Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een heerser die Ganna. Evenepoel blaast de verzamelde tegenstand hier eigenlijk weg maar Ganna doet daar dan toch nog een ferme ferme schep bovenop.
Eens benieuwd waar Pogacar gaat uitkomen t.o.v. van Remco. Zal toch wel binnen de 20 seconden kunnen blijven vermoed ik.

op zich was het wel te verwachten dat hij na het keerpunt iets meer zou verliezen, wind stond schuin achter op het tweede deel. Dan had remco minder voordeel met zijn aero positie en Ganna's grote motor rendeert daar beter.

Evenepoel goed hoor amper 2" op Ganna en dat verschil werd vooral in de bochten gemaakt lijkt me op het rechtdoor tot nu toe elkaar waard benieuwd of hij het volhoud.
Het zag er inderdaad trager uit. Aangezien meten weten is zelf eens een chrono genomen voor dat blokje rond.

Ganna 54"30
Evenepoel 54"'56
Pogacar 55"49

Met de nodige foutmarge denk ik dat we kunnen stellen dat er al bij al niet zoveel verschil op zit.

Zeer sterk gereden van Remco in de tijdrit.. op slechts 11 seconden van winnaar Ganna. Op dit biljartvlakke parkoers duidelijk in het voordeel en veruit de sterkste met zijn grote motor en gewicht.

Wordt een mooie koersweek!!

Het zag er inderdaad trager uit. Aangezien meten weten is zelf eens een chrono genomen voor dat blokje rond.

Ganna 54"30
Evenepoel 54"'56
Pogacar 55"49

Met de nodige foutmarge denk ik dat we kunnen stellen dat er al bij al niet zoveel verschil op zit.

Mooie gedaan. Valt inderdaad nog mee als je het dan in cijfers ziet. Schijn kan dus ferm bedriegen.

Hele goede tijdrit van Evenepoel. Waarschijnlijk
is Van Aert de enige die nog dichter kan komen op dit parcours.

Hele goede tijdrit van Evenepoel. Waarschijnlijk
is Van Aert de enige die nog dichter kan komen op dit parcours.
Bisseger klopte Ganna op soortgelijk parcours paar weken terug dus die zou zich er ook wel bij kunnen zetten, net zoals Kung nog. Daar stopt het rijtje wel volgens mij.

Te vlak voor Roglic, dat is ook zo geen beer zoals een Ganna/VA/Kung.
Misschien. Er zijn maar weinig referentie tijdritten precies.
Ik denk toch dat ik eerder mijn geld op Roglic zet dan op Küng, ongeacht het parcours. Laatste 4jaar niet meer trager gefinisht dan Küng behalve dan vorig jaar in de Tour als mummie en in Yorkshire, inclusief power TT's in Romandië en Tirreno.

Lopez heeft de beste tijdrit gereden van alle andere klassementsmannen 🧐
Vingegaard opvallend slecht.

Heb de tijdrit niet gezien.

Het enigste dat me enorm opvalt aan deze tijdrit is de goeie tijd van MAL , allez de achterstand niet ;) maar staat daar toch in goed gezelschap van renners waar hij normaal achter zit ik tijdritten

Wat een heerser die Ganna. Evenepoel blaast de verzamelde tegenstand hier eigenlijk weg maar Ganna doet daar dan toch nog een ferme ferme schep bovenop.
Eens benieuwd waar Pogacar gaat uitkomen t.o.v. van Remco. Zal toch wel binnen de 20 seconden kunnen blijven vermoed ik.
Ganna natuurlijk ook wel kunnen genieten van een bumpdraft: Er zou eigenlijk minstens 10meter tussen de wagen en Ganna moeten zijn om dat effect te minimaliseren - al denkt de UCI dat enkel veiligheid speelt want nog niet iedereen van de UCI kent het bestaan van aerodynamica. Op dat vlak is er nog te weinig regulering vanuit de UCI, imo, want dit is gewoon overdreven :) .

Onder normale omstandigheden zou er van die ferme ferme schep minder/geen sprake zijn.

FNQ4-ykWQAEJk8L

Heldere analyse die het kabinet stukje van Jumbo van zondag toch wel enigszins in perspectief plaatst... ze waren zéér sterk maar het was ook vooral tactisch zeer goed uitgevoerd. (En de rest was verrast/zat te slapen)

Jammer genoeg heeft ie geen Tirreno rechten :(. Veruit beste highlights/analyses die je kan vinden imo.

Ganna natuurlijk ook wel kunnen genieten van een bumpdraft: Er zou eigenlijk minstens 10meter tussen de wagen en Ganna moeten zijn om dat effect te minimaliseren - al denkt de UCI dat enkel veiligheid speelt want nog niet iedereen van de UCI kent het bestaan van aerodynamica. Op dat vlak is er nog te weinig regulering vanuit de UCI, imo, want dit is gewoon overdreven :) .

Onder normale omstandigheden zou er van die ferme ferme schep minder/geen sprake zijn.

FNQ4-ykWQAEJk8L
Meh, het verschil was 11 seconden. Het is moeilijk te zien hoe dicht die wagen effectief rijdt op dit shot. Dat het dichter is dan 10m lijkt mij wel maar pak al dat hij op 5 meter rijdt daar. Dan spreken we dus over 1.4% drag reduction. Wat over 14km ~6.7s winst oplevert en dan moet die wagen gedurende de volledige 14km op 5 meter hangen. Conclusie: dit scheelt op de hele tijdrit waarschijnlijk ne second of 4, hooguit 5. Das nog altijd een landslide win op dit parcours.

Twee keer podium, vandaag weer meesprinten als het kan en morgen de tijdit... gingen we het niet wat rustiger aan doen Wout?
Vergeleken met de TA van vorig jaar, is dit het toch echt wel rustig aan doen :p
Een waaierrit kom je niet door zonder te werken, en de openingsrit en de rit van vandaag vraagt nu ook niet de grootste inspanning.

Goh ja, rustiger aan doen. Die ene etappe in rotweer waar MVDP z'n zotte solo deed, dat gaat hij deze keer niet tegenkomen. Ik had ook gewoon het gevoel dat hij vorig voorjaar vanaf de start al iets minder was. Vergelijk z'n Strade toen eens met z'n Omloop nu. Komt wel goed denk ik.

Vandaag en morgen nog voor de ritzege proberen te gaan en de resterende ritten rustig uitpeddelen, dat zou het ideale zijn. Hopelijk kan hij zich vanaf donderdag wat inhouden en gaat hij zich niet leeg rijden om Roglic te helpen. Of stel je voor dat hij de gele trui heeft na de tijdrit en hij het in zijn hoofd haalt om ook nog voor de eindzege te gaan, met de goedkeuring van Roglic...

Vandaag en morgen nog voor de ritzege proberen te gaan en de resterende ritten rustig uitpeddelen, dat zou het ideale zijn. Hopelijk kan hij zich vanaf donderdag wat inhouden en gaat hij zich niet leeg rijden om Roglic te helpen. Of stel je voor dat hij de gele trui heeft na de tijdrit en hij het in zijn hoofd haalt om ook nog voor de eindzege te gaan, met de goedkeuring van Roglic...
't is evenveel UCIpunten waard, dus indien het onwaarschijnlijke gebeurt en hij kan PN winnen: niet twijfelen zou ik zeggen :p

Ik denk niet dat Wout echt tot aan het gaatje gaat rijden om Parijs-Nice te winnen maar als hij morgen de voorhamer boven haalt en hij staat daar plots een minuut los (niet ondenkbeeldig met Latour die 4de staat op 36s) t.o.v. alles wat niet Jumbo-Visma is dan vraag ik mij wel nog af welke renner/ploeg hem nog terug gaat inrekenen voor eindwinst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan