Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zijn de meningen hierover Van Der Poel?
Mijn kinesist is toevallig dezelfde als VDP en deze liet toch vallen dat hij verdomd goed voor de dag komt, heeft amper iets gemerkt dat er krachtverlies was na de knieoperatie.
Ik zie hem nog wel een serieuze bedreiging vormen voor de klassiekers.

Mijn kinesist is toevallig dezelfde als VDP en deze liet toch vallen dat hij verdomd goed voor de dag komt, heeft amper iets gemerkt dat er krachtverlies was na de knieoperatie.
Is dat niet een jaarlijks terugkerend fenomeen, die rugproblemen bij VDP?
Het zou niet de eerste keer zijn dat men ons tot op het laatste moment in het ongewisse laat over al dan niet deelname en hij dan plots 'supersterk' voor de dag komt.
Ik verwacht dus dat hij gewoon zal meedoen voor de prijzen in de klassiekers.

Als hij meedoet zal hij sowieso een factor zijn om mee rekening te houden. De achterstand tov Pogiboy, Van Aert, e.d. is wel gewoon aanwezig en zal hem dus parten spelen. Maar alles kan in de koers.

Is dat niet een jaarlijks terugkerend fenomeen, die rugproblemen bij VDP?
Het zou niet de eerste keer zijn dat men ons tot op het laatste moment in het ongewisse laat over al dan niet deelname en hij dan plots 'supersterk' voor de dag komt.
Ik verwacht dus dat hij gewoon zal meedoen voor de prijzen in de klassiekers.
Het is wel iets waar hij al even mee sukkelt ja :p
Ik denk wel dat de langere rustperiode en betere opvolging geholpen zullen hebben.
Zijn laatste echte prestatie in topvorm was toch al de tour, en dat is toch al even geleden.

Het is wel iets waar hij al even mee sukkelt ja :p
Ik denk wel dat de langere rustperiode en betere opvolging geholpen zullen hebben.
Zijn laatste echte prestatie in topvorm was toch al de tour, en dat is toch al even geleden.
Parijs-Roubaix dit najaar was toch ook niet slecht.

Als dit waar is zal hij in zijn handjes wrijven dat Roubaix dit jaar een week later valt.

Een van de vragen zal zijn of hij een discipline zal laten vallen.
Het is veel dat hij doet. Midden in het wegseizoen gaan trainen met de MTB en wedstrijden rijden, om terug te pieken naar het WK op de weg, wat rust nemen en te gaan veldrijden.
Aan de andere kant valt het aantal wedstrijden nog wel mee (gem. 33 dagen afgelopen drie jaar op de weg) en lijkt het me wel goed om afwisseling te hebben dat beneficieel kan zijn voor de weg.

Of gewoon meer afwachten in de wedstrijden en niet aangaan op 70km van het einde in een klassieker. De ijkpunten nemen per koers en daar aangaan als de koers gesloten is. Dat zou de rug wat kunnen sparen, denk ik.

MTB gaat hij dit jaar niet meer doen denk ik, Pidcock wel

Maar aan zijn trainingsdata te zien is de vorm van VDP toch stuk verbeterd sinds herstart al

Een van de vragen zal zijn of hij een discipline zal laten vallen.
Het is veel dat hij doet. Midden in het wegseizoen gaan trainen met de MTB en wedstrijden rijden, om terug te pieken naar het WK op de weg, wat rust nemen en te gaan veldrijden.
Aan de andere kant valt het aantal wedstrijden nog wel mee (gem. 33 dagen afgelopen drie jaar op de weg) en lijkt het me wel goed om afwisseling te hebben dat beneficieel kan zijn voor de weg.

Of gewoon meer afwachten in de wedstrijden en niet aangaan op 70km van het einde in een klassieker. De ijkpunten nemen per koers en daar aangaan als de koers gesloten is. Dat zou de rug wat kunnen sparen, denk ik.
in de winter 18/19 heeft hij 35 crossen gereden, dan 31 wegwedstrijden + een paar criteriums en hoeveel mtb-wedstrijden vind ik niet direct terug maar wel minstens 16 (14 overwinningen en 2 wereldbekers niet gewonnen) Dat zijn minstens 82 wedstrijddagen plus criteriums op 12 maand. Dat is eigenijk gewoon te veel.

in de winter 18/19 heeft hij 35 crossen gereden, dan 31 wegwedstrijden + een paar criteriums en hoeveel mtb-wedstrijden vind ik niet direct terug maar wel minstens 16 (14 overwinningen en 2 wereldbekers niet gewonnen) Dat zijn minstens 82 wedstrijddagen plus criteriums op 12 maand. Dat is eigenijk gewoon te veel.
16 MTB? Wss shorttracks meegerekend dan maar dat is spielerei

van 20min maximaal gaan zijn die mannen niet moe ze ;)
Fysiek mogen ze daar niet van afzien, mentaal is dat een bijna even zware belasting als de race op zondag omdat daar ook WB-punten te verdienen zijn.
Van 4u tegen 40km/h gemiddeld in een peleton wachtend op de massasprint of een proloog/korte tijdrit zijn die ook niet moe. Die tellen ook gewoon mee als wedstrijddagen terwijl daar de fysieke en mentale belasting voor velen een stuk lager ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan