Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vdp verrassend open in zijn interview met AD. Duidelijk dat hij niet mee doet aan dat verstoppertje dat de Roofthoofdjes graag spelen. Maar toch wel serieus klinkende uitspraken aan de vooravond van de rvv…:
“Mijn beste seizoensvoorbereiding ooit”
“Beste wattages gereden van de laatste 3 jaar”
“Voel me beter dan bij mijn rvv overwinning in 2020”

Ik denk dat we ons mogen opmaken voor een paar nummertjes van Mattje…
Dat kan allemaal wel goed zijn maar vergeet niet dat ook Van Aert nog nooit zo goed voorbereid aan het wegseizoen begonnen is...

2019: Contractperikelen
2020: Herstellende van zijn Tour Accident
2021: Gekoerst tot zeer diep in 2020 EN véél te veel en te snel gecrossed. + uiteindelijk meer crossen gereden dan gepland, zo´n WB klassement geef je niet zomaar weg.

Dit is het eerste seizoen dat hij dus echt duidelijk voor de weg gekozen heeft en ook heel duidelijk voor de heilige week, anders laat hij de Strade niet schieten.
Also, er is ook de factor Laporte die in Wout zijn voordeel speelt natuurlijk. Dat is een luxe die niemand anders heeft.

Ik ben eens curieus voor straks. Gaat Pogacar zich hier echt al roeren of is dit voor hem zuiver een opstapje naar een nieuw monument? Ik denk niet dat hij nu echt wakker ligt van zo'n DdV

En zondag wordt het nog een speciaal weertje ook nog. De maximum temperatuur klimt niet eens boven de 8graden en het zal bewolkt zijn. Als daar dan nog eens neerslag bij komt zal het een hele zware RVV zijn.

Verpest de sfeer aub niet.
Slackmans(/Samamba???) is gewoon een brompot :p

En écht slecht weer zie ik liever toch ook niet. Het is zo al tricky genoeg, gladde kasseien hoeven daar wat mij betreft echt niet bij. Sebiet liggen de favorieten samen in de kant op de Haaghoek ofzo... Daar zit je dan met je Flandrienweer!

En écht slecht weer zie ik liever toch ook niet. Het is zo al tricky genoeg, gladde kasseien hoeven daar wat mij betreft echt niet bij. Sebiet liggen de favorieten samen in de kant op de Haaghoek ofzo... Daar zit je dan met je Flandrienweer!
Bij de start rotslecht weer voor een uurtje of twee? Een plaatselijke regenbui in Antwerpen. Dat is een goed compromis.

Haaghoek zit niet in het parcours :tongue:

Kijk ik ben die halve pelotonsprints voor de winst, het podium of een top 5 gewoon wat beu in die Vlaamse klassiekers. De Omloop, Kuurne, Nokere, Bredene, De Panne, Gent-Wevelgem. Vandaag kan dat ook zomaar het geval zijn en in de Scheldeprijs is de kans nog groter. De Ronde hoeft van mijn geen slecht weer te hebben, de meeste van die andere Vlaamse koersen zijn zonder slecht weer imo gewoon niet zwaar genoeg. Het lijkt één van die voorjaren te worden dat we elke keer een zon zonder wind dagje hebben.

Over VDP kan je nog discussieren gezien zijn beperkte voorbereiding, maar door de berichten, zijn eerdere resultaten (MSR, Coppi e bartali) en het feit dat hij op een half been nog mee zit in elke kopgroep behoort die toch altijd tot de topfavorieten in een koers die zo op zijn lijf is geschreven? Vorig jaar 2de en 2 jaar geleden eindwinnaar, dan ben je gewoon mede topfavoriet.

Pogacar, sjah. Heb je die effectief zien rijden dit seizoen? Van Aert rijdt voor ons dan wat meer in de spotlight met de koersen die in Belgie live op tv zijn, maar zijn UAE Tour, Strade, Tirreno en MSR waren gewoon ijzersterk en van een niveau dat op dit moment niemand anders rijdt, ook Van Aert niet.

En Asgreen zie ik hier door niemand naar voor geschoven worden als favoriet. Wel een outsider natuurlijk.
Zoals ik al zei is voor mij VDP ook een favoriet maar niet dé topfavoriet. Zowel bij Pogacar en VDP zijn er een paar vraagtekens, daarmee dat ik ze beiden net onder Van Aert zet samen met Laporte. Buiten die mannen zie ik alleszins niemand in staat om er van weg te rijden.

En ja, ik heb Pogacar effectief zien rijden. Jij Van Aert niet dan? Van Aert heeft op zijn koersen net zo geïmponeerd als Pogacar dat op zijn terrein gedaan heeft. De strade was zeker een geweldig nummer maar het is nu niet dat daar de absolute toppers aan de start stonden. Alaphilippe moest zijn grote concurent zijn maar die zijn wedstrijd was omzeep door die val. De mannen die hij er daar afreed zijn dezelfde die Van Aert ook met de vingers in de neus naar huis reed in de omloop en E3.

Nog maar 2 pagina's terug word ook Asgreen vooruit geschoven als de topfavoriet. Zie post-579836

Van mij mag VDP vandaag winnen maar hopelijk wint VA zondag, hij verdient het alleszins. Maar ik vrees dat VDP zondag wint, VDP is samen met Pogacar het grootste talent in het huidige peloton. Die gaat zondag net in topvorm zijn.

91km... en ze beginnen er al aan. Ver droeg het niet maar toch. Wat mij vooral opviel is dat Jumbo nergens te bespeuren was in de top 30 terwijl Alpecin door trok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan