maar het was eerder aan mannen zoals Healy om dat te doen?

Voor de monumenten komt/kwam ie sowieso al tekort. Voor alles eronder als Vdp en Pogacar niet meedoen is dit meer dan hoopgevend en maakt ie zeker een kans
Het enige van de aankomende 3 monumenten waarvan ik zou zeggen dat hij sowieso tekort komt is de Ronde. In Milaan-Sanremo kan het alle kanten uit en als hij tegen Parijs-Roubaix in goeie doen is, liggen daar toch zeker mogelijkheden.

Het enige van de aankomende 3 monumenten waarvan ik zou zeggen dat hij sowieso tekort komt is de Ronde. In Milaan-Sanremo kan het alle kanten uit en als hij tegen Parijs-Roubaix in goeie doen is, liggen daar toch zeker mogelijkheden.
Zou het verbazen als Pogacar dit jaar de Cipressa nog 10" sneller op rijdt en alleen naar San Remo bolt?

Sowieso kan hij niet meer mee als Pogacar en Vdp alles opentrekken en dat is geen schande natuurlijk. Maar alles daarna (zeker met een Pedersen die niet 100% aan die wedstrijden) kan ie wel aan als ie top is.

Zou het verbazen als Pogacar dit jaar de Cipressa nog 10" sneller op rijdt en alleen naar San Remo bolt?
Verbazen niet, ik sluit tegenwoordig niks meer uit. Maar slechts 2 jaar geleden won Philipsen in dezelfde tijd als o.a. Matthews, Bettiol en Van Gils. Dat blijft met voorsprong de minst voorspelbare finale van de 5 monumenten.

Het belangrijkste zal zijn: waar zit vdP als Pogacar de registers open trekt? Als die op het wiel zit zal het altijd moeilijk zijn. Je spaart zó veel vermogen uit in het wiel VS op kop. Del Toro zou wel eens de missing link kunnen zijn... als die zich echt murm rijdt en Pogacar kan zich langer sparen zoals vdP dat telkens doen in het wiel, kan dat wel eens het verschil maken.
Girmay gij kieken op links de ruimte en gaat nog even naar rechts in het wiel gaan kruipen en zet zichzelf gevangen.
Rare sprint, veel gasten die stilvielen eens ze met de neus in de wind kwamen dus toch wel oersterk van Lamperti, wel perfecte leadout van EF.

Het belangrijkste zal zijn: waar zit vdP als Pogacar de registers open trekt? Als die op het wiel zit zal het altijd moeilijk zijn. Je spaart zó veel vermogen uit in het wiel VS op kop. Del Toro zou wel eens de missing link kunnen zijn... als die zich echt murm rijdt en Pogacar kan zich langer sparen zoals vdP dat telkens doen in het wiel, kan dat wel eens het verschil maken.

Rare sprint, veel gasten die stilvielen eens ze met de neus in de wind kwamen dus toch wel oersterk van Lamperti, wel perfecte leadout van EF.
Braet kwam vol in de wind alvast heel rap opzetten, die gaat nog een paar keer vloeken als ie eraan terugdenkt

Afgaande op Pogi zijn programma, gokje:

MSR: Win (wordt absoluut de moeilijkste dat wel)
RvV: Win
PR: Win
LBL: Win
Romandië: Win (of ploegmaatlaten winnen)
Zwitserland: Win (of ploegmaat laten winnen)
TdF: Win

En Ayuso wint PN, niet Vingego.

Na die enkel en de buikgriep na het openingsweekend lijkt het mij niet meer dan logisch dat die wat achterstand had.

Prijzen pakken in het voorjaar ligt sowieso heel moeilijk. Als je ziet hoe Mathieu en Tadej vorig jaar de monumenten gedomineerd hebben. Ze hebben nu ook een zorgeloze winter gehad en hun seizoensbegin was ook meteen een schot in de roos nu. Alles wijst erop dat ze hun vorm van vorig jaar gewoon kunnen gaan herhalen.

Als Pogacar in de RVV weer rondrijdt, zoals we ondertussen gewoon zijn, dan maakt Wout geen kans nee. Ook geen top Wout. Zelfs een top Mathieu kan een top Pogacar daar niet aan.

Als Tadej en Marhieu er in MSR weer tegenaan vliegen zoals vorig jaar, wordt het ook voor Wout daar heel moeilijk. Zoals een Ganna vorig jaar deed, kan een top Wout ook, maar dan moet je ze ook nog kunnen kloppen in de sprint natuurlijk.

P-R is niet uitgesloten, maar tegen een top Mathieu wordt het ook daar altijd moeilijk. Maar in P-R kunnen er wel sneller verrassende wendingen onstaan, het weer valt ook altijd af te wachten.

Wout zou al een zorgeloze winter moeten hebben om dicht bij Tadej en Mathieu te komen, en dat had hij niet.
RVV lijkt me sowieso uitgesloten, in MSR en P-R moet hij de omstandigheden volledig aan zijn kant hebben, om een kans te maken. Dat is geen schande.

Dwars door Vlaanderen, E3 en Gent-Wevelgem kunnen nog aan zijn programma toegevoegd worden, dat zijn koersen waar hij wel zeker nog kan scoren als hij zijn niveau nog wat kan opkrikken.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan