Voorjaar 2026

Het is redelijk beschamend imo. Op dit moment gaan de eerste 5 artikels allemaal over Remco in de Ronde. Die drang naar sensatie en hysterie bij Sporza stoort me al langer.
HLN Sport kan er ook wat van :D

Pedersen nog een trainingstochtje van Waregem naar Zedelgem nog gedaan, nog tegengekomen in Veldegem wanneer ik naar huis aan het rijden deze avond. Heeft de kilometers nodig.
Hij was op weg naar mij om nog een Zeevonk te komen drinken.
Waarom dan al die geheimzinnigheid he. Publiciteit zeker? Maar ik vind het nogal onnozel.
Die aankondiging gebeurt met veel te grote manieren. Dit creëert alweer verwachtingen die hoogst waarschijnlijk niet kunnen ingelost worden. Men had dat gewoon droog kunnen laten weten, of niks laten weten, waarom moet dat altijd met zoveel muziek gebeuren en dan nog eens die Vlaamse Fake Borat inhuren om nog wat extra promotie te maken? Remco evenepoel is bij uitstek de meest gehypete renner in Vlaanderen.

Op dat gebied zijn Evenepoel en RB toch de juiste match? Remco heeft graag de spotlight en RB pakt graag uit met hun brandingstrategie.

Het is redelijk beschamend imo. Op dit moment gaan de eerste 5 artikels allemaal over Remco in de Ronde. Die drang naar sensatie en hysterie bij Sporza stoort me al langer.
Daarom dat ik ervan geniet. Die domme sportjournalistiek die in Vlaanderen heerst even te kijk zetten. En nu moeten ze compenseren op enkele dagen tijd en de andere Belgen spelen geen rol meer. Hopelijk volgen anderen zijn voorbeeld.

Met Remco naar de ronde moet ik direct denken aan het wk glasgow waar hij gewoon choco gereden was tegen dat de finale begon puur door positionering en bochtentechniek. Soit hopelijk ben ik mis. En ik geef hem toch voordeel van de twijfel. Wie gaat hem halen als hij weer op zo een typisch tussenstuk zijn brommer aanzet?
Gewoon eerste keer Kwaremont vertrekken en een half uur doortrekken. Chaos veroorzaken en hij heeft vrije baan als hij aan de heuveltjes op korte tijd komt :tongue:.
En nu is het net alsof de nieuwe paus is opgestaan. WANT REMCO DOET MEE!!!
Imagine dat hij wint.
Ze gaan betogen om Koning Filip I af te zetten om Remco daar te positioneren.
En een week later doen ze hetzelfde bij Remco om Wout de kroon te overhandigen.

Gewoon eerste keer Kwaremont vertrekken en een half uur doortrekken. Chaos veroorzaken en hij heeft vrije baan als hij aan de heuveltjes op korte tijd komt :tongue:.

Imagine dat hij wint.
Ze gaan betogen om Koning Filip I af te zetten om Remco daar te positioneren.
En een week later doen ze hetzelfde bij Remco om Wout de kroon te overhandigen.
Ja, zoals op het WK in Leuven zeker? Dat ging toen erg goed voor de Belgen :scream:

HLN Sport kan er ook wat van :D
Ja oke maar ... HLN. :lol: Helaas gaat Sporza stilaan die richting uit.

Niet enkel hem maar zowel zijn ploeg als hijzelf hebben er toch wel de nodige kak rondgehangen door eerst maanden te ontkennen en dan plots gisteren af te komen dat het al maanden vastligt. Dus imo hebben zowel zijn ploeg als hijzelf wel een grote impact op hoe het verhaal gisteren is ontvangen
Waarom denk je dat Remco pas op 1 april gezegd heeft: Ik rijd mee!
Had hij dat in december al gemeld, ze hadden hem geen seconde met rust gelaten. :tongue:

Hij was op weg naar mij om nog een Zeevonk te komen drinken.

Die aankondiging gebeurt met veel te grote manieren. Dit creëert alweer verwachtingen die hoogst waarschijnlijk niet kunnen ingelost worden. Men had dat gewoon droog kunnen laten weten, of niks laten weten, waarom moet dat altijd met zoveel muziek gebeuren en dan nog eens die Vlaamse Fake Borat inhuren om nog wat extra promotie te maken? Remco evenepoel is bij uitstek de meest gehypete renner in Vlaanderen.
Is deze mening (niets mis mee voor alle duidelijkheid), ook niet vooral heel typisch Vlaamse mentaliteit?
"Wees maar wat bescheiden"?

Wat zijn effectieve kansen zijn, daar heb ik ook mijn twijfels over, maar al "eens" meedoen, zal de kansen in eventuele latere jaren zeker niet verslechteren, integendeel.

Maar uiteindelijk is Remco toch gewoon Olympisch kampioen, WK tijdrijden, enz. enz. Dat is gewoon een grote naam voor eender welke koers, ongeacht zijn kansen door het parcours of andere deelnemers. (Puur naar de laatste twee jaren kijkende, qua resultaat gereden en hype, zou ik Wout van Aert overigens met stip op één zetten als "meest gehyped".)

Je maakt me alvast niet wijs dat de pers in Denemarken heel veel anders zou reageren moest Vinnegaard last minute een gelijkaardige beslissing bekend maken.

Het team dat Picnic gaat sturen :rofl:
De enige die ik ken is Van den Berg.
"Kopman" Naberman beste plek in een eendagskoers dit jaar is 65e en dan nog 2min achter Groenewegen.

:laugh:

1775127428296.png

Elke topsporter is een merk op zich. Dat merk moet verkopen. Dat merk heeft veel belanghebbenden die daar zoveel mogelijk graantjes van willen meepikken. Hier in de eerste plaats Red Bull, Bora, ...

De plotse aankondiging van Remco, is hét sportnieuws van deze week. Aandacht, clicks, views, ... missie meer dan geslaagd.
Wint hij zondag (of komt hij dicht bij de overwinning) des te beter, maar de aandacht is er sowieso geweest en zal er zondag ook veelvuldig zijn.

En om op Wout terug te komen en 'meest gehyped'. Het doet er in sé niet toe of die nu veel wint of niet. Hij heeft al een bepaald palmares uit het verleden en door zijn manier van koersen (nu en vroeger) heeft die een bepaald imago opgebouwd, waar die op kan blijven teren tot zijn pensioen. Zijn prestaties van afgelopen zondag en woensdag zijn redenen waarom mensen naar de koers kijken. Hij heeft daarnaast een goeie kop en een vlotte babbel. Wout is gewoon een sterk merk. Feit dat hij er vaak net naast grijpt, komt zijn imago zelfs nog ten goede. De gunheidsfactor is massaal hoog bij wielerkijkend Vlaanderen (en daarbuiten).

Het team dat Picnic gaat sturen :rofl:
De enige die ik ken is Van den Berg.
"Kopman" Naberman beste plek in een eendagskoers dit jaar is 65e en dan nog 2min achter Groenewegen.
Met prima PCT ploegen zoals Pinarello Q36.5, Tudor en Cofidis hebben die absoluut geen kans en recht om in de WT te blijven.
Tenzij Poole en Bittner toch nog alles recht kunnen trekken maar ik zie het niet.
Daar trekken ze na dit seizoen gewoon de stekker uit denk ik. Natuurlijk ook geen pretje om Onley, Lund Andresen en Bardet in 1 klap kwijt te geraken.

Is het niet gewoon De Lie 2.0? Veel kleinere koersen gewonnen en dan verwachten dat je dit zomaar omzet in dikke resultaten in het voorjaar. Volgens mij las ik hier op het forum zelfs "de vraag is niet of hij voorjaarskoersen gaat winnen maar hoeveel?". Zo gemakkelijk gaat het nu eenmaal niet. En op die jonge leeftijd ook plots de verwachtingen dat jij het moet doen.

Zo ging volgens Boonen Tom Crabbe zich ook tonen in het voorjaar. Sorry maar een rit winnen in de Ruta del Sol is nog wel iets anders als 200 of 250km koersen over Vlaamse wegen.

Nu de jonge gasten zo snel presteren verwachten we van iedereen plots alles, en wel meteen.

Goh, misschien, sowieso wordt er te veel gehypet ja, het is niet omdat ge kleinere koersen domineert dat ge meekunt in de grote koesen. Maar ik wil een kanttekening zetten bij de De Lie vergelijking. Die heeft wel wat meer bewezen, heeft toch al wat grote koersen gewonnen, gewoon niet in het voorjaar. Maar daar is toch iets anders mis. Met zijn niveau van in het najaar, zou hij gewoon meekunnen in het voorjaar, niet met de besten, maar wel telkens in een achtervolgende groep.

Volledig akkoord wel dat het allemaal zo makkelijk niet is, en dat door enkele supertalenten iedereen misschien te snel progressie verwacht van renners, of dat renners niet meer zo evolueren als pakweg 10 jaar geleden, omdat ze van hun 17-18 jaar als als profs leven.

Crabbe overigens wel zijn vinger gebroken hé. Los van dat zijn ritoverwinning inderdaad in een bepaalde context geplaatst moeten worden, had niemand hem verwacht in koersen van 250km natuurlijk, eerder in Monseré, Bredene, etc. Maar hij is dus niet fit.

Brennan had ik gisteren overigens ook wel meer van verwacht.

Ziek geweest natuurlijk, daar nog van recupereren als jonge gast midden voorjaar, is o zo moeilijk. Is ook gewoon het probleem van De Lie telkens, 1x ziek en het is over. Enkel die supermannen lijken dat te kunnen.

Lampaert doet ook niet mee bij Soudal Quick step, die zijn carrière de laatste jaren toch ook niet meer dat. The Wolfpack stelt sowieso teleur dit jaar.

Exact wat Red Bull wilde met dat uitstellen van die aankondiging. 90% van de aandacht gaat opeens naar Remco. Niet normaal, ronduit belachelijk, maar het is zo.

Gaat wel onnozel zijn als Remco er nu niet aan te pas komt zondag (ik verwacht die wel goed eerlijk gezegd, maar moeilijk te voorspellen).

Lampaert doet ook niet mee bij Soudal Quick step, die zijn carrière de laatste jaren toch ook niet meer dat. The Wolfpack stelt sowieso teleur dit jaar.

Mja Yves wordt 35 volgende week hé... Lange carrière ook. En laten we eerlijk zijn, die is nooit echt top geweest. Een goede renner die vooral geprofiteerd heeft van de superjaren van de wolfpack. Ik vind dat wel doodnormaal dat die elk jaar minder wordt. Al had ik ook wel niet verwacht dat hij thuisgelaten ging worden.

Laatst bewerkt:
Nochtans was Yves wel twee maal de winnaar van DDV :unsure:

Ik bedoel wereldtop hé, zoals ik al zei, profiteerde hij vooral van het enorme overwicht van Quick Step in die tijd. Maar dat was ook een kwaliteit natuurlijk. En DDV had ook wel iets minder aanzien toen dan nu imo.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan