Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht wel iets van Lampaert. Stuyven zijn voorjaar was toch gewoon ok? 4e Gent Wevelgem, 9e Brugge De Panne, 10e Omloop, 15e E3 en Kuurne. Zit duidelijk wel in vorm en in PR heeft hij wel al eens wat gereden. Als het in de bovenkamer eens goed zou zitten..

Sporza met evenveel sterren voor Van Aert als voor MVDP dat is toch wel wat wishful thinking denk ik.

Alé heel graag hoor maar de paar procentjes die hij verloren heeft afgelopen weken heeft MVDP natuurlijk nog

Ik vraag me af waar de naam Ganna plots vandaan komt, die hebben we toch nog nooit op het strijdtoneel gezien in Roubaix?
Sporza is al heel het voorjaar bizar bezig met hun sterren. Constant Pidcock hypen terwijl die eigenlijk zelden de goeie vorm toonde bv.

En waarom Laporte nu de laatste is die een korte vermelding krijgt bij de 1 ster mannen is mij toch ook een raadsel. Heel het voorjaar al supergoed aan het rijden en vorig jaar 6e in PR. Asgreen, die toch een iets minder voorjaar rijdt en nog nooit een noemenswaardige uitslag reed in Roubaix krijgt direct een ster meer. Dat begrijp ik toch niet. De vorige koersen zetten ze hem ook telkens te laag, ze hebben daar precies iets tegen hem.

Sporza met evenveel sterren voor Van Aert als voor MVDP dat is toch wel wat wishful thinking denk ik.

Alé heel graag hoor maar de paar procentjes die hij verloren heeft afgelopen weken heeft MVDP natuurlijk nog

Ik vraag me af waar de naam Ganna plots vandaan komt, die hebben we toch nog nooit op het strijdtoneel gezien in Roubaix?
In feite schandalig dat ze WVA zoveel sterren geven. Die jongen gaat zeker en vast geen potten breken, dat mogen we echt niet verwachten.
Het is gewoon zelfs ongezond om dat te verwachten.

Ganna heeft wel het Roubaix profiel. Heeft in het verleden al gewonnen en kan nu ook ver komen.
Maar tussen de juniors en de eliten is wel een wereld van verschil. Plus ook enkel het profiel en de body hebben is niet voldoende.
Ik wil het nog wel eens zien.
Volgens mij gaat VDP hier kipkap maken van de concurrentie.

Hij heeft inderdaad wat een figuur als Boonen, vrij groot en zwaar maar ik vermoed dat er toch net iets meer aan te pas komt anders maak ik ook een kans :D

Toch vooral een one trick pony vind ik, het is wel gevaarlijk zulke uitspraken te doen want mocht hij als eerste over de meet komen om 17u dan zal dit bericht snel gequote worden :unsure:
One trick pony... wat? Ganna is een absoluut monster. Heeft toch ook al ritten in lijn gewonnen, die rit in de Giro was zelfs een loodzware als ik mij niet vergis.

Als er één klassieker is waar een hardrijder iets kan uitrichten is het Roubaix wel. + heeft gewonnen bij beloften, niet bij juniors wat een giga-verschil is. Beloften is een veel breedere categorie en de niveauverschillen zijn daar dus ook kleiner.

Hij heeft er het postuur voor + gewonnen bij de jeugd + afgetekend beste hard-/tijdrijder van de laatste 2 jaar. Je zou gek zijn van hem niet te noemen.

Wat een zonde dat ik van wacht ben dit weekend.
Mijn broer is met wat vrienden naar een kasseistrook gaan zien met wat bbq enzo.
Was graag mee geweest, zeker in dit weer.

Ik hoop het met je mee, maar mijn gevoel zegt dat het een outsider zal worden.
Is ook zo een wedstrijd waar je gespaard moet blijven van pech.
Als je in orde bent dan rij je niet plat :p
Boonen 2x plat gereden, Bert De Backer eveneens 2x plat in heel hun carrière.
Geluk speelt een rol, maar vooral vorm en techniek zijn belangrijk.
Hoogmoed komt altijd voor de val.. laat ons maar afwachten. Vorige week ging hij ook kip kap maken van de tegenstand.. het tegendeel was echter waar.
Vorige week was hij goed. Maar niet de absolute Superman.
Voor mij is dat geen schande. Maar ik zie hem vandaag echt wel mooie dingen doen. Hij heeft al bewezen dat hij zelfs op een fractie van zijn top in Roubaix heel ver kan komen, ik denk dat hij nu wel top is dus ik zie het wel gebeuren vandaag.

Lukt het niet dan lukt het niet natuurlijk.
Maar realistisch gezien is hij de renner die met overschot de favoriet is voor vandaag. Lijkt me ook geen hoogmoed te zijn maar realistisch durven zijn.

One trick pony... wat? Ganna is een absoluut monster. Heeft toch ook al ritten in lijn gewonnen, die rit in de Giro was zelfs een loodzware als ik mij niet vergis.

Als er één klassieker is waar een hardrijder iets kan uitrichten is het Roubaix wel. + heeft gewonnen bij beloften, niet bij juniors wat een giga-verschil is. Beloften is een veel breedere categorie en de niveauverschillen zijn daar dus ook kleiner.

Hij heeft er het postuur voor + gewonnen bij de jeugd + afgetekend beste hard-/tijdrijder van de laatste 2 jaar. Je zou gek zijn van hem niet te noemen.

Ik ga absoluut akkoord dat hij een hardrijder is en een monster in de TT maar zijn palmares gaat toch echt voornamelijk over baanwielrennen en TT.

De puzzelstukjes zullen toch echt moeten goed vallen voor ik hem hier zie winnen.

Ik ga absoluut akkoord dat hij een hardrijder is en een monster in de TT maar zijn palmares gaat toch echt voornamelijk over baanwielrennen en TT.

De puzzelstukjes zullen toch echt moeten goed vallen voor ik hem hier zie winnen.
Dat is ook gewoon omdat hij vaak moet knechten.
Plus hij is ook maar 25 jaar. Als je dan al enkele jaren geen eigen kans hebt gehad en uw carrière is nog niet zo immens lang en je hebt corona gehad als spelbreker dan kan je niet veel winnen of presteren.

Dat is ook gewoon omdat hij vaak moet knechten.
Plus hij is ook maar 25 jaar. Als je dan al enkele jaren geen eigen kans hebt gehad en uw carrière is nog niet zo immens lang en je hebt corona gehad als spelbreker dan kan je niet veel winnen of presteren.

Met z'n leeftijd heb ik inderdaad geen rekening gehouden, als hij zich daar op toelegt kan hij daar zeker wel kans op maken.

Soit we zullen zien, wie weet is het vandaag al prijs en kan mijn geloofwaardigheid al de vuilnisbak in :unsure:

Ik zag Ganna ook bij de pronostieken terugkomen. Ik associeerde Ganna niet met Roubaix of eender welke kasseiklassieker. Stond in de krant wel iets van dat hij Roubaix gewonnen heeft bij de junioren, en zoals gezegd, lang en hard rijden en goede bouw voor deze klassieker, dus op papier zou het wel moeten kunnen. Is ook één van werelds beste tijdrijders dus als hij gaat op een dood moment, pak hem dan maar terug. Heb hem wel maar 1 ster gegeven omdat ik hem nog niet aan het werk gezien heb in een kasseiklassieker, maar hij heeft absoluut de postuur.

Uiteindelijk om iedereen op te noemen kom je wel wat sterren tekort. Ik heb bijvoorbeeld geen ster kunnen uitdelen aan Stuyven bvb. En ook niet aan Turner, Mohoric of Kristoff bvb.

Geloof je daar echt in?
De man die in Wevelgem al op voorhand wist dat hij voor de 4de plek reed?
Blijkbaar niet echt gezien hij geen sterren krijgt bij mij. Ik weet ook niet of je voor ereplaatsen punten krijgt in die pronostiek. Stuyven is absoluut een goede renner, maar niet direct de type renner waar ik aan denk voor een monument als dit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan