Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Explosiviteit lijkt inderdaad een beetje te ontbreken bij Van Aert maar aan de andere kant komt bv Philipsen er hier ook gewoon niet uit ondanks het feit dat hij vanuit de wielen zou moeten kunnen komen. En dit is het type aankomst dat Pedersen ook wel ligt, zie ook Harrogate. Maar ik blijf Pedersen ne zeer rare kadé vinden. Kan toch héél duidelijk wel een bergje over op basis van een aantal uitslagen en dan zie je hem soms passen dat je denkt hoe kan dit nu in godsnaam?
In 2020 ook: vlot Gent-Wevelgem winnen en denk je één van de dé kandidaten voor podium in de ronde een week later. Wordt hij daar gewoon kansloos gelost op de eerste helling van de dag bij wijze van spreken. Je zou nu dus denken dat hij klaar is voor Milaan-San Remo maar voor hetzelfde geld gaat hij gewoon overboord op de Cipressa...

Kom kom zelfde verhaal met WVA vorig jaar, na GW ineens topfavoriet voor Ronde terwijl hem 2 dagen ervoor nog moest passen op de Tiegem.

GW is gewoon niet zo zwaar (qua klimwerk) tov andere wedstrijden bij ons en imo nooit een goeie referentie voor RvV

Pedersen zet alles op PR trouwens

Kom kom zelfde verhaal met WVA vorig jaar, na GW ineens topfavoriet voor Ronde terwijl hem 2 dagen ervoor nog moest passen op de Tiegem.

GW is gewoon niet zo zwaar (qua klimwerk) tov andere wedstrijden bij ons en imo nooit een goeie referentie voor RvV

Pedersen zet alles op PR trouwens
Qua klimwerk is dat een lachertje natuurlijk.
Een dikke 1600 HM met 9 hellingen, dat is in geen geval een goeie maat voor de ronde.

Hij staat voorlopig (?) niet op de planning voor MSR. Dus misschien alles op Ronde/E3 misschien? Klimt heel goed dit jaar, zoals onze Jedi terecht aangaf, maar blijft echt totaal onberekenbaar.

Turgis ook weer in orde precies.

En deze zien passeren :laugh:
FNVg6IGWQAMLVQx
Ik begrijp deze niet?

Is voor zover ik mij kan herinneren een van de eerste keren - zo niet zelfs de eerste keer - dat Pedersen een sprint wint tegen Van Aert?

Die hebben dan ook nog niet zo veel sprints tegen elkaar gereden. Beide zijn wel snel, maar zeker geen rasspurters die elke sprint meedoen voor de overwinning.

Ik vind de insteek wel een beetje raar. Allé ja, de insteek lijkt prima als de timing beter was. Heel de montage probeert het een beetje spannend te houden of het al dan niet lukt om prof te worden, terwijl we - op het moment dat de afleveringen uitkomen - al lang weten dat het zo is. Ze zouden beter @Eland zijn redenering volgen: wat is er voor nodig om wielerprof te worden en wat moet je doen om het te blijven?
Ik denk dat de aflevering van gisteren toch al enig inzicht geeft, maar lang niet alles.
Cameron Jeffers is een Britse vlogger die ik vroeger een tijdje volgde. Rijdt eigenlijk betere wattages dan Bas, maar geraakt ook niet verder dan middenmoot op het continentale niveau.

Het hangt ook allemaal wat af van de voorziene rol, voorziene parcoursen etc etc wat je moet trappen om prof te worden.

Ik denk dat de aflevering van gisteren toch al enig inzicht geeft, maar lang niet alles.
Cameron Jeffers is een Britse vlogger die ik vroeger een tijdje volgde. Rijdt eigenlijk betere wattages dan Bas, maar geraakt ook niet verder dan middenmoot op het continentale niveau.

Het hangt ook allemaal wat af van de voorziene rol, voorziene parcoursen etc etc wat je moet trappen om prof te worden.
Je kan je natuurlijk afvragen waar je het beste mee af bent... een beetje 'aanmoderen' bij een continentaal team en nog tijd hebben voor social media activity's waarmee je toch een mooie stroom aan side-income kan genereren naast je bescheiden loon OF bij een pro-conti ploeg gaat rijden voor het minimumloon wat waarschijnlijk maar marginaal beter is dan wat je op continentaal niveau hebt.

Jeffers heeft wel een paar legendarische filmpjes, zoals deze :tongue:

Vandaag een TT van nog geen 14km. Toch jammer dat deze twee rittenkoersen met beperkte TT-kilometers voor de dag komen. Mag toch een minimum van 25km zijn, vind ik. Zo geef je mannen met een grotere motor een kans om klappen uit te delen. Zet er nog een proloog in van 3km en sprinters komen ook aan hun trekken.
Twee sprint-etappes - een sprint- of waaierrit (langs de kust) - een zware bergrit - een stevige heuvelrit voor de aanvallers - een puncher-aankomst.
Dat is acht en voer voor iedereen. Zo moeilijk is dat toch niet?

Cameron Jeffers rijdt volgens mij ook enkel maar kermiskoersen. Heeft vorig jaar 1 koers gereden en in 2019 heeft hij er 2 gereden en geen van beide uitgereden.
Dan mag je nog goeie waardes trappen, dat is lang niet alles.

Vandaag een TT van nog geen 14km. Toch jammer dat deze twee rittenkoersen met beperkte TT-kilometers voor de dag komen. Mag toch een minimum van 25km zijn, vind ik. Zo geef je mannen met een grotere motor een kans om klappen uit te delen. Zet er nog een proloog in van 3km en sprinters komen ook aan hun trekken.
Twee sprint-etappes - een sprint- of waaierrit (langs de kust) - een zware bergrit - een stevige heuvelrit voor de aanvallers - een puncher-aankomst.
Dat is acht en voer voor iedereen. Zo moeilijk is dat toch niet?
2 tijdritten in een ronde van een week is gewoon overkill. Tot een aantal jaar geleden deed Tirreno het nog met een TTT als opening en dan een ITT als afsluiter maar met de tanende populariteit van de TTT is die mee afgevoerd.
Uiteindelijk rijdt een groot deel van het veld Tirreno/Nice ook als voorbereiding op de rest van het voorjaar en hebben de meeste renners dus vooral interesse in volume => ritten in lijn dus en kilometers maken. Ritten in lijn zijn voor de kijker ook veel interessanter dan een tijdrit, want laat ons eerlijk zijn: zelfs met de Belgen die het goed doen in het onderdeel is er eigenlijk heel weinig aan te zien.

2 tijdritten in een ronde van een week is gewoon overkill. Tot een aantal jaar geleden deed Tirreno het nog met een TTT als opening en dan een ITT als afsluiter maar met de tanende populariteit van de TTT is die mee afgevoerd.
Uiteindelijk rijdt een groot deel van het veld Tirreno/Nice ook als voorbereiding op de rest van het voorjaar en hebben de meeste renners dus vooral interesse in volume => ritten in lijn dus en kilometers maken. Ritten in lijn zijn voor de kijker ook veel interessanter dan een tijdrit, want laat ons eerlijk zijn: zelfs met de Belgen die het goed doen in het onderdeel is er eigenlijk heel weinig aan te zien.
Een TT rijden, is dat niet positief voor eens goed af te zien en eventueel later een solo'ke op te zetten zoals Van Baarle in DDV?
Kwestie van 'wat ben ik nu waard in de TT als ik later in een klassieker veertig minuten bijna constant in het rood ga op mijn eentje?'
Heb een TT altijd bekeken als een prelude op een solo (ongeacht de houding op de fiets), zo van welke wattages kan ik aan?

Tijdritten zijn saai om naar te kijken, maar nog altijd veel minder saai dan een zoveelste biljartvlakke sprintersrit (waaiers buiten beschouwing, uiteraard). Dat is letterlijk 5 km voor de finish de tv opzetten en je hebt alles gezien.

Ik vind een ITT heel boeiend om te bekijken. De fietsen, het materiaal, de positie van sommige renners ( :drool: ). Met een beetje geluk heb je redelijk wat verloop in de beste tijden en is het regelmatig spannend, duikt XXX onder de tijd van YYY of niet?! Dat Ganna er dan nog aankomt en alles mogelijks vermorzeld maakt het er niet minder boeiend op vind ik.

Hij rijdt alvast slim.. zoveel mogelijk krachten sparen voor wat nog komt. Pogacar lijkt me toch niet zo zeker van zijn stuk te zijn als hij al voor 1 seconde begint te rijden.. terwijl hij sowieso veruit de sterkste is bergop ;)

Hij rijdt alvast slim.. zoveel mogelijk krachten sparen voor wat nog komt. Pogacar lijkt me toch niet zo zeker van zijn stuk te zijn als hij al voor 1 seconde begint te rijden.. terwijl hij sowieso veruit de sterkste is bergop ;)
Ik ben speciaal je post van de Giro van vorig jaar gaan opzoeken ter vergelijking:
Vond ik ook.. effe een fameuze klets erbij zegt hem.. Bernal fameuze verkoudheid en los uit het wiel. Psychologische oorlogsvoering vanwege de kleine.. :thumb:;)
en zo kan je alles verkopen. :tongue:

Ik heb ondertussen het parcours eens snel bekeken voor de volgende dagen. Twee semi-bergetappes die bergop eindigen na een vrij korte klim ( <4 km), en dan een koniginnenrit die eindigt na een technische afdaling. Toch niet ideaal voor een renner als Remco lijkt me.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen doet Rohan Dennis alvast een gooi naar dagwinst. Het is geen Ganna meer, maar daar gaan Wout en Roglic toch een vette kluif aan hebben om beter te doen.

Ik ben speciaal je post van de Giro van vorig jaar gaan opzoeken ter vergelijking:

en zo kan je alles verkopen. :tongue:

Ik heb ondertussen het parcours eens snel bekeken voor de volgende dagen. Twee semi-bergetappes die bergop eindigen na een vrij korte klim ( <4 km), en dan een koniginnenrit die eindigt na een technische afdaling. Toch niet ideaal voor een renner als Remco lijkt me.
Hoezo alles verkopen.. vreemde redenering om daar dan een posting van te gaan opzoeken.. 🤦 Ik geef het gewoon mee omdat er vorig jaar door een aantal hier lacherig werd gedaan omwille van dat voluit rijden voor die seconde vanwege Remco in de Giro.

En ja, in principe heeft Remco geen schijn van kans tegen Pogacar in de bergetappes.. dat wist ik ook al wel ondertussen.

Ondertussen doet Rohan Dennis alvast een gooi naar dagwinst. Het is geen Ganna meer, maar daar gaan Wout en Roglic toch een vette kluif aan hebben om beter te doen.
Tenzij Hayter een hele grote stap heeft gezet in de ITT (en die was al heel goed) vermoed ik dat zowel Wout als (en vooral!) Roglic daar nog onder zullen duiken, gezien die laatste klim.

Vooral benieuwd of Laporte zich in de top 5 kan nestelen.

Hoezo alles verkopen.. vreemde redenering om daar dan een posting van te gaan opzoeken.. 🤦 Ik geef het gewoon mee omdat er vorig jaar door een aantal hier lacherig werd gedaan omwille van dat voluit rijden voor die seconde vanwege Remco in de Giro.
Ik wil maar zeggen, vorig jaar was het "psychologische oorlogsvoering" van Remco om voor elke seconde te strijden, en nu Pogacar het doet is het zogezegd een teken dat hij niet zeker is van zijn stuk? Dat is gewoon maar iets typen in functie van wat je zelf wil horen hé. :tongue:

Voor mij is het allebei prima hoor. Ik kon wel genieten van die tussensprint toen, en er zijn evenzeer een hoop goede redenen te bedenken om die ene seconde te laten voor wat het is.

En ja, in principe heeft Remco geen schijn van kans tegen Pogacar in de bergetappes.. dat wist ik ook al wel ondertussen.
Goh, bergop kan de allerbeste Remco volgens mij wel nog volgen, maar het parcours geeft hem eigenlijk amper kansen om tijd te nemen op Pogacar, behalve de veel te korte tijdrit. Dan moet je in feite al ergens een zotte kamikaze-actie gaan opzetten, maar dat zie ik ook niet direct gebeuren. En ik zou het zelfs wat jammer vinden, want een rechtstreeks duel bergop lijkt me toch nog steeds interessanter als waardemeter. Maar ja, dan zit je daarna nog eens met een technische afdaling.

Zelfs als (als!) hij dan toch 10 seconden zou pakken bergop en op die manier de Tirreno kan winnen, verliest hij die bergaf meteen en in de sprint wordt hij er ook sowieso opgelegd. Dan heb je effectief geen schijn van kans, tenzij Pogacar zelf echt zou falen.

Nu goed, voor hetzelfde geld lost Remco twee kilometer voor de top en dan is de hele discussie sowieso voor niets. We zien wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goh, bergop kan de allerbeste Remco volgens mij wel nog volgen, maar het parcours geeft hem eigenlijk amper kansen om tijd te nemen op Pogacar, behalve de veel te korte tijdrit.
Maar moet hij wel tijd nemen? Hij staat voor... als hij gewoon kan aanklampen is het ook goed hé. Zolang het niet voor de dagzege is en er met boni's gegoocheld wordt, dan wordt het een andere zaak.

Maar de politierechter wou er niet van weten. “Ik kan geen uitzondering toestaan, want eigenlijk heeft hij een voorbeeldfunctie. Andere jonge gasten gaan dan misschien denken: als hij ongestraft te snel mag rijden op de steenweg, dan ik ook. Daarbij, een rijverbod kan hem nog goed uitkomen. Dan zal hij meer de fiets moeten nemen en wordt hij nog beter.”
:lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan