Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan misschien verstandig zijn om zondag te laten schieten en naar Roubaix toe te werken, te zien hoe erg het is...
Pogacar was denk ik 2 weken geleden ook wat verkouden voor de start van Milaan-Sanremo maar reed daar nog een sterke koers.
Maar San Remo is een heel andere koers. Is een duurtraining van 6.5u met een finale van een uur waar je eigenlijk een kwartier goed moet trappen en gedaan.

Pogocar was wat verkouden, als ik nu zo hoor dan is VA toch wel wat zieker dan gewoon een beetje koorts en een lopend neusje. Niet echt te vergelijken.

Maar San Remo is een heel andere koers. Is een duurtraining van 6.5u met een finale van een uur waar je eigenlijk een kwartier goed moet trappen en gedaan.
Daar kan je je wegstoppen in het peloton, klopt wel.
Ik hoop alleen op het beste voor Van Aert, zoals iedereen hier, dat er morgen goed nieuws komt.

Vanmarcke kan zich zo wel sparen voor Roubaix :unsure: .

Nee spijtige zaak dat virussen duidelijk behoorlijk aanwezig zijn in en rond het peloton.

Geen Israël aan de start aan de ronde
Forfait van de volledige ploeg

Waar komt dit eigenlijk vandaan? Ik zie hier nergens bevestiging van?

Nu, moest het zo zijn jammer natuurlijk. Ik heb het niet echt voor dat team, maar als ze door al die pech uiteindelijk degraderen aan het eind van het jaar (en stoppen met bestaan, want PCT is niet leefbaar voor die ploeg zonder garantie op Wild Cards) zou dat toch vreemd aanvoelen.

EDIT: ok, net de passage in Vive le Vélo gezien inderdaad. Ze zijn dus maar met 2 fitte renners en je moet minstens 3 renners aan de start hebben om te mogen starten volgens de regels als ik het me goed herinner.

Laatst bewerkt:
Als Israël ermee ophoudt dan is het ook ineens klaar voor Sep Vanmarcke. Wie gaat er zo iemand nog een contract willen geven?
Vorig jaar niks kunnen presteren, dit jaar niet eens de koersen kunnen uitrijden of aankomen in de laatste groep. Dat is goed voor een licht contractje als waterdrager, maar toch zeker niet voor een contract met prominente rol.

Als Israël ermee ophoudt dan is het ook ineens klaar voor Sep Vanmarcke. Wie gaat er zo iemand nog een contract willen geven?
Vorig jaar niks kunnen presteren, dit jaar niet eens de koersen kunnen uitrijden of aankomen in de laatste groep. Dat is goed voor een licht contractje als waterdrager, maar toch zeker niet voor een contract met prominente rol.

Sowieso mag die naar de lotto als hij wil.
Ideaal voor de sponsor ook: "pechvogel Sep vindt met de lotto zijn geluk en wint ..." ;)
en zou daar ook wel goed zitten met al die vrijbuiters, daar hebben ze niet echt 1 kopman maar meerdere beschermde renners.

Slecht presteren zou ik nu ook niet zeggen ,

Dit jaar vrij goed dit jaar in de provence , ruta del sol is km maken en daarna heeft hij miserie gehad met ziekte.
Vorig jaar: 5de RVV ,3de omloop , 4de le samyn en Parijs roubaix volop pech (3 lekke banden + 2 keer van fiets moeten wisselen)
prima geknecht in de andere koersen.

Lotto.. Eerst nog degraderen en ook Soudal kwijt als grote sponsor. Budget wise zal daar ook nog veel veranderen. Vanmarcke zal dan voor een klein contractje moeten gaan rijden en niet voor het luxe contract dat hij nu heeft. Kunnen ze beter blijven inzetten op de jonge gasten.

Lotto.. Eerst nog degraderen en ook Soudal kwijt als grote sponsor. Budget wise zal daar ook nog veel veranderen. Vanmarcke zal dan voor een klein contractje moeten gaan rijden en niet voor het luxe contract dat hij nu heeft. Kunnen ze beter blijven inzetten op de jonge gasten.

Die sponsor is al vervangen, degraderen is niet erg ze mogen gewoon alles rijden wat ze willen (zoals Arkea en Alpecin doen).
Met Gilbert en Degenkolb zijn er ook 2 serieuze lonen die aflopen.

Sep heeft trouwens nog altijd een contract tot 2023 met israel ;)

Sowieso mag die naar de lotto als hij wil.
Ideaal voor de sponsor ook: "pechvogel Sep vindt met de lotto zijn geluk en wint ..." ;)
en zou daar ook wel goed zitten met al die vrijbuiters, daar hebben ze niet echt 1 kopman maar meerdere beschermde renners.

Slecht presteren zou ik nu ook niet zeggen ,

Dit jaar vrij goed dit jaar in de provence , ruta del sol is km maken en daarna heeft hij miserie gehad met ziekte.
Vorig jaar: 5de RVV ,3de omloop , 4de le samyn en Parijs roubaix volop pech (3 lekke banden + 2 keer van fiets moeten wisselen)
prima geknecht in de andere koersen.
Vrij goed in een rit in de Provence :P
Ik maak geen woorden vuil aan Sep, maar een succes is het toch allerminst hoor.
Wat ze met Lotto met hem gaan aanvangen, als conti ploeg, geen idee hoor. Laat staan dat hij voor een licht contractje gaat willen rijden, want wat gaan ze hem nu eerlijkwaar kunnen bieden.

Vrij goed in een rit in de Provence :p
Ik maak geen woorden vuil aan Sep, maar een succes is het toch allerminst hoor.
Wat ze met Lotto met hem gaan aanvangen, als conti ploeg, geen idee hoor. Laat staan dat hij voor een licht contractje gaat willen rijden, want wat gaan ze hem nu eerlijkwaar kunnen bieden.
Tsja, wat is je benchmark? Ga je hem vergelijken met GVA/Wout/MVDP dan is't inderdaad geen vette. Vergelijk je hem met Roelandts/Naesen/... Sep heeft al meer betekend op vlak van puntenverzamelen dan Oliver Naesen :-)
Akkoord hij is twee jaar ouders, maar met deze generatie zie ik Naesen geen potten meer breken.

Als het weerbericht voor komende woensdag werkelijkheid wordt gaan we een zeer interessante Scheldeprijs zien. 5 beaufort, 50% kans op neerslag.

Zondag koud, maar droog. Ik wil wel nog eens een echt zware RVV zien, maar het parcours op zich is zwaar genoeg. Voor de veiligheid niet slecht dat het dus degelijk weer wordt.

Die sponsor is al vervangen, degraderen is niet erg ze mogen gewoon alles rijden wat ze willen (zoals Arkea en Alpecin doen).
Met Gilbert en Degenkolb zijn er ook 2 serieuze lonen die aflopen.

Sep heeft trouwens nog altijd een contract tot 2023 met israel ;)

Ze mogen alles rijden als ze een degelijk jaar rijden hé. Total doet het bijvoorbeeld beter dan LTS tot nog toe, UNO-X zit niet zover af (ok, dat mag normaal geen probleem zijn), maar vooral als Cofidis mee degradeert, kan dat eventueel problematisch worden. Taak om Total achter zich te houden op de UCI ranking van dit jaar en dan zijn ze normaal zeker van alle WT wild cards volgend seizoen.

Tsja, wat is je benchmark? Ga je hem vergelijken met GVA/Wout/MVDP dan is't inderdaad geen vette. Vergelijk je hem met Roelandts/Naesen/... Sep heeft al meer betekend op vlak van puntenverzamelen dan Oliver Naesen :)
Akkoord hij is twee jaar ouders, maar met deze generatie zie ik Naesen geen potten meer breken.
Het probleem met Oliver is dat hij ook gewoon al wat pech heeft gehad en soms de verkeerde beslissingen in koers heeft gekomen. Niet perse dom gereden maar gewoon verkeerd gegokt.
Qua renner op zich zet ik hem veel hoger dan Sep. Maar ja als je gaat kijken naar wat hij al bereikt heeft dan is Sep zeker de betere.

Ik hoop oprecht dat Oliver nog iets kan laten zien. Maar dat gaat heel moeilijk worden want zelfs als VDP en VA niet meedoen zijn er nog voldoende renners met inhoud waar hij schrik voor moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan