Voorjaar 2026

Ik maakte mij zelf al de bedenking dat hij verdacht snel terug aan de kop van de wedstrijd zat na die eerste maal pech. Elke seconde die hij gewonnen heeft om terug sneller vooraan te komen lijken mij in deze toch wel relevant te zijn.

Er wordt weinig op gefocust, maar na de lichte hype toch ook wel een teleurstellend voorjaar voor Magnier. Wel veel pech gehad, maar vandaag toch te dood om nog een goede sprint te rijden precies. Van Baarle ook nog niet wat je zou hopen bij Quick Step. Stuyven wel gewoon goed bezig. Verwacht ik zeker in de top 10 zondag.

Lidl Trek ook wel echt een drama tot nog toe. Zelfs met de problemen bij Pedersen verwacht je toch meer.

Pedersen nog een trainingstochtje van Waregem naar Zedelgem nog gedaan, nog tegengekomen in Veldegem wanneer ik naar huis aan het rijden deze avond. Heeft de kilometers nodig.

Er wordt weinig op gefocust, maar na de lichte hype toch ook wel een teleurstellend voorjaar voor Magnier. Wel veel pech gehad, maar vandaag toch te dood om nog een goede sprint te rijden precies. Van Baarle ook nog niet wat je zou hopen bij Quick Step. Stuyven wel gewoon goed bezig. Verwacht ik zeker in de top 10 zondag.

Lidl Trek ook wel echt een drama tot nog toe. Zelfs met de problemen bij Pedersen verwacht je toch meer.

Wedstrijd niet kunnen kijken maar als Magnier dit keer niks is overkomen is 19e worden inderdaad maar zwakjes. Weer was nochtans goed, ik had het zelf best warm vandaag en veel wind was er nu ook niet, ideaal koers weer eigenlijk.

Van Baarle was heel goed daar in Algarve maar heeft die lijn inderdaad niet kunnen doortrekken in het Vlaamse werk. Een lange wedstrijd ligt hem normaal wel iets beter, we gaan zondag zien.

Trek natuurlijk hun 2e beste man verloren (Stuyven). Misschien meer verwacht van Vacek maar die heeft de voorbije jaren nog niet echt resultaat gereden in dit soort koersen, is die ook niet meer geschikt voor het ardennen werk? Die heeft nog een paar keer leadout gespeeld voor Nijs in die heuvel aankomstjes.

In het vlaamse voorjaar hebben ze niet veel zitten hoor.

Vacek toonde vorig jaar wel mooie dingen, maar heeft nog nooit echt een mooie plaats (top10) gereden, skujins zit niet op het gewenste niveau door omstandigheden dus rijdt niets meer, Milan ook niet op topniveau.

Pedersen heeft ook niet veel gemist van zijn "normale" wedstrijd programma, maar logisch heeft die niet de vorm van vorig jaar

De rest van het team toch ook al pech gehad ayuso, skjelmose , nys,...

In het vlaamse voorjaar hebben ze niet veel zitten hoor.

Vacek toonde vorig jaar wel mooie dingen, maar heeft nog nooit echt een mooie plaats (top10) gereden, skujins zit niet op het gewenste niveau door omstandigheden dus rijdt niets meer, Milan ook niet op topniveau.

Pedersen heeft ook niet veel gemist van zijn "normale" wedstrijd programma, maar logisch heeft die niet de vorm van vorig jaar

De rest van het team toch ook al pech gehad ayuso, skjelmose , nys,...

Ok, maar we hebben het hier over een team met een budget van 40+M, dan mogen we meer verwachten hier. Withen Philipsen maakt niet de stappen die men verwachtten bijvoorbeeld, als hij een Belg was, noemde iedereen hem al overroepen (dat is hij niet, hij zal er wel komen), Soderqvist hadden velen ook wat meer van verwacht, Vacek is gewoon niet goed genoeg, Milan zoals ge zegt niet goed genoeg.

Dan is het toch meer dan "niet veel zitten hebben".

Klopt dat er bij de rest van de ploeg vooral heel veel pech is, en dat zie je ook aan de UCI ranking (18e...). Kan natuurlijk snel gaan als Pedersen zijn goede benen terugvindt de komende koersen.

Van Baarle was heel goed daar in Algarve maar heeft die lijn inderdaad niet kunnen doortrekken in het Vlaamse werk. Een lange wedstrijd ligt hem normaal wel iets beter, we gaan zondag zien.

Klopt zeker dat de 2 monumenten hem beter zouden moeten liggen.

Magnier vandaag geen pech gehad. Altijd kunnen volgend, maar beste er vanaf in de sprint. Beetje teleurstellend dus toch wel.

Hij heeft het over palmares. Als je post-carrière gaat terugkijken, doe je dat obv iemands palmares, en die perceptie gaat niet anders zijn door hier vandaag DDV te winnen, hence: filler.
Met alle respect maar het gaat hier over Wout Van Aert eh.
Als je spreekt over palmares op vlak van klassiekers en semi-klassiekers puilt dat nu toch niet uit, er staan er 9 op als je de strade ook meetelt.
Dan is een DDV allesbehalve filler.

Als je zoals MVDP al 2x gewonnen hebt en 7 monumenten gewonnen hebt, dan is het iets anders. En zelfs dan nog.

Met Remco naar de ronde moet ik direct denken aan het wk glasgow waar hij gewoon choco gereden was tegen dat de finale begon puur door positionering en bochtentechniek. Soit hopelijk ben ik mis. En ik geef hem toch voordeel van de twijfel. Wie gaat hem halen als hij weer op zo een typisch tussenstuk zijn brommer aanzet?

Allé het riedeltje van Bora is professioneler mag dus ook de vuilbak in. Bij QS konden ze hem toch behoeden voor dit soort onzin. Moet gewoon alles op LBL zetten. Hij kan niet wringen, hij kan zich niet plaatsen, hij ontbreekt techniek om kasseien of gravel te rijden. Maar wel eventjes de RVV willen rijden. :unsure:
Lefevre zegt in interview nochtans het omgekeerde.

“Ik zei hem al die jaren dat hij de Ronde moest rijden, maar hij wilde dat toen niet. Nu heeft hij misschien mensen die meer impact op hem hebben. Blijkbaar heeft hij het geweer van schouder veranderd, en heeft iemand hem overtuigd.”

Lidl idd zeer teleurstellend. Pedersen heeft natuurlijk een uitvlucht, ook al zou hij hersteld zijn van de polsbreuk. Vacek had ik ook wel veel meer van verwacht. Vorig jaar voorjaar in't honderd door die vieze val in de Strade, maar dit jaar toch ook allemaal niks van te zien. Withen Philipsen kan z'n jeugd nog inroepen en heeft ook in elke koers die hij reed pech gehad op verschillende momenten. Hopelijk krijgen ze Pedersen nog helemaal fit voor Roubaix, da's toch de man die MVDP het meest kan benaderen in de Hel.
En over Soudal heb je ook helemaal gelijk. Er werd toch echt veel meer van Magnier verwacht. Brennan had ik gisteren overigens ook wel meer van verwacht.

Lidl hun 2 sterke voorjaarspionnen Pedersen en Skuijns zijn helaas weggevallen. Je kan niet verwachten van Pedersen al 100% te zijn zoals vorig jaar, hopelijk kan hij richting PR nog wat verbeteren. Skuijns is gewoon pech, de man die al jaren het voorjaar niet mist. Over Vacek, kijk eens naar die zijn resultaten in het voorjaar van 2026/2025/2024/2023 - dan weet je genoeg. Lijkt mij geen voorjaarsrenner.

Soudal is teleurstellend, maar ergens ook wel te verwachten.

Er wordt weinig op gefocust, maar na de lichte hype toch ook wel een teleurstellend voorjaar voor Magnier
Is het niet gewoon De Lie 2.0? Veel kleinere koersen gewonnen en dan verwachten dat je dit zomaar omzet in dikke resultaten in het voorjaar. Volgens mij las ik hier op het forum zelfs "de vraag is niet of hij voorjaarskoersen gaat winnen maar hoeveel?". Zo gemakkelijk gaat het nu eenmaal niet. En op die jonge leeftijd ook plots de verwachtingen dat jij het moet doen.

Zo ging volgens Boonen Tom Crabbe zich ook tonen in het voorjaar. Sorry maar een rit winnen in de Ruta del Sol is nog wel iets anders als 200 of 250km koersen over Vlaamse wegen.

Nu de jonge gasten zo snel presteren verwachten we van iedereen plots alles, en wel meteen.

Allé het riedeltje van Bora is professioneler mag dus ook de vuilbak in. Bij QS konden ze hem toch behoeden voor dit soort onzin. Moet gewoon alles op LBL zetten. Hij kan niet wringen, hij kan zich niet plaatsen, hij ontbreekt techniek om kasseien of gravel te rijden. Maar wel eventjes de RVV willen rijden.

Ik ben ook van die strekking die vindt dat top-3 Tour >>>>> winst RVV is op internationale schaal. Maar anderzijds ook wel logisch dat hij dit eens wilt doen (het is bijna in zijn achtertuin) en als Pogacar het elk jaar combineert moet het ook niet onmogelijk zijn qua planning/voorbereiding. Het zal wel eens cool zijn om ze er allemaal tegelijk te zien. Het kan een heroïsche strijd worden. 't Kan ook zijn dat hij ergens tegen de grond gaat en de rest van zijn seizoen om zeep is. On verra.

Maar ge kunt dit ook niet enkel hem verwijten, de kak die ze er overal aan hangen :). De druk van media en supporters hier in Vlaanderen (want elders ligt er geen hond van wakker), de talloze opiniestukken, podcasts en interviews waarin ze hem net niet verketterden omdat hij niet zou meerijden...
En nu is het net alsof de nieuwe paus is opgestaan. WANT REMCO DOET MEE!!!

Niet enkel hem maar zowel zijn ploeg als hijzelf hebben er toch wel de nodige kak rondgehangen door eerst maanden te ontkennen en dan plots gisteren af te komen dat het al maanden vastligt. Dus imo hebben zowel zijn ploeg als hijzelf wel een grote impact op hoe het verhaal gisteren is ontvangen

Niet enkel hem maar zowel zijn ploeg als hijzelf hebben er toch wel de nodige kak rondgehangen door eerst maanden te ontkennen en dan plots gisteren af te komen dat het al maanden vastligt. Dus imo hebben zowel zijn ploeg als hijzelf wel een grote impact op hoe het verhaal gisteren is ontvangen

Sporza doet anders wel het nodige om maanden "Remco naar de Ronde" content er in één week door te jagen :lol:

Sporza doet anders wel het nodige om maanden "Remco naar de Ronde" content er in één week door te jagen :laugh:
Het is redelijk beschamend imo. Op dit moment gaan de eerste 5 artikels allemaal over Remco in de Ronde. Die drang naar sensatie en hysterie bij Sporza stoort me al langer.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan