Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder wonderbenen win je toch ook de Ronde niet. Dus het kan een nieuwe tactiek zijn.

Zijn nieuwe tactiek is dus de AGR en PR verliezen ipv winnen? Zijn vorm piekte in de RVV en is sindsdien elke week lichtjes achteruit gegaan. Ook in de RVV was hij bergop de mindere van Pogocar, was toen al blij mee te zijn.

Geef VDP een stel wonderbenen zoals hij er had in bv de RVV van Bettiol of die AGR die hij won of de Strade die hij won en dan gaat die wel aanvallen hoor. Ik ben trouwens geen VDP fan hoor (omdat je je richte tot de fanboys van VDP in je eerste post).

Voor mij rekent hij er te veel op dat een ander het gat dichtrijdt. Hij is vrij passief vergeleken met vroeger. Maar het kan ook een momentopname zijn of hij gaat minder woekeren met zijn krachten... De tijd zal het uitwijzen.

Voor mij rekent hij er te veel op dat een ander het gat dichtrijdt. Hij is vrij passief vergeleken met vroeger. Maar het kan ook een momentopname zijn of hij gaat minder woekeren met zijn krachten... De tijd zal het uitwijzen.
Hij geeft gewoon toe dat hij niet goed genoeg was. Zoek daar toch niets anders achter? Als hij goed is, zal hij actiever rijden.

"Was een 9e plek het hoogst haalbare? Dat denk ik wel. Op het eind was ik echt leeg. Ik ben nog blijven vechten, maar het was op karakter."

Het is ook maar een mens hé. Als het niet meer gaat, dan ga je natuurlijk ook niet meer op kop u doodrijden, of VA en Kung laten gaan hé.

Hij geeft gewoon toe dat hij niet goed genoeg was. Zoek daar toch niets anders achter? Als hij goed is, zal hij actiever rijden.

Ik heb het hier niet over vandaag maar over zijn seizoen tot nu toe. Zelf al heeft hij de Ronde gewonnen. Het was toch ook maar aanklampen en hopen op zijn sprint. Pogacar was daar duidelijk de sterkste man in koers. VDP heeft op geen enkel moment initiatief genomen.

Ik heb het hier niet over vandaag maar over zijn seizoen tot nu toe. Zelf al heeft hij de Ronde gewonnen. Het was toch ook maar aanklampen en hopen op zijn sprint. Pogacar was daar duidelijk de sterkste man in koers. VDP heeft op geen enkel moment initiatief genomen.
Niet vergeten dat VDP lang onzeker was voor dit voorjaar en MSR maar zijn eerste koers was dus dat seizoen was nog niet zo lang. Lijkt wel direct aan 90-95% gepiekt te hebben en daar nu wat voorbij te zijn (Gold Race en Roubaix). Volgens mij omdat de voorbereiding niet ideaal was, en in Roubaix was het van het begin koers, in Milaan San Remo is het eerste deel v/d wedstrijd kalm.

*
Nieuwe doelen zetten, jezelf uitdagen en motiveren, variatie in je carrière zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft, dat het mentaal goed blijft zitten. En ik denk dat er soms ook wel tegenstanders waren onder zijn fans dat hij de overstap naar de weg in de eerste plaats al maakte. Kon gewoon in het veld de prijzen blijven opstapelen, maar daar word je ook niet beter van als renner, en heb je het "wat als ik dat had geprobeerd?" verhaal.

Snap volledig uw punt, ik heb het wel over de voorbije jaren. Toch wat de indruk dat hij zich sinds de langere klimmen aan explosiviteit heeft ingeboet.

Nee, Wout is geen superman en wel een steengoed renner. Liever een rvv of pr dan zijn bergrit in de tour... Maar bon, hopelijk wint hij er ooit eentje. Nog 5 of 6 kansen zeker?

Niet vergeten dat VDP lang onzeker was voor dit voorjaar en MSR maar zijn eerste koers was dus dat seizoen was nog niet zo lang.
Daarmee dat ik mij afvraag of het een momentopname is of een nieuwe manier van rijden. Het valt me gewoon op dat hij momenteel passiever koerst dan vroeger.

Lotto weer geen punten. Zekere degradatie…
De eerste lottorenner? Ne oude "versleten" Gilbert op zijn 39ste die volgens zichzelf maar op 50% van zijn mogelijkheden rondrijdt wegens ziekte. Dat zegt genoeg denk ik.

Dat hij nog 30ste eindigt, vind ik toch ook een sterke prestatie.

Maar de echte verrassing van vandaag is toch Devriendt.

*

Snap volledig uw punt, ik heb het wel over de voorbije jaren. Toch wat de indruk dat hij zich sinds de langere klimmen aan explosiviteit heeft ingeboet.

Nee, Wout is geen superman en wel een steengoed renner. Liever een rvv of pr dan zijn bergrit in de tour... Maar bon, hopelijk wint hij er ooit eentje. Nog 5 of 6 kansen zeker?
Op 27 jaar kan bij een typische carrière wat niet altijd het geval is, veel nog.

Museeuw had op 27 jaar in 1992 ook nog geen ronde of roubaix gewonnen. Zou beide klassiekers 3 keer winnen nog en ook wereldkampioen

Boonen had op 27 jaar in 2008 1x WK, 2x de ronde en 1x Roubaix gewonnen. Zou nog 1x de Ronde en 3x Roubaix winnen.

Cancellara had op 27 jaar in 2008 ook (wel een half jaar jonger dan Boonen) 1x MSR en 1x Roubaix gewonnen. Zou nog 2x Roubaix en 3x de Ronde winnen.

Van Avermaet was 27 jaar in 2013. Beste plaats toen was 4e in de Ronde en 4e in Roubaix in zijn carrière. Zou later 1x Roubaix en 1x goud winnen.

Gilbert was 27 jaar in 2009 of eigenlijk voorjaar van 2010 (bijna 28 al). Toen Ronde van Lombardije in 2009 gewonnen en Gold Race in 2010. Wel een renner die zich meer focuste op de klassiekers in het najaar, maar won wel de Ronde en Roubaix veel later nog (en de heuvelklassiekers ook, met 2011 als superseizoen). Zou ook nog WK worden. In 2006 en 2008 wel 2x de Omloop gewonnen voor FDJ toen.

Van Petegem was 27 in 1997. Won dat jaar voor het eerst de Omloop. Zou in 1999 de Ronde winnen en in 2003 de dubbel ronde - roubaix.

Laatst bewerkt:
De eerste lottorenner? Ne oude "versleten" Gilbert op zijn 39ste die volgens zichzelf maar op 50% van zijn mogelijkheden rondrijdt wegens ziekte. Dat zegt genoeg denk ik.

Amai is de Phil al 2 en half jaar ziek?
Vermeersch wel zowat 4x lek gereden natuurlijk, maar ze zijn ook gewoon niet WT waardig voor de moment. Israel, DSM en Astana ook wel niet voor de moment, maar die twee laatste deden het in 2020 en/of 2021 gewoon veel beter.

Op naar het procontinentaal niveau, proberen De Lie langer aan je te binnen en buiten de spotlight opnieuw beginnen bouwen. En best zonder Phonak bullebak Lelangue.

Toen reed hij natuurlijk geen PR een week voor die wedstrijd. Dat waren wedstrijden waar hij de volle 100% op had gemikt. Het probleem is niet dat VA LBL niet aankan het probleem is dat VA vooral zich voorbereid heeft op de RVV/PR terwijl de Alaphilippes zich via een alternatieve weg (Baskenland) zich specifiek voor LBL hebben voorbereid.
Da's allemaal waar, maar je kan niet zeggen dat hij nog nooit iets gepresteerd heeft in vergelijkbare races. Daar reageerde ik op.

Sommige verwachten hier wel een beetje te veel van o.a. Mathieu. Kerel paar maand out geweest met zijn rug, komt terug en rijdt direct top 3 in MSR. Wint RvV, Pogi mag dan mogelijks sterker geweest zijn, ik vond hem vrij indrukwekkend. Het kan niet altijd prijs zijn voor die toppers, winnen is gewoon moeilijk. Zie naar Wout die zelfs nog nooit won in RvV en PR?

Sommige verwachten hier wel een beetje te veel van o.a. Mathieu. Kerel paar maand out geweest met zijn rug, komt terug en rijdt direct top 3 in MSR. Wint RvV, Pogi mag dan mogelijks sterker geweest zijn, ik vond hem vrij indrukwekkend. Het kan niet altijd prijs zijn voor die toppers, winnen is gewoon moeilijk. Zie naar Wout die zelfs nog nooit won in RvV en PR?
Wat heeft winnen nu weer te maken met attractief koersen. :s

Wat heeft winnen nu weer te maken met attractief koersen. :S
In de Copa Bartali rijdt hij de hele dag in de aanval, wordt nog gepakt om dan nog te massasprint te winnen. Maar daar rij je niet tegen Pogi, WvA en alle andere toppers tegelijk. Zoals José ook zei vandaag, dat attractief koersen en massaal aanvallen komt waarschijnlijk nooit meer terug tbh. Toch niet in de grote koersen.

Vermeersch wel zowat 4x lek gereden natuurlijk,
Maar ook de rest van het voorjaar amper gezien, beste uitslag 19e in GW. In DDV op 9 minuten binnen komen, of in een b koers als Le Samyn op 7 minuten.
PR is ook de koers bij uitstek waar sommige renners totaal uit het niets een dikke uitslag rijden. Ik ben echt benieuwd wat hij in de toekomst nog gaat presteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan