Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitstekende sprint van Jakobsen. Ewan zit perfect, maar geraakt er niet meer over. Misschien dat hij iets te laat zijn versnelling plaatst, maar Jakobsen was gewoon enorm sterk.

Wat denk je dan van Arkea, 3 man in de top 7.

Geven enkel om punten he, al een heel seizoen op Quintana na. Bedank de UCI, want op die manier zijn die in de helft van het seizoen al zeker van hun licentie. Wanty en Cofidis doen dat ook, maar toch in mindere mate. LTS en BEX doen dat bijvoorbeeld niet, en die gaan dan ook met de shit zitten aan het eind van't seizoen.

Jammer dat de vlucht het niet uithoudt. Karl Vannieuwkerke wel een vervelende commentaar. Ja, we gaan naar een hergroepering op een dikke 30 km van de aankomst. Even later: wie rijdt er daar weg? Ah maakt niet uit, ze hebben ze toch te pakken. Man, echt waar ergeren aan Karl.

Typisch wedstrijdverloop van Kuurne. Is altijd zo: "halen ze het of halen ze het niet". Meestal halen ze het inderdaad niet. Maar soms lukt het wel eens (Asgreen, Stuyven) voor een man met body of iemand die de koers kan lezen. Heeft te maken met het relatief zware middengedeelte (of midden-eind) met de smalle wegen erna. Maar bij de plaatselijke rondes kunnen ze evt. beter organiseren met beter zicht op de mannen. Dan is van belang of de wind goed ligt, wie mee is, welke sprinters aan de start staan en wie rijdt in het peloton en hoe de koerssituatie is.

Geen idee waarom Benoot en Pidcock zich lieten uitzakken trouwens (tenzij gelost?).

Ik bedoel dan echt in blok

Bij Bahrein komt Teuns erbij die ik enorm sterk verwachtbij Ineos van Baarle en Ganna , bij Jumbo laporte.

Bij dqs zullen ze het moeten doen puur op de vormcurve
Quickstep moet het altijd net van hun blok hebben. Ik schat hun blok echt op hetzelfde niveau als Jumbo en Ineos. Bahrein toch nog een trapje lager

edit: enigste verschil dat je bij Jumbo en Ineos nog een supertalent hebt erboven

Trek , rijdt het gat dus toe en Stuyven finisht uiteindelijk op een 15de plaats nog achter taco en Laporte.

Ik had wat geld op Laporte (1:50) staan dus het smaakt extra zuur die domme move van trek.

Klassiek dat Quickstep op zondag wint als ze het in de Omloop een beetje hebben laten afweten. Jakobsen ging heel vroeg aan en ik dacht op de live beelden dat Ewan er nog over kwam. Niet dus, heel sterke spurt van Fabio! Ewan nochtans heel prominent aanwezig op de hellingen.

Trek wat een *** ploeg

Ge rijdt dat gat toe en niet eens top 10
Efkes denken en dat je Ewan en jakobsen kan kloppen ?

Wat moeten ze dan doen? Die drie mannen laten rijden? Dan kunnen ze sowieso niet winnen.
Ik snap die commentaar nooit. Als je niet rijdt achter een groepje waar je niemand hebt zitten dan kan je niet winnen. Als je ze wel gaat terughalen maak je tenminste nog kans.

Trek , rijdt het gat dus toe en Stuyven finisht uiteindelijk op een 15de plaats nog achter taco en Laporte.

Ik had wat geld op Laporte (1:50) staan dus het smaakt extra zuur die domme move van trek.
Wat is daar dom aan? :wtf: In die optiek mag enkel de ploeg van de winnaar het kopwerk doen en als ze het niet doen wint Stuyven al zeker niet.

Het lijkt mij dat je gefrustreerd bent omdat je je bet verloren hebt.

Als je het gat toe rijdt en de spurt aantrekt , en ge geraakt niet over de vluchters is dat een domme move.

Zeker met nog eens een Ewan en jakobsen in het peleton , Stuyven wordt er altijd uitgereden tegen die 2 alleen al.

Dan was er een andere tactiek toch nodig van trek.

Een slecht bet in het wielrennen maak je trouwens meer wel dan niet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan