Voorjaar 2026

Ja, gewoon een hele deftige renner hé. Geen kopman materiaal, maar een mooie erelijst desalniettemin. BK, BK TT, DVV, rit in de Vuelta, rit in de Tour, gele trui gedragen, ... top 5 in de RVV en podium in Roubaix.

Maar de tand des tijd tikt natuurlijk. Einde contract dit jaar?

Ja, gewoon een hele deftige renner hé. Geen kopman materiaal, maar een mooie erelijst desalniettemin. BK, BK TT, DVV, rit in de Vuelta, rit in de Tour, gele trui gedragen, ... top 5 in de RVV en podium in Roubaix.

Maar de tand des tijd tikt natuurlijk. Einde contract dit jaar?
Nee, hij heeft contract tot eind 2027 en zal dan waarschijnlijk in pensioen gaan

Ik bedoel wereldtop hé, zoals ik al zei, profiteerde hij vooral van het enorme overwicht van Quick Step in die tijd. Maar dat was ook een kwaliteit natuurlijk. En DDV had ook wel iets minder aanzien toen dan nu imo.

Ik ben helemaal akkoord hoor het was wat tongue in cheek op de tweede plaatsen van Van Aert. ;)

En om op Wout terug te komen en 'meest gehyped'. Het doet er in sé niet toe of die nu veel wint of niet. Hij heeft al een bepaald palmares uit het verleden en door zijn manier van koersen (nu en vroeger) heeft die een bepaald imago opgebouwd, waar die op kan blijven teren tot zijn pensioen. Zijn prestaties van afgelopen zondag en woensdag zijn redenen waarom mensen naar de koers kijken. Hij heeft daarnaast een goeie kop en een vlotte babbel. Wout is gewoon een sterk merk. Feit dat hij er vaak net naast grijpt, komt zijn imago zelfs nog ten goede. De gunheidsfactor is massaal hoog bij wielerkijkend Vlaanderen (en daarbuiten).
En misschien nog belangrijkste van allemaal. Hij is zowat de perfecte man/schoonzoon in de ogen van vele vrouwen. Down to earth, famillieman, geen escapades, perfect gezinnetje. Aan mijn vrouw moet je niet vragen de hoeveelste hij was in DDV maar dat filmpje met Georges na de finish heeft ze natuurlijk wel gezien.

Mja Yves wordt 35 volgende week hé... Lange carrière ook. En laten we eerlijk zijn, die is nooit echt top geweest. Een goede renner die vooral geprofiteerd heeft van de superjaren van de wolfpack. Ik vind dat wel doodnormaal dat die elk jaar minder wordt. Al had ik ook wel niet verwacht dat hij thuisgelaten ging worden.
Met de steeds jonger wordende toppers is 35 al aan de oude kant. Je kan natuurlijk blijven verder ploeteren zoals een Timothy Dupont, maar die zal ook niet genoeg bij elkaar hebben gefietst om al effectief op pensioen te gaan en zal nog een andere job mogen zoeken tot aan de pensioenleeftijd.

En misschien nog belangrijkste van allemaal. Hij is zowat de perfecte man/schoonzoon in de ogen van vele vrouwen. Down to earth, famillieman, geen escapades, perfect gezinnetje. Aan mijn vrouw moet je niet vragen de hoeveelste hij was in DDV maar dat filmpje met Georges na de finish heeft ze natuurlijk wel gezien.
Wout is gewoon El Sympatico van het Wielrennen.

Dupont is nu echt wel een slechte vergelijking: heeft al een zege op zak, was verder ook nog een 2de in de Vermarc Classic en 4de plaats in de GP Monseré. Er zijn veel andere oudere renners die echt rondploeteren itt Dupont

Ik bedoel wereldtop hé, zoals ik al zei, profiteerde hij vooral van het enorme overwicht van Quick Step in die tijd. Maar dat was ook een kwaliteit natuurlijk. En DDV had ook wel iets minder aanzien toen dan nu imo.
De spoeling van de wereldtop is dan ook zeer zeer zeer klein ook.
Als je u bij de wereldtop wilt rekenen dan moet je toch al fameus wat inhoud hebben en bewezen hebben.
Noem ze mij maar is op, diegene die tussen 2010 en nu wereldtop waren. Zijn er niet veel hoor.

Als je dan 2x DDV, geel in de Tour hebt gedragen en de rest van zijn palmares hebt dan mag je terugkijken op een mooie carrière. Velen kunnen enkel maar terugkijken op wat water gedragen te hebben.
En elke coureur heeft veel te danken aan de sterkte van zijn team, dat is gewoon logisch. Je hebt gewoon een sterk team nodig, zelfs Pogacar heeft zijn team nodig.

Kleine kans op regen zondagnamiddag en veel wind, meewind in de finale dus Pogacar terugpakken zal moeilijk worden.

Toch triestig he deze wereld
Zijn uitspraak: "Als niemand wil rijden dan laat ik nog liever VDP winnen" was achteraf bezien natuurlijk ook niet slim hé.
Ik begrijp het wel dat hij dat er uit flapte en hij had 'gelijk' maar soms is het gewoon beter om te zwijgen.

Als je dan even later wél achter VA rijdt waardoor hij in tegenstelling tot VDP wél verliest en een 3de hond er mee gaat lopen, dan krijg je dit.

Is dit terecht? NEEN, natuurlijk niet. En ik vind zo'n haatberichten ook gewoon ... hatelijk.
Maar mensen vormen een beeld van je en ze vergeten zo'n uitspraken niet meteen.

Triestig, maar niet onverwacht.

Je kan kritiek hebben op rijgedrag, tactiek, ... je kan er ook eens mee lachen. Dat doen we hier op het forum ook.
Maar de nood voelen om te gaan schelden of te gaan bedreigen... al die stoere internethelden...

Wel nog straf dat ze Pogacar gewoon bij hen aan tafel gekregen hebben trouwens.
Ik herinner mij nog taferelen in de Tour waarbij ze de grootste moeite moesten doen om Armstrong gewoon nog maar de tafel (of een shirt) te doen tekenen.

He is just a Farmer's son from Belgium e
en win maar eens een koers

Tuurlijk was er het voordeel van QS in de breedte maar imo doe je Lampaert wel wat onrecht aan om het daar op te steken.
Vaak won hij wel effectief doordat hij de betere was die dag, tuurlijk had hij een sterke ploeg, maar je mag niet al zijn overwinningen en mooie resultaten daar op steken. Als hij won was het vaak wel omdat hij net goeie benen had die dag.
  • ITT TDF , kan je u niet wegsteken achter de ploeggenoten.
  • DDV 2017 - hele dag (van heel vroeg in die tijd toch :laugh: ) de forcing mee gevoerd en het peloton uitdund, om dan weg te rijden met 4.
    Zou je nog een heel beetje kunnen geven aan de wolfpack (omdat Gilbert ook nog mee was met het laatste groepje), maar IMO zeker de beste die dag en niet onverdiend, aangezien lampaert de forcing vaak voerde.
  • DDV 2018 - Was het niet QS die de forcing voerde maar Vanmarcke, die wegrijden met elite groepje van 6 (zonder andere QS), Lampaert rijdt weg uit het elite groepje (dus daar kan je het ook niet steken op QS
  • Vuelta - trekt de pelotonsprint aan, zijn ploeg laat een gat vallen , Lampaert houdt het een km vol (wolfpack sterkte)
  • OHN waar hij 2de , was een waaier etappe, enkel El tractor was er nog bij tot de muur, rijden met 2 weg op de muur en verliest de sprint tegen Stuyven
  • Roubaix 2022 was de sterkte van de wolfpack allang weg , Lampaert was op weg naar het podium tot die befaamde valpartij
Zou enkel zijn BK titel en vuelta echt durven steken op de breedte van de wolfpack.

Zijn uitspraak: "Als niemand wil rijden dan laat ik nog liever VDP winnen" was achteraf bezien natuurlijk ook niet slim hé.
Ik begrijp het wel dat hij dat er uit flapte en hij had 'gelijk' maar soms is het gewoon beter om te zwijgen.

Als je dan even later wél achter VA rijdt waardoor hij in tegenstelling tot VDP wél verliest en een 3de hond er mee gaat lopen, dan krijg je dit.

Is dit terecht? NEEN, natuurlijk niet. En ik vind zo'n haatberichten ook gewoon ... hatelijk.

Enerzijds ga je terecht de haatberichten naar Florian toe veroordelen om hem
vervolgens zelf af te rekenen op zijn uitspraak over Mathieu en hij daar diplomatischer
in kon geweest zijn?

Waarom zou hij überhaupt moeten gezwegen hebben? Ik vind het net geweldig
dat hij dit wél doet en trouwens zijn volste recht.

Het niet rijden achter Mathieu en zijn uitspraak.....het wél rijden achter Wout, lijkt
dan wel dat je hiermee wilt zeggen dat Florian die haatberichten wat over zichzelf
afgeroepen heeft.

Het niet rijden achter Mathieu en zijn uitspraak.....het wél rijden achter Wout, lijkt
dan wel dat je hiermee wilt zeggen dat Florian die haatberichten wat over zichzelf
afgeroepen heeft.
Voor mij, jou en 99% (of zelfs 100%) van BG'ing is het antwoord: EEN DIKKE VETTE NEE. Florian heeft die haatberichten niet over zichzelf afgeroepen.

Maar ik geef mijn visie én mening hierover en die is: Voor sommige hatelijke pipo's is die neen jammer genoeg een JA.
Ik kan mis zijn, maar dat is wat ik denk. Ik probeer nu gewoon in het brein te kijken van zulke losers die Florian nu haatberichtjes sturen.

Je mag je hier kwaad over maken (ik doe dit zelf ook): Feiten zijn feiten. Dit is not done, dit is NOK, maar het is wat het is.
Je kan nu op mij schieten maar ik ben de boodschapper hé, niet de schuldige. Schieten op mij gaat geen enkele zin hebben want ik geef je persoonlijk 'gelijk'. Maar het is wat het is.

Waarom zou hij überhaupt moeten gezwegen hebben? Ik vind het net geweldig
dat hij dit wél doet en trouwens zijn volste recht.
Ik vind het ook geweldig hoor daar niet van. Maar je weet hoe de publieke opinie is.
Naar mijn mening zijn het de grootste losers die zulke berichtjes posten. Hebben ze niks beter te doen in en met hun leven?

Laatst bewerkt:
Ook F. Vermeersch zou eigenlijk wel is een vette (of toch op zijn minst een halfvette) vis mogen binnenhalen.

Zeer benieuwd naar zondag, kan wel is een zeer schone editie worden.
I stand by my opinion, F. Vermeersch is echt wel een dijk van een voorjaar aan het rijden, niet altijd het meest berekend, mogelijks. Maar wat een voorjaar en wat een coureur. Zonde dat die weinig sprint heeft.

Zou van mij los de verrassing mogen worden in Roubaix en de kassei mee naar huis mogen nemen dit jaar.

Des te meer zonde eigenlijk dat Wellens uitgevallen is, had toch een sterke tandem kunnen zijn dit voorjaar in DDV, E3, ...

I stand by my opinion, F. Vermeersch is echt wel een dijk van een voorjaar aan het rijden, niet altijd het meest berekend, mogelijks. Maar wat een voorjaar en wat een coureur. Zonde dat die weinig sprint heeft.

Zou van mij los de verrassing mogen worden in Roubaix en de kassei mee naar huis mogen nemen dit jaar.

Zeker gelijk in (alhoewel liefst Wout :p ).

En zeggen dat UAE nog Wellens mist.

Ik was ook wel evens gefrustreerd in de actie(s) van Vermeersch in de diepe finale woensdag maar om dan echt in privé berichten die mens te gaan afdreigen :confused: Sommige mensen...

Ik vond zijn uitspraak na E3 overigens 100% gerechtvaardigd. Vermeersch en Hageness reden tot op ~1km van de streep het gat bijna dicht, Abrahamsen had daar al zowat schijn-beurtjes gedaan en vertikt het dan ook nog van even gewoon door te draaien naar de kop en de laatste 10m dicht te rijden. Vermeersch zit zelfs al 200m rond te kijken tot Abrahamsen overpakt terwijl hij zelf nog wel gewoon door rijdt om pas echt de benen stil te houden als hij door heeft dat Abrahamsen niks meer gaat doen. Precies of hij zou zijn winstkansen daarmee vergooid hebben... nee, Vermeersch kan je na die E3 toch echt wel niks verwijten imo.

Jammer ook dat Florian geen gebruik maakt van de gelegenheid om Karl eens op zijn plaats te zetten als die laatste opmerkt: "eigenlijk zijn wij daar ook verantwoordelijk voor door in het commentaar te zeggen dat Ganna wint dankzij jou". You're damn right Karl, maar daar trekken ze zich in praktijk natuurlijk niks van aan. Nee, kicken op de invloed die ze hebben op de publieke opinie met hun uitspraken maar niet nadenken over de mogelijke gevolgen daarvan. En tegelijk niet in staat om deftig een renner te herkennen die niet naar de namen Wout, Gianni of Yves luisteren, al zouden ze het hele TV scherm vullen. :sarcastic:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan