Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwakke RVV van de Belgische ploegen. Lotto niet onverwacht, aangezien zij nog altijd geen speerpunt hebben voor een wedstrijd als de RVV. Ook Quickstep heeft de negatieve lijn van de voorbije weken doorgetrokken en het is (nogmaals) gebleken dat het niet de Asgreen is van vorig jaar (pech of niet).

Maar Jumbo is toch eigenlijk dé verliezer van de dag. Klinkt hard, maar een week geleden hadden ze nog de topfavoriet in de rangen en waren ze dé te kloppen ploeg. Hun kopman valt uit en uiteindelijk geven Benoot en Laporte onvoldoende thuis, terwijl we er hier over spraken als 2 kandidaat winnaars. Dat gaat toch pijn doen. Benieuwd of Van Aert nog op tijd kan herstellen en of Roglic een gooi naar winst kan doen in LBL.

Misschien is Madouas dan toch de revelatie van dit voorjaar :p ;)
Veel ploegen zijn niks meer zonder kopman, hè. Dat is net waarom een kopman zo veel geld kost. Iemand die het verschil kan maken. Als je ziet waar Benoot en Laporte als superknechten nog eindigen, dan hadden ze WVA nog héél ver kunnen afzetten. Het volledige ploegenspel stort ook in elkaar. Anders kan Benoot gaan en blijft WVA zitten, niemand rijdt dat gat dicht met WVA in het wiel.

Ik vond het wel pijnlijk om te zien , dat er na de doorkomst van de mannen er bij de vrouwen de helft minder volk stond.
Zeker op sommige hellingen waar het kiezen is tussen de vrouwekoers bekijken en wachten in uw auto tot je weg raakt.

Ik vond het wel pijnlijk om te zien , dat er na de doorkomst van de mannen er bij de vrouwen de helft minder volk stond.
Zeker op sommige hellingen waar het kiezen is tussen de vrouwekoers bekijken en wachten in uw auto tot je weg raakt.

Vooral op de Koppenberg was dat pijnlijk duidelijk. Misschien kunnen ze de vrouwen terug voor de mannen laten rijden? Maar ze krijgen toch evenveel prijzengeld dus dat verzacht misschien de pijn wat.

Het parcours van 1913 was het beste, 324km en zonder de gekende heuvels! :unsure:

694

Dat was nog eens een echte Ronde van Vlaanderen.
Waren de mensen vroeger dan echt zoveel sterker? Op loodzware stalen fietsen en op slechtere wegen zo een afstanden afleggen.

Vooral op de Koppenberg was dat pijnlijk duidelijk. Misschien kunnen ze de vrouwen terug voor de mannen laten rijden? Maar ze krijgen toch evenveel prijzengeld dus dat verzacht misschien de pijn wat.
Dat is totaal oninteressant voor de kijkcijfers vermoed ik. Ik kan mij een editie herinneren een aantal jaar geleden waar ze in volle finale van de mannen, absoluut de laatste 2 minuten door ons strot wouden rammen, terwijl de vrouwenkoers al op Canvas zat. Daar kregen ze toen (geheel terecht imo) striemende kritiek voor.

Dat is totaal oninteressant voor de kijkcijfers vermoed ik. Ik kan mij een editie herinneren een aantal jaar geleden waar ze in volle finale van de mannen, absoluut de laatste 2 minuten door ons strot wouden rammen, terwijl de vrouwenkoers al op Canvas zat. Daar kregen ze toen (geheel terecht imo) striemende kritiek voor.

Als ze de vrouwen laten starten rond 10u30 in Oudenaarde dan zijn die toch tijdig binnen voor de finale bij de mannen.

Het vrouwenwielrennen zit qua uur nu wel ideaal waar ze nu zitten (vind ik persoonlijk).
Het zijn gewoon de voetbalsupporters, die niet doorhebben dat ze kunnen kiezen tussen nog een halfuurtje wachten op de berg voor de vrouwen te zien of een halfuurtje wachten aan de auto/shuttlebus :p

Dat was nog eens een echte Ronde van Vlaanderen.
Waren de mensen vroeger dan echt zoveel sterker? Op loodzware stalen fietsen en op slechtere wegen zo een afstanden afleggen.
Sterker of niet, is niet echt het punt. Het is gewoon niet meer te vergelijken. Wielrennen is nu een sport, vroeger was dat gewoon een uithoudingsslag.

Je wil ook een mooie koers zien, die spannend is. Een koers inlassen van 300 à 400 km gaat daar niets extra aan bijdragen. Er is geen enkele reden om dat nu nog te doen.

Dat klinkt nu vooral heel heroïsch, maar tegelijk ook wel 'grappig' om lezen. Van Wikipedia:

De eerste editie van de Ronde van Vlaanderen werd verreden op 25 mei 1913 over een afstand van 324 km met start en aankomst in Gent. De gemiddelde uursnelheid van de winnaar was 26,88 km/h. Van de 37 vertrekkers bereikten er 16 de aankomst.

Volgens de uitslag op Wikipedia zouden ze echt met 5 tegelijk aan de meet zijn gekomen, en dat na een koers van 12u. Benieuwd of dat klopt...

Je kan toch moeilijk verwachten van de modale Vlaming dat ze verstand hebben van de vrouwenkoers. Het komt nooit in beeld. Als je niet weet wie dat allemaal is dan boeit het maar matig hoor. Het laatste jaar wordt Kopecky wel gepromoot (Die is dan ook herkenbaar in haar trui), maar dat is het dan ook. Ergens wel terecht gezien het relatief gebrek aan talent ivm. de mannen, maar je verwacht van een 'nationale sport' wel meer aandacht, zelfs al zouden alle Belgische vrouwen maar matig zijn. Dit jaar wordt er wél op ingezet (en met vrucht, want Kopecky wint), dus het zal op termijn wel beteren. En sorry maar er was nog altijd veel volk hoor.

Ik weet nog hoe ik vroeger aan de aankomst van RvV toch rechtstond met mijn pint om 100m verder de finish te zien bij de vrouwen. De meerderheid vond dat toen niet nodig. Nu was het weer minder. Dan is het logisch dat een aantal huiswaarts keren. Het is ten slotte 1.5 uur extra wachten laten en sommigen staan daar al 5 uur...

Finish voor de mannen had mss een betere beslissing geweest, maar op deze manier hebben toch een aantal mensen thuis de finish gezien. Want niemand gaat de mannenfinale missen voor het midden van de vrouwenkoers. En het was nog spannend ook.

Ik vraag me meer af hoe het afgelopen is met @lammeken
Wat een zalige dag.
Om 8u afgesproken met een 8-tal vrienden bij mij thuis en dan 2 keer de renners langs het parcours kunnen bekijken.
Wel altijd aan een fandorp of cafe zodat we iets konden drinken ook.
Finale dan deftig kunnen bekijken in ons stamcafé op groot scherm met de nodige ambiance.
Daarna zware afterparty :woohoo: .
Gelukkig was mijn lever ook in hoogvorm dit weekend.

Hij zal hoe dan ook niet meer op zijn benen kunnen staan!
Die kans was klein ja :unsure: .

Dagje koers kijken is toch altijd top.
Op televisie zie je uiteraard alles beter, maar de sfeer en ambiance heb je dan toch absoluut niet.
Nog een voordeel van in de Vlaamse Ardennen te wonen, moesten totaal niet ver gaan voor heel de dag.

Ze proberen vrouwenwielrennen zo hard in ons strot te rammen bij Sporza, dat het volgens mij een averechts effect heeft. Zéker in combinatie met Van Gucht en Beyen. Dat moet werkelijk van het slechtste zijn wat er op nationale televisie te horen is.
En dat wil veel zeggen met het duo Deferme-De Bilde op Vtm2

Ze proberen vrouwenwielrennen zo hard in ons strot te rammen bij Sporza, dat het volgens mij een averechts effect heeft. Zéker in combinatie met Van Gucht en Beyen. Dat moet werkelijk van het slechtste zijn wat er op nationale televisie te horen is.
En dat wil veel zeggen met het duo Deferme-De Bilde op Vtm2
Ik denk dat het commentaarduo daar zeker voor iets tussenzit want bij momenten is het vrouwenwielrennen niet minder vermakelijk dan het mannenwielrennen. De Volta Limburg Classic hadden ze simultaan becommentarieerd en dat was best aangenaam. Continu interessant en je miste niets. En dat kon omdat er geen primaire (mannen) en secundaire (vrouwen) belangstelling was, maar gewoon beide even belangrijk.

Gisteren ook een dagje mee gedraaid in de vlaamse ardennen.
Samen met een collega een uitnodiging gekregen om als vip mee te gaan naar een tent op de kwaremont. Op zich mijn ding niet en ik zie het gewoon liever op tv thuis met een man of 6 vrienden/familie maar ik wou wel eens zien wat je krijgt voor zo'n ticket van 300€ de man.

8u30 al ontbijt met champagne a volanté dan met de bus richting kwaremont en afgezet aan de voet. Verschillende voor- en hoofdgerchten + desserts naar believen tussen de passages door. Gigantisch veel volk en sfeer op de top. Als vip is het dan wel leuk dat je tussendoor op je gemak kan gaan zitten en eten en drinken dichtbij hebt. Van de koers zie je eigenlijk maar stukken want je zit in de ambiance en de koers kun je maar half volgen. Jammer genoeg regen bij de passage van de vrouwen en dat verklaart waarom velen dan niet eens meer buiten zijn geweest en het veel minder leek dan bij de mannen. Op de tv zag je echt niet hoe hard het regende op dat moment het was met bakken uit de lucht toen ze op de kwaremont reden. Tot 18u daar gebleven en dan met de bus nog broodjes gaan eten waar we 's morgen waren gaan ontbijten. Zeer lange dag maar mij echt geamuseerd en met een fles champagne naar huis omdat ik de pronostiek gewonnen had. Amper 2 hadden VDP als winnaar (pronostiek werd 14dagen terug al ingediend) en ik zat het dichts bij de totaaltijd.

Als je tegen VDP wil kans maken om de sprint te winnen mag je nooit tegen een lagere snelheid hem laten beginnen. Vdp pakt meestal direct een meter of 2 bij zijn aanzet alleen al. Grootste kans om hem te kloppen is met een machtsprint van ver... Wout zal zich daar niet meer aan laten vangen in de toekomst.

Pogacar was duidelijk de sterkste man in koers gisteren maar die wint helaas niet altijd... Het zich laten insluiten was zijn eigen fout. Mooie koers gezien sowieso!!

En als we niet opletten dan stopt hij bij de amstel ook nog eens om te winnen. Dan trek je wel een mooie streak, 4 koersen na elkaar starten en ze allemaal winnen :p
De koersen moeten nog altijd gereden worden... laat ze maar denken dat hij die ook gaat winnen.. dat kan uiteraard.. we zullen het zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan