Voorjaar 2026

Woensdag dan toch nog eens een aanval van ver? Seixas en Evenepoel die er een koppeltijdritje van maken tot aan de Muur? :tongue:

Mijn grootvader alsook overgrootvader hoorden ook dat een deelname aan de
Waalse Pijl door Remco en zijn ploeg overwogen zou worden en die gingen
zich al spoedig te buiten in mogelijke scenario's, met Remco en Seixas in de hoofdrol.

Tja, en dan komt het bericht die alle voorspelde scenario's de vuilbak in doet belanden.

Ik ben benieuwd of de andere ploegen zich naar de slachtbank gaan laten rijden. Ik vermoed van wel.

Maar Decathlon heeft dan ook nog eens een vrij sterk team om te controleren

Waarom lig je daar überhaupt wakker van?

Op den duur wordt het natuurlijk wel enorm enorm vervelend. Elke race/results thread op Reddit waar Remco aan de start staat, ontaard steevast in een "Remco is een egoïstische eikel en zal nooit een grote ronde winnen". Nu ook weer, hij rijdt de Waalse Pijl niet (die uberhaupt niet op z'n programma stond) en kruipen de "koerskenners" weer in hun pen dat hij bang is van Seixas en dan hebben we het nog niet gehad over de FB commentaren. :lol:

Desondanks een waanzinnig palmares wordt hij om één of de andere reden door sommige niet naar waarde geschat.

Mja elke persoon heeft een aura, dat van Remco is niet het meest aimabele.
En er zijn veel debielen in de wereld. Objectief kunt ge niet anders stellen dan dat Remco gewoon een fantastische coureur is.
Hij zal waarschijnlijk nooit de Tour winnen, maar hij mag het alleszins blijven proberen.

Maar hebben niet alle toppers daar last van? Hoge bomen vangen veel wind. Elke topper heeft zijn voorstanders, maar ook tegenstanders.

Ik vind het vooral ergens vreemd dat het nu plots een issue/ding zou zijn? Die 'tegenstand' gaat nu toch niet meer zijn dan pakweg een jaar geleden? Of wel?

Maar hebben niet alle toppers daar last van? Hoge bomen vangen veel wind. Elke topper heeft zijn voorstanders, maar ook tegenstanders.

Ik vind het vooral ergens vreemd dat het nu plots een issue/ding zou zijn? Die 'tegenstand' gaat nu toch niet meer zijn dan pakweg een jaar geleden? Of wel?
Boah Van Aert, Pogacar, MVDP zijn toch stuk voor stuk een pak minder polariserend dan Remco..
Van die lijst MVDP mss nog het meest, door domme Belgen die jaloers zijn dat hij een Nederlander is ofzo?
Het is altijd al een issue geweest, maar op een bepaald moment is het wel genoeg geweest.. Karl en Jose kregen naar het schijnt contant berichten dat ze teveel over Remco bezig waren.. Het is nu gewoon is uitgesproken geweest, dat het mag stoppen.. Niks mis mee. Het gaat ook niets veranderen natuurlijk.

Ik vond ook wel dat Jose veel te optimistisch was, Skjelmose kon volgens mij makkelijk volgen op de bergjes terwijl Remco duidelijk bekken aan het trekken was en toch aan het proberen was om hem eraf te rijden Hij maakt het dan maar meesterlijk af in de sprint, dus hij zal hem wss wel doodgereden hebben op die bergjes.

Diene Frigo, da was toch ook wel straf..

Ik denk dat een Mathieu ook wel wat over zich heen krijgt hoor (vaak letterlijk), en zeker in het veldritseizoen.
Veel mensen zijn Pogacar ook al beu. Hij wint altijd én beslist de koers al vaak nog vooraleer de mensen voor hun TV zitten.

Vingegaard gaat al helemaal de populairste niet zijn.

En Van Aert krijgt nu héél veel sympathie na zijn laatste zege in Roubaix, maar als je de social media/commentaarvakken gaat nalezen de voorbije jaren, zal daar ook ongetwijfeld veel te lezen zijn over Wout die het wéér verprutst, Wout de loser, Wout de eeuwige tweede, Wout die allang geen topper meer is, ...

Ik vond ook wel dat Jose veel te optimistisch was, Skjelmose kon volgens mij makkelijk volgen op de bergjes terwijl Remco duidelijk bekken aan het trekken was en toch aan het proberen was om hem eraf te rijden Hij maakt het dan maar meesterlijk af in de sprint, dus hij zal hem wss wel doodgereden hebben op die bergjes.

"Remco was duidelijk de sterkste, net als vorig jaar overigens. Vorig jaar had ik geluk en nu ben ik geklopt met de benen", minimaliseerde hij toch grotendeels zijn zege van vorig jaar.

"Ik zat echt op mijn limiet. Ik heb eruit gehaald wat mogelijk was en ben tevreden met die 2e plaats."

"Ik wilde de sprint zo kort mogelijk houden, maar Remco was duidelijk beter. Er viel niets tegen te beginnen."

Volgens Skjelmose had Jose dit keer alvast gelijk.

"Remco was duidelijk de sterkste, net als vorig jaar overigens. Vorig jaar had ik geluk en nu ben ik geklopt met de benen", minimaliseerde hij toch grotendeels zijn zege van vorig jaar.

"Ik zat echt op mijn limiet. Ik heb eruit gehaald wat mogelijk was en ben tevreden met die 2e plaats."

"Ik wilde de sprint zo kort mogelijk houden, maar Remco was duidelijk beter. Er viel niets tegen te beginnen."

Volgens Skjelmose had Jose dit keer alvast gelijk.
Kan zijn maar hij was het vel alleszins rijkelijk vroeg aan het verkopen..

Toch een zeer selectieve lezing van de 2025 editie.
Ik zou hem nog eens herbekijken, dan zal je zien dat de enige reden dat Skjelmose daar kan sprinten door Remco is die gelijk een beest in de achtervolging ging.

Het lijkt me ook maar logisch dat men veel over Remco bezig is.
Hij is een wonder op een fiets en koerst altijd sterk en attractief. En daarnaast heeft hij een uitgesproken mening en maakt hij keuzes die gezien kunnen worden als “niet doorsnee”, zowel communicatief als op persoonlijk vlak.

Op den duur wordt het natuurlijk wel enorm enorm vervelend. Elke race/results thread op Reddit waar Remco aan de start staat, ontaard steevast in een "Remco is een egoïstische eikel en zal nooit een grote ronde winnen". Nu ook weer, hij rijdt de Waalse Pijl niet (die uberhaupt niet op z'n programma stond) en kruipen de "koerskenners" weer in hun pen dat hij bang is van Seixas en dan hebben we het nog niet gehad over de FB commentaren. :laugh:

Desondanks een waanzinnig palmares wordt hij om één of de andere reden door sommige niet naar waarde geschat.
Als ik Remco was zou ik ook niet starten.

Als hij mee rijdt en niet wint, dan krijgt hij kritiek.
Wint hij wel maar is hij slecht in LBL dan krijgt hij kritiek dat hij beter de Waalse Pijl had laten schieten want dat hem dit een procentje gekost heeft
En het is niet echt van moetes want hij heeft de Amstel al gewonnen.

Nu rijdt hij niet mee en krijgt hij alsnog kritiek.

Het is nooit goed voor sommige mensen hé.

Ik vind het wel zot dat Seixas zo torenhoog favoriet is en er boven uitsteekt bij de sporzakenners en zelf bookmakers.
Ik begrijp wel dat hij de topfavoriet is maar niet torenhoog , bvb. bij de bookies stond Seixas x1.90 en de rest minstens x6

De muur van Huy is toch nog altijd iets speciaals

Ik vind het wel zot dat Seixas zo torenhoog favoriet is en er boven uitsteekt bij de sporzakenners en zelf bookmakers.
Ik begrijp wel dat hij de topfavoriet is maar niet torenhoog , bvb. bij de bookies stond Seixas x1.90 en de rest minstens x6

De muur van Huy is toch nog altijd iets speciaals
True, positionering is toch ongelooflijk belangrijk. Benieuwd of hij zich goed naar boven kan wringen en/of z'n team de rode loper kan uitrollen. FDJ, Trek en UAE gaan het alleszins niet zomaar laten gebeuren.

Ik heb hem nog niet genoeg zien rijden om hem goed te kunnen inschatten op zo'n steile muur als dit. Wel benieuwd.

Toch echt zonde dat een Widar hier al eens niet kan komen proeven van dit werk...

True, positionering is toch ongelooflijk belangrijk. Benieuwd of hij zich goed naar boven kan wringen en/of z'n team de rode loper kan uitrollen. FDJ, Trek en UAE gaan het alleszins niet zomaar laten gebeuren.

Ik vermoed dat FDJ de koers wel zo hard mogeljk zal maken , omdat dat meer in de kaart van Seixas zal spelen.
Lapeira , Labrosse,Bisieaux, moeten dat wel kunnen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan