Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
True! Benoot gaat nooit nog zo een kans krijgen om rvv te winnen als dit jaar…
Hij heeft de topvorm net op tijd te pakken, is zelfs nog beter aan het worden na zijn verstoorde voorbereiding, en ook nog de absolute topfavoriet in zijn ploeg… Hij moet gewoon absoluut een devolderke proberen… alles of niets vanaf de top van de kruisberg!
Met deze vorm heeft Benoot zeker kans.. is kwestie van op juiste moment weg te geraken zondag. VA zit dan in een zetel...

Met deze vorm heeft Benoot zeker kans.. is kwestie van op juiste moment weg te geraken zondag. VA zit dan in een zetel...
Hij zal het hem wel gunnen, maar ik denk toch dat Wout serieus zou zitten vloeken als ze Benoot zomaar laten rijden. :tongue:
Het leven is niet makkelijk als je de topfavoriet bent.

Nog vier keer slapen! :woohoo:

Ja en neen. Als Benoot of Laporte gaan, dan kan en zal VA wieltjes zuigen. Maar wat als de rest dan het gat niet dichtrijdt?
Dan gaat de ploeg gelukkig zijn maar bij VA zal het dan wel een beetje wringen denk ik.

Hij zal het hem wel gunnen, maar ik denk toch dat Wout serieus zou zitten vloeken als ze Benoot zomaar laten rijden. :tongue:
Het leven is niet makkelijk als je de topfavoriet bent.

Nog vier keer slapen! :woohoo:
Ja dit dus.

Perfect is het nooit. Maar had gewoon veel meer moeten pokeren, wat een beetje eigen is aan strijkplanken. Die moeten gewoon veel meer gokken.
Die tweede keer dat 'm naar Vocsnor reed nam hij Pidcock gewoon mee in het wiel. Dan kan je beter halverwege de benen stilhouden om Pidcock op z'n minst uit zijn kot te lokken. Als je met drie (waaronder Pidcock) voorop blijft, of je blijft in het peloton, de winstkansen zijn in het geval van Benoot even beperkt.
De koers zat er daar nog niet op natuurlijk... het is gemakkelijker om nadien te proberen weg te rijden uit een groepje van 3 ipv uit een groep van 8 te moeten proberen. Als je even rondrijdt en de andere 5 op achterstand houdt dan komt je wel in een kansrijke situatie, zelfs in een groepje met Pidcock.

Ja en neen. Als Benoot of Laporte gaan, dan kan en zal VA wieltjes zuigen. Maar wat als de rest dan het gat niet dichtrijdt?
Dan gaat de ploeg gelukkig zijn maar bij VA zal het dan wel een beetje wringen denk ik.

Ja dit dus.
Dat is het lot van de absolute kopman in zo een sterk collectief en moet hij mee kunnen leven… vraag het maar eens aan Boonen! ( en Nuyens, Devolder en Terpstra)

Perfect is het nooit. Maar had gewoon veel meer moeten pokeren, wat een beetje eigen is aan strijkplanken. Die moeten gewoon veel meer gokken.
Die tweede keer dat 'm naar Vocsnor reed nam hij Pidcock gewoon mee in het wiel. Dan kan je beter halverwege de benen stilhouden om Pidcock op z'n minst uit zijn kot te lokken. Als je met drie (waaronder Pidcock) voorop blijft, of je blijft in het peloton, de winstkansen zijn in het geval van Benoot even beperkt.

Dus écht écht blunderen? Nee dat zeker niet. Maar gewoon een beetje te enthousiast denk ik.
Benoot had niet mogelijkheden ook. Rijden ze met 8 naar de meet dan wint hij nooit, en staat hij niet op het podium.
Enige mogelijkheid was met 2 of 3 een gat slaan en naar de meet gaan. Het eerste scenario was ideaal voor hem, samen met Victor naar de meet is wel een reeële kans dat je wint. Maar worden gegrepen.
Dan is het natuurlijk even op adem komen en even later opnieuw proberen, doet hij maar krijgt VDP mee en dan weet je dat je nog keuzes hebt. 2de worden of 6ste op zijn best. Dan is de keuze snel gemaakt en rij je vol mee voor die ereplaats.

Dom? Nee alles eraan gedaan maar de pech gehad dat hij in die laatste fase daar met VDP zat en hoe dan ook moest rijden voor een tweede plek.

VDP trouwens goed in form, maar geluk heeft hier ook wel meegespeeld. Maar goed soms heb je dat nodig natuurlijk. Had Victor wat meer geluk stond hij hier op het hoogste schavotje of op zijn minst op het podium.

Benoot deed wat ie moest doen als ie wou winnen. Met blijven zitten win je in zijn geval nooit een koers. Tuurlijk is het jammer voor Campenaerts maar Benoot rijdt nu eenmaal voor een andere ploeg. Benoot was de sterkste in koers.

Campenaerts was echt goed vandaag maar kon nergens het verschil groot genoeg maken.
Pidcock en Turner konden niet beter en moesten hopen dat anderen ook het gat dicht reden.
Vdp goed maar met deze benen wint hij nooit de RVV tegen Van Aert en co. Had nu al geen overschot.

Vdp goed maar met deze benen wint hij nooit de RVV tegen Van Aert en co. Had nu al geen overschot.
Als het stilvalt, en er wordt gepokerd, als je met VDP de sprint moet aangaan dan ben je gezien.
De kans is groter dat hij niet want, maar ik acht die kans zeker niet onbestaande. Ook niet met de benen van vandaag.

Hoe was het met pogiboy?
Hij was niet super, maar ook zeker niet slecht.

Echter ze vielen aan, net toen hij gehinderd werd door een valpartij en achteraan het peloton verzeilde.
Hij moest dan een gat dichtrijden van (amper) een paar secondjes.
Maar 1 tegen 5 man (denk ik? Of waren het er 6) = .. hij kwam nog erg dicht maar hij kreeg het gat niet / nooit meer dicht.

Benoot deed wat ie moest doen als ie wou winnen. Met blijven zitten win je in zijn geval nooit een koers. Tuurlijk is het jammer voor Campenaerts maar Benoot rijdt nu eenmaal voor een andere ploeg. Benoot was de sterkste in koers.

Campenaerts was echt goed vandaag maar kon nergens het verschil groot genoeg maken.
Pidcock en Turner konden niet beter en moesten hopen dat anderen ook het gat dicht reden.

Benoot mag toch nooit achter Campenaerts rijden terwijl VDP en 2 ineos mannen bij hem zitten? Hij mag ook nooit op een dikke km van de meet overnemen van VDP, al wint VDP daar altijd. Het is niet alsof hij daar het verschil maakt tussen 2des en 6des. Hij reed precies alsof VA ook nog mee reed. Hij moet alleen wegraken of die aanval samen met Campenaerts was inderdaad zijn beste kans. Los daarvan was hij wel zeer sterk maar zal helaas nooit winnen als hij niet alleen aan komt.

Ivm met VDP zijn benen geef je wel zeker gelijk. Ik vond hem zeker niet die super indruk geven en er zal nog iets bij moeten komen wil hij zondag winnen. Pogacar vond ik zeer vreemd rijden met zijn aanval, leek op zijn adem te trappen en dan net op de top zo versnellen. Vooral de nervositeit en parcourskennis zal zijne grootste tegenstander worden denk ik. Had Wout hier aan de start gestaan met de vorm van de voorbije wedstrijden won hij met de vingers in de neus vandaag.

VDP was hier vorig jaar toch ook totaal niet super. Was toen samen met Alaphilipe dat ze beiden een zwakke indruk maakten toen. Werd toen paar dagen later 2e in de RVV. Lijkt me dan toch vandaag beter dan vorig jaar.

VDP was hier vorig jaar toch ook totaal niet super. Was toen samen met Alaphilipe dat ze beiden een zwakke indruk maakten toen. Werd toen paar dagen later 2e in de RVV. Lijkt me dan toch vandaag beter dan vorig jaar.
VDP won vorig jaar overtuigend de Strade, was zowel in MSR en E3 ook heel goed en had dan gewone een totale offday in DDV. Daar wist je dat die benen van de weken ervoor niet zomaar weg gingen zijn. Nu leek hij gewoon goed te zijn maar net die edge te missen. Voor hem was het niet moeilijk om beter te doen als vorig jaar eh.

Benoot mag toch nooit achter Campenaerts rijden terwijl VDP en 2 ineos mannen bij hem zitten? Hij mag ook nooit op een dikke km van de meet overnemen van VDP, al wint VDP daar altijd. Het is niet alsof hij daar het verschil maakt tussen 2des en 6des. Hij reed precies alsof VA ook nog mee reed. Hij moet alleen wegraken of die aanval samen met Campenaerts was inderdaad zijn beste kans. Los daarvan was hij wel zeer sterk maar zal helaas nooit winnen als hij niet alleen aan komt.

Ivm met VDP zijn benen geef je wel zeker gelijk. Ik vond hem zeker niet die super indruk geven en er zal nog iets bij moeten komen wil hij zondag winnen. Pogacar vond ik zeer vreemd rijden met zijn aanval, leek op zijn adem te trappen en dan net op de top zo versnellen. Vooral de nervositeit en parcourskennis zal zijne grootste tegenstander worden denk ik. Had Wout hier aan de start gestaan met de vorm van de voorbije wedstrijden won hij met de vingers in de neus vandaag.
In een sprint met 2 kan de ander altijd een schakelfout maken of gelijk wat. Met 6 is hij altijd gezien en zijn er 5 sneller dan hem. Dus ik snap maar al te goed dat hij even de kop nam. En tuurlijk wil Benoot liever 2de zijn dan 6de of 8ste of...
En als Benoot niet zelf reageert dan is Campenaerts weg en kan Benoot ook niet winnen, want op dat moment kon niemand het gat dichten behalve hijzelf

Het is ronduit schandalig om het te durven zeggen na zo'n rugklachten en een winst in dwars door Vlaanderen maar ik vond VDP ook wel goed maar niet super.

En toch blijf ik zeker bij winst in ronde en/of Roubaix.

Wel een dikke finale gezien seg met een sterke Benoot en Campenaerts. En een koppel zeer sterke vroege vluchters ook.

Karl: Moet Quick Step Julian Alaphilippe al opstellen? Of is het kalf verdronken?

“Als Patrick Lefevere dit hoort: hij moet hem opstellen. Al was het maar voor ons en voor de koers. Ik weet niet hij goed hij is. Ik weet wel dat hij hierna naar de Ronde van het Baskenland gaat. Het zou volgens mij perfect kunnen. Hij moet er ook niet naartoe om die Ronde van het Baskenland te winnen.”

OMG De Cauwer begint toch ook oud te worden hoor. Waarom zou QS nu in godsnaam hun kansen in de Ardennen moeten hypothekeren om Alaphilippe zondag op te stellen. Er is meer dan de RVV hé. Met of zonder Alaphilippe zoveel verschil zie ik dat niet maken Alap heeft geen supervorm laat hem dan maar Baskenland rijden en nog wat opbouwen zodat hij eindelijk eens LBL kan winnen na 3 (4 als je zijn DQS meetelt) 2e plekken.

VDP won vorig jaar overtuigend de Strade, was zowel in MSR en E3 ook heel goed en had dan gewone een totale offday in DDV. Daar wist je dat die benen van de weken ervoor niet zomaar weg gingen zijn. Nu leek hij gewoon goed te zijn maar net die edge te missen. Voor hem was het niet moeilijk om beter te doen als vorig jaar eh.
Ik kan mij totaal niet vinden in uw opmerking over Benoot. Pakt hij daar niet over dan wordt hij zelfs geen tweede, zo simpel is het. Liever een podiumplaats dan 6des. Ik zeg het hij had pech dat VDP zijn gezel was maar goed dat kan je niet kiezen. Niet rijden is gewoon het domste wat je kan doen.

VDP was in MSR ook geen Pannekoek hoor. Wordt gewoon 3des in zijn eerste koers. Dan ben je niet slecht hoor. Maar het klopt dat hij met deze indruk weinig kans maakt in de RVV tegen een Van Aert die naar wat we zien en mijn gevoel beter is. Maar het is lastig te zeggen, misschien was iedereen hier in een zeer goeie vorm en had Wout hier ook niets geks kunnen doen hier.
Afwachten tot zondag, maar als ik zijn concurrentie was zou ik toch niet blindstaren op vandaag. Het zal niet de eerste keer zijn dat hij iets uit zijn mouw tovert.

Nog eens even een stukje herbekeken. Pogacar zat inderdaad net achter die valpartij van o.a. Vermeersch net voor de koers openbrak. Draait eigenlijk die Berg ten Houte op in 50e positie daardoor. Kansloos om mee te zijn dus aangezien het echt een langgerekt peloton was op dat moment. Madouas overigens ook. Die hadden beiden die slag zeker kunnen overleven.

Nog iets dat me opviel. Kung vliegt daar echt naar boven. ik dacht eerst dat Benoot daar het indrukwekkendste was omdat die van circa positie 10 komt, maar Kung komt daar even van circa positie 20.

Ik kan mij totaal niet vinden in uw opmerking over Benoot. Pakt hij daar niet over dan wordt hij zelfs geen tweede, zo simpel is het. Liever een podiumplaats dan 6des. Ik zeg het hij had pech dat VDP zijn gezel was maar goed dat kan je niet kiezen. Niet rijden is gewoon het domste wat je kan doen.

VDP was in MSR ook geen Pannekoek hoor. Wordt gewoon 3des in zijn eerste koers. Dan ben je niet slecht hoor. Maar het klopt dat hij met deze indruk weinig kans maakt in de RVV tegen een Van Aert die naar wat we zien en mijn gevoel beter is. Maar het is lastig te zeggen, misschien was iedereen hier in een zeer goeie vorm en had Wout hier ook niets geks kunnen doen hier.
Afwachten tot zondag, maar als ik zijn concurrentie was zou ik toch niet blindstaren op vandaag. Het zal niet de eerste keer zijn dat hij iets uit zijn mouw tovert.
Benoot pakt daar voor misschien 150m over. Als hij niet over pakt blijft VDP gewoon tempo rijden. Het was nog 800meter op dat moment. Die groep daarachter zat daar op 5s. Ik geloof nooit dat VDP de benen daar stil houdt dan, die weet dat het altijd gewonnen spel is met Benoot alleen naar de finish. Dus nee, voor mij moet Benoot daar gewoon in het wiel blijven zitten. Het is niet alsof ze daar voor een sprintend peloton aan het rijden waren eh.

Niemand zegt toch dat VDP in MSR niet goed was? Maar MSR zegt voor mij heel weinig voor de vorm in de Ronde. Ze komen daar allemaal op een zakdoek binnen, daar maken mannen kans die na eerste keer Kwaremont er al af liggen bij wijze van spreken. VA en VDP maken daar op halve kracht ook kans om te winnen. We zullen zien wat de Ronde brengt, wanneer DDV finisht beginnen ze er daar pas aan. Zoals al gezegd hierboven, het feit dat VDP met een slechte indruk wint laat zien hoe uitzonderlijk die mannen zijn.

Stok in het hoenderhok maar Wout zijn omloop of E3 vs DDV?
Niet de manier waarop maar zuiver de overwinning op uw erelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan