Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat Ewan dit jaar nog 2 ritten winnen in elke grote ronde die hij rijdt en het is de puntenpakker van de lotto´s. (120 per ritzege in de tour, 100 voor giro en vuelta)
Het is in de kleine rondjes dat er heel weinig punten te verdienen zijn. 2 overwinningen in Turkije leveren 28 punten op, de 8 plaats van Van Lerbergen in Le samijn wat hetzelfde niveau is leveren 30 punten op. Zijn 5 overwinningen dit jaar leveren minder op dan zijn 2e plaats in kuurne. Terwijl hij in Tirreno een rit in een world tour ronde wint.
Maar die van van lerberge tellen wss niet eens mee bij Patje zijn team want is toch enkel de 10 best scorende renners die tellen?

Uitvallen Ewan in de Tour en nu ook in voorjaar kost hen heel veel punten idd

Wellens is net een grote puntenpakker voor Lotto, net omdat die ook klassementen kan rijden in bepaalde kleine rittenkoersen en vaak ook in eendagswerk kan presteren.

Laat Ewan dit jaar nog 2 ritten winnen in elke grote ronde die hij rijdt en het is de puntenpakker van de lotto´s. (120 per ritzege in de tour, 100 voor giro en vuelta)
Het is in de kleine rondjes dat er heel weinig punten te verdienen zijn. 2 overwinningen in Turkije leveren 28 punten op, de 8 plaats van Van Lerbergen in Le samijn wat hetzelfde niveau is leveren 30 punten op. Zijn 5 overwinningen dit jaar leveren minder op dan zijn 2e plaats in kuurne. Terwijl hij in Tirreno een rit in een world tour ronde wint.

Ewan rijdt de Vuelta normaal gezien niet. Die gaat weer eens alles op een WK zetten dat waarschijnlijk te zwaar is voor hem.
2 ritten in de Giro en 2 in de Tour is uitstekend, moest hij daarnaast in heel wat eendagskoersen ook punten pakken, maar dat doet hij te weinig. Iemand van Ewans kaliber moet altijd in staat zijn tussen de 1200 en 1500 punten te halen per seizoen. Daar kom je niet met wat ritten in de Giro en/of Tour. Ter vergelijking, Philipsen (vorig seizoen 1700) zit aan 1300 de laatste 12 maanden, Merlier 1900, Jakobsen 1200. Cav haalde er 1200 vorig seizoen, Nizzolo 1600, etc. Zelfs Demare die nauwelijks iets getoond heeft haalde er meer dan 1000. Natuurlijk heeft Ewan heel veel pech gehad. Zonder die 3 weken ziekte had zijn voorjaar en het voorjaar van de hele ploeg er misschien wel helemaal anders uitgezien. Dichte ereplaatsen in MSR, De Panne en GW (beeld u in dat Ewan daar zit met die 4 teammaten, dan heb je gewoon een massaspurt) en alles ziet er opeens veel beter uit.

@SomeDude inderdaad de 10 besten. In een normaal QS jaar zouden die zijn punten dus niet meetellen. Dit jaar weet je maar nooit, misschien rijdt hij nog een paar top 5's in wat Belgische kleine eendagskoersen dit jaar.

Van Lerbergen is momenteel nog een van de top 10 van Quick-step, dankzij zijn 4e plaats en 100 punten in Nokere.

Het grote probleem voor Lotto is dat een overwinning in een 1.1 wedstrijd meer punten oplevert dan een overwinning in de tour. Ewan is een echte rittenkaper. Hij zorgt voor veel overwinningen in kleine en grote ronden, maar die brengen te weinig punten op.

Ok, dan onderschat ik wat Wellens binnen haalt. Ik miskijk mij misschien door die flop van een Brabantse Pijl.

Over Ewan is al veel gezegd en geschreven maar dat hij weinig punten pakt is de schuld van het systeem en niet van Ewan zelf natuurlijk. Merlier & Philipsen pakken relatief veel punten omdat zij wél die eendagskoersen rijden en daar vaak wel sprokkelen.

Maar eigenlijk wordt er momenteel een enorm probleem gemaakt van iets wat geen probleem is. Als je kijkt naar de grafiek die @dadash hier vanmorgen heeft neergepoot zit Lotto momenteel héél stevig in het zadel om op één van de 2 all-in wild card plaatsen te vallen. Tenzij ik dat enorm verkeerd interpreteer :unsure:

En is er uberhaupt ook niet de vraag of bv Alpecin nu wél WT wil worden? Er wordt nu vanuit gegaan dat de hele top-18 effectief WT is volgend jaar... voor hetzelfde geld valt er ergens een sponsordeal door en verdwijnt er een ploeg of vragen er ploegen geen licentie aan en dan blijft Lotto toch gewoon WT vermoed ik? Enfin, dit is maar een gok, ik ben niet helemaal mee met heel het systeem omdat ik een flauw vermoeden heb dat het hele zaakje sowieso zwaar overroepen wordt voor easy clickx.

Laatst bewerkt:
Akkoord hé, dat systeem trekt op niets. Ook de reden waarom EF bijvoorbeeld weinig punten pakt. Die hebben allemaal steengoede rittenkapers maar zijn niet echt aanwezig in eendagskoersen. Andere ploegen (Arkea en Wanty bijvoorbeeld, ze tonen dit jaar wel echt goed te zijn) zijn daarentegen al 2 jaar dat systeem aan het bespelen. Ik denk dat iedere wielerfan (en sponsors ook) het erover eens is dat een Touroverwinning 10 maal belangrijker is dan de Schaal Sels, maar het punt is natuurlijk dat Lotto dit jaar met Ewan wel een beetje meer kan inspelen op dat systeem. Ik zie bijvoorbeeld dat Ewan voor de moment niet staat gepland voor de GP Frankfurt. Tja die pakt daar op zijn dooie gemak minstens 200 punten als hij zou starten.

Ok, dan onderschat ik wat Wellens binnen haalt. Ik miskijk mij misschien door die flop van een Brabantse Pijl.

Op zich een goed voorbeeld van de manier waarop hij altijd zijn puntjes pakt. Als die daar niet zo ontzettend lomp is, wordt hij 4e en pakt hij er in één klap 100.

Maar eigenlijk wordt er momenteel een enorm probleem gemaakt van iets wat geen probleem is. Als je kijkt naar de grafiek die @dadash hier vanmorgen heeft neergepoot zit Lotto momenteel héél stevig in het zadel om op één van de 2 all-in wild card plaatsen te vallen. Tenzij ik dat enorm verkeerd interpreteer :unsure:

Klopt, de top 2 (dit jaar) van de ploegen die volgend jaar niet WT zullen zijn krijgen in 2023 een uitnodiging voor alle WT koersen. Zeker niet dramatisch dus, al heb je wel elk jaar druk om goed te presteren om het volgende jaar wildcards te krijgen.

En is er uberhaupt ook niet de vraag of bv Alpecin nu wél WT wil worden? Er wordt nu vanuit gegaan dat de hele top-18 effectief WT is volgend jaar... voor hetzelfde geld valt er ergens een sponsordeal door en verdwijnt er een ploeg of vragen er ploegen geen licentie aan en dan blijft Lotto toch gewoon WT vermoed ik? Enfin, dit is maar een gok, ik ben niet helemaal mee met heel het systeem omdat ik een flauw vermoeden heb dat het hele zaakje sowieso zwaar overroepen wordt voor easy clickx.

Bij Alpecin hebben ze ondertussen toch al laten blijken dat ze deze keer wel geïnteresseerd zijn. Ze hebben er ook eentje aangevraagd als ik me goed herinner. Het kan inderdaad dat een ploeg ophoudt met bestaan, dan komt er een extra plaats vrij. Astana is een goede mogelijkheid. Die plaats zou op dit moment wel naar Israël gaan, maar het gaat hier natuurlijk om de UCI. Voor dat je het weet zijn er volgend jaar gewoon weer 19 WT ploegen en is al deze zever voor niets.

Laatst bewerkt:
Akkoord hé, dat systeem trekt op niets. Ook de reden waarom EF bijvoorbeeld weinig punten pakt. Die hebben allemaal steengoede rittenkapers maar zijn niet echt aanwezig in eendagskoersen. Andere ploegen (Arkea en Wanty bijvoorbeeld, ze tonen dit jaar wel echt goed te zijn) zijn daarentegen al 2 jaar dat systeem aan het bespelen. Ik denk dat iedere wielerfan (en sponsors ook) het erover eens is dat een Touroverwinning 10 maal belangrijker is dan de Schaal Sels, maar het punt is natuurlijk dat Lotto dit jaar met Ewan wel een beetje meer kan inspelen op dat systeem. Ik zie bijvoorbeeld dat Ewan voor de moment niet staat gepland voor de GP Frankfurt. Tja die pakt daar op zijn dooie gemak minstens 200 punten als hij zou starten.

Op zich een goed voorbeeld van de manier waarop hij altijd zijn puntjes pakt. Als die daar niet zo ontzettend lomp is, wordt hij 4e en pakt hij er in één klap 100.

Klopt, de top 2 (dit jaar) van de ploegen die volgend jaar niet WT zullen zijn krijgen in 2023 een uitnodiging voor alle WT koersen. Zeker niet dramatisch dus, al heb je wel elk jaar druk om goed te presteren om het volgende jaar wildcards te krijgen.

Bij Alpecin hebben ze ondertussen toch al laten blijken dat ze deze keer wel geïnteresseerd zijn. Ze hebben er ook eentje aangevraagd als ik me goed herinner. Het kan inderdaad dat een ploeg ophoudt met bestaan, dan komt er een extra plaats vrij. Astana is een goede mogelijkheid. Die plaats zou op dit moment wel naar Israël gaan, maar het gaat hier natuurlijk om de UCI. Voor dat je het weet zijn er volgend jaar gewoon weer 19 WT ploegen en is al deze zever voor niets.
Hoezo zijn die het systeem aan het bespelen? Ik vind het maar normaal dat er iets als een ranking bestaat en dat ze daar moeite voor doen, hoe moet een ploeg met ambities anders ooit hogerop geraken? Dat hebben ze bij de ploegen heel goed gedaan.

Anders moeten ze maar naar een gesloten systeem zoals NBA en co.

Hoezo zijn die het systeem aan het bespelen? Ik vind het maar normaal dat er iets als een ranking bestaat en dat ze daar moeite voor doen, hoe moet een ploeg met ambities anders ooit hogerop geraken? Dat hebben ze bij de ploegen heel goed gedaan.

Wij willen WT zijn zodat we zeker zijn dat we overal mogen starten.
A we mogen nu al in de giro starten? Maar op dat moment zijn er kleine koerskes waar we meer punten kunnen halen dus nee bedankt

Zo iets?

Focussen op kleine koersen waar weinig WT ploegen aan meedoen, maar toch dikke punten te verdienen zijn i.p.v. focussen op WT wedstrijden. Een concreet voorbeeld. Wanty was voor dit jaar zo goed als nergens in de meeste WT koersen, maar eindigde toch op een 14e plaats op de UCI ranking omdat het hun beste renners liet focussen op kleinere eendagskoersen en omdat het hun renners liet deelnemen aan zowat elke UCI koers die bestaat. Of zoals hierboven al aangehaald. Arkea die uitnodigingen tot grote rondes weigert omdat ze denken dat ze daar niets te zoeken hebben en willen focussen op kleine koersen in Frankrijk. Om het in cijfers aan te geven. Arkea scoorde vorig jaar meer UCI punten dan BEX en LTS, maar scoorde respectievelijk maar liefst 2500 en 2000 punten minder in WT wedstrijden. Wanty scoorde bijna 1400 meer UCI punten, maar was qua punten veruit de slechtste WT ploeg in WT wedstrijden.

Kortom, Cofidis, Wanty en Arkea zijn met een ruime achterstand de slechtst scorende ploegen in WT wedstrijden van 2020 en 2021 en toch staan ze er uitstekend voor qua WT licenties voor 2023-2025. Imo klopt er dan iets niet aan je systeem. Ik blijf erbij dat WT licenties moeten bepaald worden op basis van hoe bepaalde teams presteren op dat niveau en niet op basis van wat kermiskoersjes rond de kerktoren in Frankrijk, Belgie en Spanje/Italië in mindere mate.

Dat staat natuurlijk los van de huidige prestaties van Wanty en Arkea. Want beiden tonen dit jaar dat ze het ook op dat niveau kunnen.

Laatst bewerkt:
Focussen op kleine koersen waar weinig WT ploegen aan meedoen, maar toch dikke punten te verdienen zijn i.p.v. focussen op WT wedstrijden. Een concreet voorbeeld. Wanty was voor dit jaar zo goed als nergens in de meeste WT koersen, maar eindigde toch op een 14e plaats op de UCI ranking omdat het hun beste renners liet focussen op kleinere eendagskoersen en omdat het hun renners liet deelnemen aan zowat elke UCI koers die bestaat. Of zoals hierboven al aangehaald. Arkea die uitnodigingen tot grote rondes weigert omdat ze denken dat ze daar niets te zoeken hebben en willen focussen op kleine koersen in Frankrijk. Om het in cijfers aan te geven. Arkea scoorde vorig jaar meer UCI punten dan BEX en LTS, maar scoorde respectievelijk maar liefst 2500 en 2000 punten minder in WT wedstrijden. Wanty scoorde bijna 1400 meer UCI punten, maar was qua punten veruit de slechtste WT ploeg in WT wedstrijden.

Kortom, Cofidis, Wanty en Arkea zijn met een ruime achterstand de slechtst scorende ploegen in WT wedstrijden van 2020 en 2021 en toch staan ze er uitstekend voor qua WT licenties voor 2023-2025. Imo klopt er dan iets niet aan je systeem. Ik blijf erbij dat WT licenties moeten bepaald worden op basis van hoe bepaalde teams presteren op dat niveau en niet op basis van wat kermiskoersjes rond de kerktoren in Frankrijk, Belgie en Spanje/Italië in mindere mate.

Dat staat natuurlijk los van de huidige prestaties van Wanty en Arkea. Want beiden tonen dit jaar dat ze het ook op dat niveau kunnen.
Ik vind dat je Wanty niets kan verwijten, die gingen altijd naar de grote koersen en reden met hun beste renners. Dienden ervoor ook altijd aanvraag tot wildcard in. Gingen ook altijd zoveel mogelijk mee in de vroeg aanval in de grote ronden en willen hun ook altijd laten zien (ritzege Taco, Taaramei, leiderstrui Eking). De beste renners van Wanty waren dan ook ongeveer Danny Van Poppel, Pasqualon, Taaramae, Eiking en co in de laatste jaren. Bij Wanty zit het er ook ingedrild om altijd mee te sprinten in elke koers om overal punten te sprokkelen. Ik heb daar wel respect voor. Het is ook niet dat die hoog eindigen: in 2020 waren ze 20e, 2021 16e. Die knokken er echt hard voor. Ze hebben door het aantrekken van Grmay en Kristoff een hele goede zaak gedaan. De concurentie kan beter naar zichzelf kijken, die rijden ook allemaal kleine koersen he.

Dat Arkea de Giro weigert is inderdaad wel een kronkel van het systeem, want ze hebben een kern van 30 renners. Langs de andere kant wil de UCI die CT teams beschermen, als een klein team eens een boerenjaar heeft en zo dat ticket wint moeten die verplicht al die grote koersen en ronden rijden. Maar het team heeft er mogelijk de middelen niet voor. Arkea en Alpecin hebben dan ook de kern en budget van een WT ploeg, die moeten niet flauw doen en gewoon hun WT statuut aanvragen.

Voor Lotto is er uiteindelijk weinig aan de hand. Laten we eerlijk zijn, met hun middelen en kern moeten die geen WT statuut hebben. Zeker als ze zich verder willen profileren als opleidingsploeg voor jonge gasten. De kans is ook al heel groot dat ze in alle WT koersen volgend jaar worden uitgenodigd en dan kunnen ze desnoods ook eentje laten liggen als we willen. De kunst zal natuurlijk zijn om elk jaar dat ticket te verdedigen, dat wordt misschien een moeilijkere opgave vrees ik. Echter moeten ze nu gewoon al zien om voor Israël te eindigen, dan is de kans nog vrij reël dat we wel WT kunnen blijven. Al is die concurrentie mogelijks niet heel groot. Je hebt nog TotalEnergies, B&B en daarnaast is Uno-X de enigste ploeg die ook ietwat ambitieus is. Een ploeg wegvallen kan altijd, of als Alpecin/Arkea toch hun ticket weigeren.

Enfin, het seizoen is nog lang. Er komen nog veel koersen die hun liggen voor Wellens, De Lie en Ewan om heel wat punten te sprokkelen.

Laatst bewerkt:
Het "al lange tijd moeilijk hebben" met een overwinning van iemand, en jij noemde jezelf geen antisupporter zeker?
Lolzzz.
Dat is toch niet zoals het bedoelt, uiteraard is hij blij met Wout zijn overwinning tijdens die Ventoux rit. Maar het belang en de waarde er van zijn door de media enorm overschat. Tijdens de grote rondes zoals de Tour wordt er door het peloton en de ploegen van de klassementsrenners enorm berekend gereden. Liever iemand die toch ver genoeg staat in het klassement een bergetappe laten winnen met 15' min voorsprong dan dat gat dicht te rijden met het risico dat een van je concurrenten voor de gele trui plots nog tijd terug pakt.

Uiteraard wil iedere renner graag een bergetappe winnen, heroïscher bestaat haast niet in de sport en het blijven sowieso topprestaties. Maar had Wout op 45 seconden gestaan van de leider én zelf een kandidaat geweest voor het podium, die had die etappe in geen honderd jaar gewonnen.

Amai zoveel gebabbel over Lotto. Dat mogelijks degraderen levert hun precies wel veel aandacht en publiciteit op!
Is gewoon al jaren een kansloze ploeg, laat dat toch gewoon degraderen. Misschien dat lotto zich dan eindelijk eens terugtrekt als hoofdsponsor, het is zo al erg genoeg dat er twee staatsgesteunde wielerploegen zijn. Eén lijkt mij meer dan voldoende.

Dat is toch niet zoals het bedoelt, uiteraard is hij blij met Wout zijn overwinning tijdens die Ventoux rit. Maar het belang en de waarde er van zijn door de media enorm overschat. Tijdens de grote rondes zoals de Tour wordt er door het peloton en de ploegen van de klassementsrenners enorm berekend gereden. Liever iemand die toch ver genoeg staat in het klassement een bergetappe laten winnen met 15' min voorsprong dan dat gat dicht te rijden met het risico dat een van je concurrenten voor de gele trui plots nog tijd terug pakt.

Uiteraard wil iedere renner graag een bergetappe winnen, heroïscher bestaat haast niet in de sport en het blijven sowieso topprestaties. Maar had Wout op 45 seconden gestaan van de leider én zelf een kandidaat geweest voor het podium, die had die etappe in geen honderd jaar gewonnen.

Als kandidaat podium had hij die etappe ook kunnen winnen, maar niet op de manier dat hij ze nu gewonnen heeft.

Eigenlijk gaat het met Lotto al achteruit sinds Coucke zich daar teruggetrokken heeft e. Ze hebben ook jarenlang veel te veel geïnvesteerd in Jurgen Van den Broeck. Ik hoop gewoon dat talenten zoals Van Gils en De Lie er geen hinder van ondervinden in hun ontwikkeling.

Eigenlijk gaat het met Lotto al achteruit sinds Coucke zich daar teruggetrokken heeft e. Ze hebben ook jarenlang veel te veel geïnvesteerd in Jurgen Van den Broeck. Ik hoop gewoon dat talenten zoals Van Gils en De Lie er geen hinder van ondervinden in hun ontwikkeling.

VDB reed zijn laatste seizoen voor Lotto in 2015. De Lie zat toen nog in het kleuterklasje bij manier van spreken.

VDB reed 3e en 4e in de Tour. Hoe is dat in godsnaam teveel investeren in iemand? VDB was onze beste Tour renner sinds van Impe. Maar nee liever iemand die DVV wint dan iemand die top 5 kan rijden in de Tour natuurlijk want als er geen kassei op het parkoers ligt is het geen grote koers hier in Vlaanderen.

Ik was nooit fan van VDB maar al die bagger die hij naar zijn kop kreeg en nu nog altijd krijgt snap ik toch niet hoor. Die zou in Nederland veel meer respect hebben gekregen en in Frankrijk gewoon een held zijn geweest.

VDB reed zijn laatste seizoen voor Lotto in 2015. De Lie zat toen nog in het kleuterklasje bij manier van spreken.

VDB reed 3e en 4e in de Tour. Hoe is dat in godsnaam teveel investeren in iemand? VDB was onze beste Tour renner sinds van Impe. Maar nee liever iemand die DVV wint dan iemand die top 5 kan rijden in de Tour natuurlijk want als er geen kassei op het parkoers ligt is het geen grote koers hier in Vlaanderen.

Ik was nooit fan van VDB maar al die bagger die hij naar zijn kop kreeg en nu nog altijd krijgt snap ik toch niet hoor. Die zou in Nederland veel meer respect hebben gekregen en in Frankrijk gewoon een held zijn geweest.
Jurgen kreeg/krijgt vooral veel bagger naar zijn kop omdat het geen Naesen of Lampaert is kwa persoonlijkheid. Mensen (lees: de media) willen geen grijze muizen maar rocksterren. Rocksterren leveren clicks op, grijze muizen niet.
Eigenlijk crack hetzelfde verhaal als Cadel Evans... hoeveel shit kreeg die wel niet over zich heen? En die won zelfs Tour EN WK, eigenlijk de 2 belangrijkste koersen op de kalender, maar de manier waarop voldeed niet aan de wensen. Het feit dat hij op zijn fiets deed denken aan de klokkenluider van de Notre Dame zal niet geholpen hebben. :unsure:

@MrKend54l kan het nochtans wel niet laten van consequent alles wat Wout wint in waarde te reduceren. Op zich geen probleem mee, je mag altijd wel kanttekeningen maken bij bepaalde acties of overwinningen maar dan moet je het consequent voor alle renners doen imo. Als Mathieu niks verkeerd kan doen en bij elke koers die Wout rijdt moet komen zeveren van "het was maar E3 en geen monument, ze lieten hem rijden op de Ventoux, het was geen Strade in maart..." en weet ik wat nog dan mag je niet verschieten van die reactie imo.

Ik vind dat je Wanty niets kan verwijten, die gingen altijd naar de grote koersen en reden met hun beste renners. Dienden ervoor ook altijd aanvraag tot wildcard in. Gingen ook altijd zoveel mogelijk mee in de vroeg aanval in de grote ronden en willen hun ook altijd laten zien (ritzege Taco, Taaramei, leiderstrui Eking). De beste renners van Wanty waren dan ook ongeveer Danny Van Poppel, Pasqualon, Taaramae, Eiking en co in de laatste jaren. Bij Wanty zit het er ook ingedrild om altijd mee te sprinten in elke koers om overal punten te sprokkelen. Ik heb daar wel respect voor. Het is ook niet dat die hoog eindigen: in 2020 waren ze 20e, 2021 16e. Die knokken er echt hard voor. Ze hebben door het aantrekken van Grmay en Kristoff een hele goede zaak gedaan. De concurentie kan beter naar zichzelf kijken, die rijden ook allemaal kleine koersen he.

Dit gaat helemaal niet over Wanty verwijten, ik verwijt de UCI een slecht systeem. Wanty was vorig jaar al WT hé, hun enige goede WT koers was de Vuelta. Je haalt zelf hun beste renners aan. Van Poppel sprong er qua punten bovenuit. Meer dan 90% van zijn punten kwamen uit koersen onder WT niveau. Wanty haalde in 2021 slechts 35% (laagste van heel de WT) van zijn UCI punten in WT koersen, in vergelijking bij BEX was dat 76%, bij LTS 63%. Je kan met die cijfers toch moeilijk ontkennen dat Wanty de vorige 2 jaren (voor 2020 hebben ze CCC's punten gekregen) enorm baat heeft gehad bij het systeem?

Ik ben er trouwens ook niet mee akkoord dat de concurrentie die kleinere koersen ook rijdt. Frans gespronsorde ploegen nemen in het algemeen deel aan het meeste wedstrijden. Vorig jaar Wanty, Cofidis en Arkea het meest van iedereen. Er zijn nu eenmaal heel veel koersjes waarin hun sponsors geïnteresseerd zijn. Het systeem bevoordeelt op die manier onrechtstreeks vooral Franse, maar ook in iets mindere mate Belgische ploegen (als die het slim zouden spelen). BEX bijvoorbeeld heeft gewoon geen reden om die koersjes te doen. Het brengt hun sponsors niets op.

Er wordt gewoon veel positiever gekeken naar Wanty omdat ze gezien worden als de "underdog", de kleine ploeg die beter doet dan ervan verwacht wordt. En dat mag, maar laten we niet doen alsof die goed waren voor dit jaar. Als ze dit jaar op deze manier voortdoen, verdienen ze de WT hé, daar niet van. Het is maar een manier om aan te duiden waarom het systeem suckt.

Amai zoveel gebabbel over Lotto. Dat mogelijks degraderen levert hun precies wel veel aandacht en publiciteit op!
Is gewoon al jaren een kansloze ploeg, laat dat toch gewoon degraderen. Misschien dat lotto zich dan eindelijk eens terugtrekt als hoofdsponsor, het is zo al erg genoeg dat er twee staatsgesteunde wielerploegen zijn. Eén lijkt mij meer dan voldoende.
Ik zal nooit snappen waarom er zoveel haat is naar Lotto omdat ze "staatsgesteund" zijn. Er wordt precies gedaan alsof mensen hun belastingen naar die ploeg gaan, wat natuurlijk helemaal niet waar is. De nationale loterij heeft de verplichting een deel van hun winsten te investeren in sport, een wielerploeg is daar een voorbeeld van. FDJ is hetzelfde hoor. Ik vind dat een bepaalde charme hebben dat een WT team instaat om vooral nationaal talent te doen ontbolsteren. Bij FDJ hebben ze dat goed gedaan, bij LTS veel minder de laatste jaren. Als mensen liever oliesponsoren hebben zoals Total, UAE of Bahrain so be it, maar ik heb toch liever een nationale loterij dan.

Laatst bewerkt:
Wat betreft JVDB ben ik het eens met Dadash. Dat was gewoon een terechte keuze.

Het had er misschien anders kunnen uitzien voor Lotto als GVA geen eieren voor zijn geld had gekozen (terwijl Gilbert amper 1 jaar later ook weggegaan is). Voor hetzelfde geld zaten ze dan wel een paar jaar goed voor de klassiekers. Nu hebben ze te lang gerekend op types als Roelandts, Debusschere, ... die het niet (volledig) hebben kunnen waarmaken. Misschien hadden ze ook de middelen niet om andere renners te lokken (of wilden die niet komen).

Benoot is ook redelijk snel vertrokken. Wellens is wel een constante die zijn wedstrijdjes meepikt, maar ook niet om een gooi te doen in het grote werk. Lambrecht blijft (naast het menselijke uiteraard) sportief toch ook een enorme aderlating...

Wat betreft JVDB ben ik het eens met Dadash. Dat was gewoon een terechte keuze.

Het had er misschien anders kunnen uitzien voor Lotto als GVA geen eieren voor zijn geld had gekozen (terwijl Gilbert amper 1 jaar later ook weggegaan is). Voor hetzelfde geld zaten ze dan wel een paar jaar goed voor de klassiekers. Nu hebben ze te lang gerekend op types als Roelandts, Debusschere, ... die het niet (volledig) hebben kunnen waarmaken. Misschien hadden ze ook de middelen niet om andere renners te lokken (of wilden die niet komen).

Benoot is ook redelijk snel vertrokken. Wellens is wel een constante die zijn wedstrijdjes meepikt, maar ook niet om een gooi te doen in het grote werk. Lambrecht blijft (naast het menselijke uiteraard) sportief toch ook een enorme aderlating...

Was Benoot ook niet (deels) vertrokken omdat Lotto hem geen beter contract kon aanbieden wegens de komst van Gilbert? Gewoon een (wederom verkeerde) keuze van Lelangue lijkt me dus.
Ik was inderdaad eigenlijk ook al even uit het oog verloren dat Lambrecht gewoon 6e en 4e werd in zijn debuut in de Amstel en Waalse Pijl (ook 5e in de Brabantse en 12 in de Dauphiné) Tja dan weet je genoeg natuurlijk. Enorm pijnlijke zaak, zowel menselijk als sportief inderdaad. De fouten zijn vooral gemaakt door Lelangue hé, die heeft het relatief beperkte budget van Lotto gewoon slecht uitgegeven. En als je iemand die niet presteert 3 jaar contract geeft, is er geen ruimte om dat recht te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan