Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind VDP een schitterend renner maar ik gunde het Pogacar meer. Maar komt grotendeels door de VDP fanboys die deze thread verzieken.
Pogacar gaf in zijn interview ook toe dat hij niet sneller kon dus VDP ging hij er in ieder geval niet afrijden.
Mij interesseert het geen hol wie wint. Ik ken niemand van die mannen persoonlijk, ik heb met niemand van die mannen een band. Ik zie dus helemaal niet in waarom ik liever zou hebben dat renner A of renner B wint. Voor mij was het duidelijk vandaag, Pogacar was de sterkste van de 2., maar ik ben niet akkoord met de stelling dat Matthieu de overwinning niet verdiend heeft. Hij was als eerste over de meet en je kan niet zeggen dat hij de hele koers heeft zitten profiteren van Pogi. Op de bergjes hing hij er inderdaad achter, maar dat was dan ook omdat hij gewoon niet beter kon. Pogi had kunnen winnen, maar dan had hij volgens mij vroeger moeten beginnen te sprinten. Véél vroeger.

Daarbij, met de fiets rijden is milieuvriendelijk dus dit is niet de juiste plaats. Doe het dan op een F1 circuit... maar niet hier. Of in een parlement, daar zal dat meer impact hebben. Zelf geloof ik eerder in positieve acties die niemand schaden, en zo hebben we er vandaag ook enkele gezien, zoals dat van Lara. En ook de boeren (of bepaalden) hebben een protestactie gedaan, en dit is een veel betere manier om actie te voeren. Natuurlijk, dit was een enkeling en idioten vind je overal. Maar de media moet dit inderdaad niet zo behandelen. In een voetbalmatch hebben we het ook niet over sfeervol als een streaker over het veld loopt.
Ik snap eerlijk gezegd zelfs niet waarom je zoiets zou moeten gaan doen op een F1 circuit. Net als wielrennen is dat een sport en daar moet ik dat klimaat gezever niet zien.
Ik ben eerlijk gezegd van mening dat het tegenwoordig er serieus over aan't gaan is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een kind van de jaren '70 en er moest inderdaad iets gebeuren. Geloof me vrij, we komen van ver. Als je zag hoe de rivieren er bij lagen toen ik kind was tegenover nu... het was nodig dat er iets aan gedaan werd. Maar ik ben ook van mening dat er zijn voor wie het nooit genoeg is. Eens mens moet nog kunnen leven ook.

Ik snap eerlijk gezegd zelfs niet waarom je zoiets zou moeten gaan doen op een F1 circuit. Net als wielrennen is dat een sport en daar moet ik dat klimaat gezever niet zien.
Ik ben eerlijk gezegd van mening dat het tegenwoordig er serieus over aan't gaan is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een kind van de jaren '70 en er moest inderdaad iets gebeuren. Geloof me vrij, we komen van ver. Als je zag hoe de rivieren er bij lagen toen ik kind was tegenover nu... het was nodig dat er iets aan gedaan werd. Maar ik ben ook van mening dat er zijn voor wie het nooit genoeg is. Eens mens moet nog kunnen leven ook.
Dat was een joke... Wat denk je dat er zal gebeuren als er iemand op een circuit komt te staan terwijl bolides aan topsnelheid op dat circuit razen... Maar het past wel beter dan hier. Verder is dat een andere discussie die hier niet thuishoort en ik hier niet wil aangaan ook al omdat ik het niet eens ben met deze actie en dus niet meer aandacht wil geven dan nodig is, maar in de juiste thread wil ik je eventueel van repliek dienen.

Ik vind die laatste 10km richting Oudenaarde echt pokkesaai eigenlijk. Dat is nu al jaren dat daar niets meer gebeurt. Bovenkomen op de Paterberg en dan doodsaaie tv tot aan de sprint of hij die voorop is wint. Van mij mag daar gerust 5km af zodat men misschien meer geneigd is op de Paterberg nog eens iets te proberen.

Mij interesseert het geen hol wie wint. Ik ken niemand van die mannen persoonlijk, ik heb met niemand van die mannen een band. Ik zie dus helemaal niet in waarom ik liever zou hebben dat renner A of renner B wint. Voor mij was het duidelijk vandaag, Pogacar was de sterkste van de 2., maar ik ben niet akkoord met de stelling dat Matthieu de overwinning niet verdiend heeft. Hij was als eerste over de meet en je kan niet zeggen dat hij de hele koers heeft zitten profiteren van Pogi. Op de bergjes hing hij er inderdaad achter, maar dat was dan ook omdat hij gewoon niet beter kon. Pogi had kunnen winnen, maar dan had hij volgens mij vroeger moeten beginnen te sprinten. Véél vroeger.
Waar heb ik gezegd dat VDP de zege niet heeft verdiend?

Ik vind die laatste 10km richting Oudenaarde echt pokkesaai eigenlijk. Dat is nu al jaren dat daar niets meer gebeurt. Bovenkomen op de Paterberg en dan doodsaaie tv tot aan de sprint of hij die voorop is wint. Van mij mag daar gerust 5km af zodat men misschien meer geneigd is op de Paterberg nog eens iets te proberen.
Ze zouden de aankomst op de berchemweg kunnen leggen, dat is dan nog 7,5km tot daar, en je ligt dan op amper 500m van de aankomst nu. Het probleem met de aankomst nu is dat ze moeten terugkeren naar Berchem om over de Schelde te geraken. Vroeger was de berchemweg een ambetante betonbaan, maar nu dat deze geasfalteerd is moeten ze deze inderdaad eens overwegen.

Zelf met de auto is dat een pokkesaaie baan, ik kan er van meespreken.
Ik heb er met mij pa ook over gesproken: ipv die baan te nemen, de andere kant en zo richting Oudenaarde. De baan van de Koppenberg zeg maar.
En tegenoverstelde over de aankomst dan…

Als ze de aankomst in oudenaarde centrum willen behouden is dat zo goed als onmogelijk… dan moet je de patersberg eigenlijk vervangen door de koppenberg. Dan ben je al dichter bij oudenaarde

Toch ongelofelijke sprint van Tadej: eerste renner (since, ever?) die vierde eindigt in een sprint à deux. Moet je toch echt een speciale voor zijn hé

Waar heb ik gezegd dat VDP de zege niet heeft verdiend?
Dat heb ik niet gezegd. Mijn excuses moest je dat gevoel gehad hebben. Ik heb het niet over jou. Ik praatte gewoon algemeen. Er zijn er altijd wel die zulk een mening aangedaan zijn (vraag me geen namen want zo ver heb ik zelfs niet gekeken) en daar reageerde ik gewoon op.

Als pogi niet zo vlamt op de kwaremont op 50 km... Soit, leergeld. Hopelijk komt hij nog terug.
Het interview niet gezien.

Stel je voor een editie met:
Pogi, MVDP, VA, Flupke...
Ik denk dat er daar veel chance hebben dat die 20 vluchters exact daar rijden... bij het afdraaien van de Kwaremont zat Pogacar daar met 20man aan zijn wiel, als die mannen iets verder vooruit rijden of iets sneller gepakt worden draait hij daar samen met Asgreen af, rijden ze naar de Pater en is Pogi daar ribbedebie. Nu kon Mathieu nog nipt naar die laatste man van die sliert van 20, anders kijkt hij wrs tegen een gat van 50m aan en die overschot had hij niet vandaag. (denk ik).

Scheve vergelijking, MSR en RVV zijn twee totaal verschillende koersen. Dus zoals je zelf zegt, het heeft geen zin om "wat als" discussies te voeren, VA reed niet mee en heeft tot nog toe nooit kunnen winnen tegen MVDP in de Vlaamse koersen.
Misschien niet rechstreeks of alleen tegen deze post gericht maar:

Dit is dus exact wat @jvc bedoelt in zijn post op de vorige pagina met de gunfactor.
Iedereen wist hier op voorhand dat het voor heel wat mensen gevoelig ligt dat Van Aert niet kon starten vandaag en in plaats van dan blij te zijn dat 'u' renner er wel mee doet en zelfs wint is het nodig van hier met een klein legertje Van Aert nog een beetje onder de grond te komen schoppen wat "Hohoho, hij had zeker niet mee geweest!!!!!!!"

Dat je je achteraf die (non)vraag stelt, tot daaraantoe maar zelfs al tijdens de koers nog? Dan denk ik dat de finale toch niet zo boeiend was precies..

Vertel mij... wat is de meerwaarde? Echt die marginale voetbalmentaliteit die kan de wielersport kan missen als kiespijn.
Kunnen mensen niet gewoon genieten van die monsterlijke raid van Pogacar die Asgreen volledig de benen af draait EN de koelbloedige finish van Mathieu zonder dat we daar alweer iemand moeten gaan bijsleuren die niet eens de kans krijgt om zich te bewijzen en die we dan gewoon maar met de grond gelijk maken?

Ik heb hier van de week gelachen met rode knopjes maar mijn grote rode knop is dat constante gezeur over hoeveel beter Mathieu is t.o.v. Wout. Daar wordt ik echt doodziek van. Zo ziek dat ik op den duur dus liever iemand anders zie winnen. Niet omdat ik Mathieu niet graag bezig zie, integendeel, maar dan krijgen trolls op zen minst minder kans om weer eens een hoop bagger te spuien.

/rant

Waar zit het verschil eigenlijk met het parcours van volgend jaar starten vanuit Brugge? Of ist gewoon vlak tot in het lokale parcours in oudenaarde?

Wat is eigenlijk de reden dat de aankomst in Oudenaarde is? Is dat het hoogste bod (van de gemeente) die wint? Ik snap ook niet waarom ze nu opeens wel passeren in Haaltert en in Aalst niet. Is dat omdat Aalst niet genoeg geld op tafel heeft gegooid? En waarom terug geen muur? Ik snap dat echt niet eerlijk gezegd. Zo’n monument…

Wat is eigenlijk de reden dat de aankomst in Oudenaarde is? Is dat het hoogste bod (van de gemeente) die wint? Ik snap ook niet waarom ze nu opeens wel passeren in Haaltert en in Aalst niet. Is dat omdat Aalst niet genoeg geld op tafel heeft gegooid? En waarom terug geen muur? Ik snap dat echt niet eerlijk gezegd. Zo’n monument…

Muur ligt te ver van de Vlaamse Ardennen als je daar heen wil moet je een tijdje over vlakke wegen en dat willen ze niet. Oudenaarde is het centrum van de Vlaamse ardennen alles ligt daar zowat rond.

Maar R.EV gaat de Vuelta winnen, toch?
Volgend jaar. Dit jaar drie ritten winnen en top-tien rijden, ter voorbereiding van het WK.

VDP mocht van geluk spreken dat Pogacar de zweep erop legde op 54km. Deed die dat op 20km, dan was het solo-time.
Van Baarle en Madouas laten zien dat je altijd moet blijven rijden, als het gat minder dan dertig seconden is. Prachtig dat die twee nog op het podium eindigen.
Pogacar: zo dicht erbij... Hopelijk beklaagt hij het zich niet als hij op zijn vijvendertig terugblikt en ze allemaal heeft gewonnen, op de RVV na.
Küng is toch helemaal ontbolsterd na het WK 2019 :love:.
Teuns beste resultaat in een monument sinds Lombardije en dat in Vlaanderen begot. De verrassende Belg van de dag, die kwam opduiken uit een doosje.
Wright had de beste zet gedaan met Van Baarle van de subtoppers, met toestemming van het peloton. Knap dat hij het nog heeft volgehouden.
Pedersen bevestigt zijn status als minder-goed-weerrijder. De vorst heeft hem goed gedaan deze nacht. In een koude en natte RVV zie ik hem het uit dueleren met Wellens.
Laporte wou niet opgeven en heeft het beloond met een negende plek. Zonder die val rijdt die misschien mee met Küng en Teuns en geraken die bij Madouas en Van Baarle...
Kristoff voor de achtste keer top-tien in de Ronde :crazy:.

Benoot zou samen met Laporte de ideale knecht geweest zijn voor VA.
GVA toch nog vijftiende en won de pelotonsprint:clap:.

Uno-X nog een maatje te min voor dit monument.
Movistar heeft twee mannetjes voor de eerste van Quickstep. Zal ook een unicum zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan