Voorjaar 2026

Ik ben zeker dat je dat zelf ook weet, zeker gezien de smiley. Maar voordat anderen er hard op reageren:
Neen, deze ranking zegt natuurlijk niets over "de beste renner". Dit zegt iets over "meeste punten verzameld". Als je aan meer koersen meedoet, dan kun je natuurlijk meer punten verzamelen.
Maar je moet wel nog steeds presteren natuurlijk. Maar je hebt helemaal gelijk dat Remco niet op 1 staat en dat Pogacar er gewoon boven uitsteekt

Maar je moet wel nog steeds presteren natuurlijk. Maar je hebt helemaal gelijk dat Remco niet op 1 staat en dat Pogacar er gewoon boven uitsteekt
Oh natuurlijk! Maar ik moest ook direct hier aan denken:

Lotto-Intermarché rijgt de ereplaatsen aaneen in het Aziatische circuit

En daar kan in verschillende richtingen veel over gezegd worden. Maar puur voor "de beste renner"/"de beste ploeg" te bepalen, zijn die punten daardoor dus niet persé alles zeggend. Maar er zal inderdaad zeker wel een grote correlatie zijn. Je moet het nog altijd wel waar maken.

Team Picnic Postnl is wel heel dramatisch begonnen aan het seizoen. Die hebben nog 1/3 van het aantal punten dat 2de slechtste World Tour ploeg heeft (Movistar) en zijn pas de 28ste ploeg op de ranking na ploegen zoals Team Polti, Kern, Roojai Insurance Winspace,...

Team Picnic Postnl is wel heel dramatisch begonnen aan het seizoen. Die hebben nog 1/3 van het aantal punten dat 2de slechtste World Tour ploeg heeft (Movistar) en zijn pas de 28ste ploeg op de ranking na ploegen zoals Team Polti, Kern, Roojai Insurance Winspace,...
Het ergste is dat ze niet gewoon pech hebben of veel zieken hebben maar het team gewoon op alle vlakken te zwak is. Met hun huidige samenstelling zijn de de WorldTour niet waardig.

Het ergste is dat ze niet gewoon pech hebben of veel zieken hebben maar het team gewoon op alle vlakken te zwak is. Met hun huidige samenstelling zijn de de WorldTour niet waardig.

Nou ja, geen pech is wel heel wat overdreven natuurlijk. PicNic presteert uiteraard niet WT waardig, en ook zonder fysieke problemen bij hun renners zou dat moeilijk zijn met hun budget en schulden, maar Dinham die 7e werd op het WK enkele jaren geleden en dan (terecht) een mooie contractverleging kreeg, sukkelt nu al jaren met de gevolgen van ader- en zenuwproblemen in zijn hiel, Jakobsen was sowieso geen goede aankoop, maar vergeet niet dat die een geknelde liesslagader had in beide benen en daar gewoon niet meer van kan terugkomen. Eekhof is nu uit met hetzelfde. Max Poole is het sukkelstraatje beland na Algarve.

Kortom, het weinige geld dat ze hebben gaat vooral naar renners die na aankoop of dure verlening fysieke problemen hebben gekregen.

En vooral het geld niet om hun goeie renners zoals Onley en Andresen te houden. En dan vasthouden aan vergane glorie zoals Degenkolb en Barguil.

Was net even aan het kijken naar de omkadering van de NSN ploeg en toch wel verrassen om te zien dat 5 van de 6 mensen uit de medische staf Belgen zijn, had ik niet verwacht in die ploeg (voor de rest in de ganse omkadering maar 2 andere Belgen)

Triestig nieuws, ik kende die een beetje.
Blijkbaar wel aan de lichten gebeurd, maar de zandstraat is zo'n gevaarlijke baan voor wielrenners.

Samen met de sprint toch het mooiste moment van de koers, die aanval van VA en toen hij daarna vrij vlot Pogacar kon volgen.
WvA heeft gewoon alles perfect gedaan in PR. Je ziet dat hij serieus moest harken toen Pogi het overnam tijdens zijn demarrage, maar dat was nodig (zie naar pedersen die het wiel kwijt was en nooit meer teruggekomen is). Daarna gewoon altijd Pogi op kop gezet bij de kasseistroken zodat hij "gewoon" moest volgen.
Perfect koers gereden.
P-R stelt ook nooit teleur hé. Koers vanaf +100 km van de streep..

Voor vandaag denk ik dat Remco echt een goede dag moet hebben op Seixas en Pogacar te volgen, maar ik ben benieuwd.

Sowieso al een geslaagd voorjaar voor de Belgen met wout en remco.

Triestig nieuws, ik kende die een beetje.
Blijkbaar wel aan de lichten gebeurd, maar de zandstraat is zo'n gevaarlijke baan voor wielrenners.

Enorm triestig nieuws... Dat kruispunt is dan ook weer een typisch gegeven. Doorlopende strookjes voor als ge rechtdoor moet als fietser, maar ge moogt uw plan trekken als ge linksaf moet.

Wel niet meteen iemand anders dan Evenepoel van de (sub)favorieten mee. Ook enkel maar Denz mee en die rijd nu in een groepje ervoor. Gaat dus allemaal wel weer samenkomen. Grote groep dus genoeg plekjes voor Evenepoel om uit te de wind te blijven.

Wel niet meteen iemand anders dan Evenepoel van de (sub)favorieten mee. Ook enkel maar Denz mee en die rijd nu in een groepje ervoor. Gaat dus allemaal wel weer samenkomen. Grote groep dus genoeg plekjes voor Evenepoel om uit te de wind te blijven.

3 minuten wel al voor op pcs is nu wel
Ik denk dat er wel wat andere renners mss hun kans op een podium (top 10) ruiken en wel de rest van hen ploeg aan het werk kunnen zetten

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan