Voorjaar 2026

Groenewegen weeral. Vingers in de neus. Die van Alpecins moest eigenlijk langer hebben doorgetrokken hé zich zo op kant zetten op 500m wie zou het dan wel doen. Al een tijdje geleden dat ik Groenewegen zo snel zag al is dit deelnemers veld niet van het hoogste natuurlijk.

Groenewegen weeral. Vingers in de neus. Die van Alpecins moest eigenlijk langer hebben doorgetrokken hé zich zo op kant zetten op 500m wie zou het dan wel doen. Al een tijdje geleden dat ik Groenewegen zo snel zag al is dit deelnemers veld niet van het hoogste natuurlijk.

Wel veel chance hier voor Groenewegen en Tietema hoor. Ze deden ontzettend lang helemaal niets achter die groep terwijl ze de favoriet hadden (aangezien Merlier nog niet fit was) en hebben dan heel veel geluk dat andere teams rijden én dat die kopgroep het toch ook wat weggeeft aan het einde.

Groenewegen heeft nooit zijn snelheid verloren. Reed gewoon veel grotere koersen bij Jayco én bij Tietema omringen ze hem beter. Hij kwam bij Jayco te weinig aan sprinten toe vanuit goede posities. Vergeet niet dat die gewoon nog een Touretappe won in 2024.

WvA toch sterk om nog 3e te worden. Had duidelijk een goede dag. Heel jammer van die val.. ..weeral.
Er zit bijna altijd wel iets tegen bij hem (blessure, val, ziekte,...) maar hij laat het hoofd nooit hangen.

Vingegaard is absolute klasse in de kleine en grote rondes......maar bewees zich de
voorbije 4 jaren niet meer in de grote klassiekers en monumenten, alsook nog nooit een WK.

Indien dit bij Pogacar van toepassing was zou men spreken over één der meest beperkte
ronderenners van zijn generatie.
Wat hebben grote klassiekers en monumenten ermee te maken? Het ging over Parijs-Nice en de aankomende Ronde van Catalonië.

Je stelde de vraag wat die mens nog meer moet bewijzen hé ?
Vingegaard maakt de keuze om zich strikt toe te legend op rondes groot en klein. En dat doet hij gewoon meer dan zeer goed.
Ik wil gerust die jongen zijn palmares opnoemen, maar dat spreekt wel boekdelen.

Het is moeilijk presteren in het eendagswerk als je nooit meedoet. Doet ook nooit mee aan WK’s en het EK van vorig jaar was een flop.
Is het van niet kunnen, misschien wel ja. Maar als je ziet wat hij kan in de rondes dan is er zeker voldoende inhoud.

Kopecky heeft nu 5 monumenten achter haar naam staan.
Is dat een record? Ja, ik weet dat er niet zoveel edities zijn van de vier monumenten voor de dames, maar toch.
Van Vleuten zit aan vier en Vos aan een.

Vingegaard heeft toch echt niets meer te bewijzen. Die heeft tweemaal de grootste wielerwedstrijd ter wereld gewonnen. We moeten echt niet Pogacar als referentie gebruiken, want dan is iedereen gewoon een derderangscoureur.

Kopecky heeft nu 5 monumenten achter haar naam staan.
Is dat een record? Ja, ik weet dat er niet zoveel edities zijn van de vier monumenten voor de dames, maar toch.
Van Vleuten zit aan vier en Vos aan een.
Bij de vrouwen kan je niet over “dé monumenten” spreken he, daarvoor ontbreekt de geschiedenis in sommige van die koersen. Hét belangrijkste “monument” bij de vrouwens is in feite Trofeo Binda… maar heeft door de opkomst van de nieuwe races veel waarde verloren

Bij de vrouwen kan je niet over “dé monumenten” spreken he, daarvoor ontbreekt de geschiedenis in sommige van die koersen. Hét belangrijkste “monument” bij de vrouwens is in feite Trofeo Binda… maar heeft door de opkomst van de nieuwe races veel waarde verloren
De commentatoren spraken toch over winst in een monument :unsure:.

Anderzijds, als deze koersen op de kalender blijven, dan is zij wel de eerste die er vijf won.
Net zoals Pélissier zo'n honderd jaar terug.

Anderzijds, als deze koersen op de kalender blijven, dan is zij wel de eerste die er vijf won.
Net zoals Pélissier zo'n honderd jaar terug.

Het is beter om het als grote en belangrijke wedstrijd bij de vrouwen te noemen.

Met alle respect maar een wedstrijd van 156km en 1600hm, staat zeer veraf van wat MSR bij de mannen is natuurlijk.
Zelfs los van de geschiedenis.

Daar moeten we nogal naar luisteren... dat is van hetzelfde niveau als Van Vleuten er tussen smijten als het gaat over renners die alle 3 de grote rondes hebben gewonnen en Van Vleuten is eigenlijk de GOAT want de enige die het één seizoen heeft geflikt!!! Ja sorry hé...

Met een Pogacar zou je er soms aan beginnen twijfelen maar het algemene niveau in het mannenwielrennen is onnoemelijk veel hoger dan in het vrouwenpeloton. In het vrouwenpeloton heb je eigenlijk wat? 5? rensters die alles verdelen met daaronder een 10-15-tal subtoppers. De rest is vulling, hell de helft van het peloton is daar niet eens voltijds prof. Bij de mannen steken er ook een handvol renners echt bovenuit maar de groep daarachter is véél breder. Ik zeg dit met het grootste respect maar toen ik zaterdag de vrouwenkoers opzette werden er daar achteraan rensters gelost, je vroeg je af of je naar de Gran Fondo aan het kijken was...

Del Toro mogelijks aan de start in E3 vrijdag 😛

VA zou misschien ook nog meerijden.

Let's goooooooooooooooooooooooooooo

1774342297955.png

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan