Voorjaar 2026

Straffe prestratie wel van Van Aert gisteren hoor. Die gaat er wel staan in de Ronde en Roubaix. Is dat genoeg voor de winst? In de Ronde betwijfel ik het, maar in Roubaix weet je maar nooit.

Zonder iets af te doen aan WVA.
Maar je moet het gehele plaatje bekijken. Hij valt en wordt teruggebracht door teamgenoten. Dan rijdt hij in de uitgedunde groep de Poggio omhoog en op het einde springt hij nog weg en heeft het geluk dat hij nog tot de meet ervoor kan blijven rijden.

Dat is een totaal andere inspanning en koers rijden dan bvb. op de Cipressa mee zijn met de demarrage en tot de top van de Poggio in de top 3 rijden.
De beste 3 in koers zaten aan de voet van Poggio gewoon vooraan.

Om nu hieraan zware conclusies voor Vlaanderen te binden, ik weet het toch niet. Daar zal het veel meer mano a mano zijn.

Laatst bewerkt:
In de RvV geloof ik nooit dat WVA eerlijk gezegd een kans maakt met het huidige peloton en toppers door de constant nodige positionering, de massale versnellingen op de heuvels, enz. Tenzij hij het kan vanuit een soort van ontsnapping waar hij weggeraakt. Een podiumplaats? Gerust. Maar het verschil met plaats 1 zal geen sprintje zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat er aan Pogacar niet veel te doen zal zijn als je ziet wat hij gisteren deed. PR is een heel ander verhaal, maar ik denk dat de rest van de peloton ook het probleem gaat kennen van een hyper gemotiveerde Pogi om zijn laatste monument binnen te halen, stel u voor dat hij het dit jaar al doet. Nuja, pech/geluk speelt daar ook altijd een bepalende factor.

Laatst bewerkt:
VDP had duidelijk geen topdag gisteren, met de vorm van de Tirreno had hij waarschijnlijk wel kunnen volgen als we afgaan van vorige editie.
Van Aert had denk ik wel een topdag, samen met Jorgenson had hij de 4de tijd ooit op de Cipressa op Strava.
Magnier en Philipsen had ik verwacht in de achtervolgende groep maar zaten daar nog een stuk achter.
De Tirreno was vorige week? Niets wijst erop dat hij niet zijn beste vorm te pakken heeft? Pogacar heeft er gewoon nog een extra laag opgelegd dan gaat het net te snel voor VDP. De wind speelde ook wat in het voordeel van Pogacar.

Concurrentie wel niet superhoog in parijs nice, evenepoel zou moeten meekunnen imo.
En de concurrentie in de UAE Tour was dat op Del Toro na wel dan? Need I remind you: hakken over de sloot top 10...

De (ronde)hierarchie is nog steeds Pogacar > Vingegaard >>>>> al de rest. Die chronische onderschatting begint toch stilaan dé meme van dit subforum te worden.

Dat Ayuso en McNulty vielen en opgaven, Onley (4de Tour) niet op de afspraak was, Vaquelin (7de Tour) zich liet verrassen in de waaierrit en Bora het blijkbaar voldoende vond van Martinez als kopman te spelen terwijl Evenepoel en Lipo in de kleedkamer bleven kan Vingegaard niks aan doen.

Laatst bewerkt:
Ik snap die onderschatting van Vingegaard ook niet. Hij rijd al jaren iedereen buiten Pogacar op minuten in de Tour, zelfs na die vreselijk val in het voorjaar van 2024. Als Pogacar er niet was, ging Vingegaard dit jaar gewoon voor z'n 6e eindzege op een rij. Wat moet die mens nog meer bewijzen?

Ik zie pogacar alle monumenten winnen dit jaar. Als zelfs een val op een cruciaal moment hem nog niet van de zege kan houden. Gewoon ff op een 5-10 minuten 45sec+ achterstand goedmaken en iedereen op de Cipressa ff casual voorbij steken om dan nog te winnen. Allez ja... Zonder die val had ie waarschijnlijk easy alleen aangekomen op de Via Roma.

Alleen een sterke MVDP kan hem tegenhouden van alle monumenten te winnen.

Tegen eind april gaat ie ook maar een handvol wedstrijddagen in de benen hebben dus voor elk monument gaat ie superfris en gemotiveerd aan de start komen.

Vingegaard is gewoon topfavoriet in Catalonië met daarna Remco (vooral door zijn status en erelijst), Pidcock en Almeida. Ook benieuwd naar wat Lipowitz, Onley en Rodriguez kunnen betekenen voor het klassement. En dan vergeet ik nog Gall, Mas, Skjelmose. Kan een heel leuke wedstrijd worden

De Tirreno was vorige week? Niets wijst erop dat hij niet zijn beste vorm te pakken heeft? Pogacar heeft er gewoon nog een extra laag opgelegd dan gaat het net te snel voor VDP. De wind speelde ook wat in het voordeel van Pogacar.
Wat verkeerd uitgedrukt maar dat was ook wat ik bedoelde, met de vorm die hij etaleerde in de Tirreno verwachte je VDP mee met Pogacar. Dus was gewoon geen top dag voor hem.

Zonder iets af te doen aan WVA.
Maar je moet het gehele plaatje bekijken. Hij valt en wordt teruggebracht door teamgenoten. Dan rijdt hij in de uitgedunde groep de Poggio omhoog en op het einde springt hij nog weg en heeft het geluk dat hij nog tot de meet ervoor kan blijven rijden.

Dat is een totaal andere inspanning en koers rijden dan bvb. op de Cipressa mee zijn met de demarrage en tot de top van de Poggio in de top 3 rijden.
De beste 3 in koers zaten aan de voet van Poggio gewoon vooraan.

Om nu hieraan zware conclusies voor Vlaanderen te binden, ik weet het toch niet. Daar zal het veel meer mano a mano zijn.
Je vergeet wel dat Van Aert vorig jaar gewoon 2e beste was op de laatste keer Kwaremont. Inspanning vooraf om proberen met een gaatje te starten, en gewoon MVDP nog teruggehaald.
Hij is zeker niet kansloos in RvV. Enkel die dekselse Paterberg he..

Hij was gewoon beresterk gisteren, punt. Ik durf zelfs zeggen 3e beste.
MVDP was uiteindelijk ‘maar’ achtste, dus zeker niet de 3e beste in koers. Al helemaal niet als je uit de wielen wordt gekletst en gewoon opgeslokt wordt door de achtervolgende groep.

Je vergeet wel dat Van Aert vorig jaar gewoon 2e beste was op de laatste keer Kwaremont. Inspanning vooraf om proberen met een gaatje te starten, en gewoon MVDP nog teruggehaald.

MVDP was uiteindelijk ‘maar’ achtste, dus zeker niet de 3e beste in koers. Al helemaal niet als je uit de wielen wordt gekletst en gewoon opgeslokt wordt door de achtervolgende groep.
MVDP was vorig jaar ziek na de E3 waardoor hij niet op zijn best was voor de RVV. Als VDP en Pogacar dit jaar goed zijn dan is 3de plaats het maximum haalbare voor VA, hij is gewoon niet (meer) explosief genoeg op de Kwaremont en Paterberg om op te kunnen tegen hen.

Wie gisteren de 3de beste was is moeilijk om te zeggen door die valpartij.

Ik zie trouwens dat VA de E3 niet rijdt, raar.

Je kan natuurlijk perfect achtste worden en de derde beste in koers zijn, zoals gisteren gebeurd is. In plaats van zomaar te worden opgeslokt door de achtervolgende groep zou je ook kunnen zeggen dat hij die een hele poggio voorblijft op zijn eentje. En zo groot was het verschil niet bij het begin van de poggio seconde of 6-7.

Los daarvan was dit voor Van Aert natuurlijk wel zeer hoopgevend.

En VDP doet ook geen moeite meer voor een ereplaats. Als de overwinning weg is, kan het hem niet veel meer schelen.

Die sprintte gewoon vol mee, houdt misschien 5 meter te vroeg zijn benen stil waardoor hij een positie verliest, maar als het hem echt niets kon schelen, sprintte die natuurlijk totaal niet mee. Lijkt me zever dus.

Los van dat het statement dat Van der Poel potentieel niet de derde beste man in koers was omdat hij opgeslokt werd door die achtervolgende groep nog veel grotere zever is natuurlijk.

Ik snap die onderschatting van Vingegaard ook niet. Hij rijd al jaren iedereen buiten Pogacar op minuten in de Tour, zelfs na die vreselijk val in het voorjaar van 2024. Als Pogacar er niet was, ging Vingegaard dit jaar gewoon voor z'n 6e eindzege op een rij. Wat moet die mens nog meer bewijzen?

Vingegaard is absolute klasse in de kleine en grote rondes......maar bewees zich de
voorbije 4 jaren niet meer in de grote klassiekers en monumenten, alsook nog nooit een WK.

Indien dit bij Pogacar van toepassing was zou men spreken over één der meest beperkte
ronderenners van zijn generatie.

Als vdP niet de 3de beste man in koers was was hij wel nog altijd de 4de. Er waren er twee die er duidelijk bovenuit staken en eentje waar een beetje een vraagteken bij staat.

Aan de andere kant rijdt vdP wel quasi heel de Poggio solo naar boven en zit al de rest in de groep daar achter te freeriden achter die mannen van Trek... de wind zal ook wat meer in het voordeel gestaan hebben want Pogacar en Pidcock reden nog 10s sneller dan vorig jaar. De groep daarachter reed zonder demarrages naar dezelfde tijd als Pogacar vorig jaar...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan