Akkoord hé, dat systeem trekt op niets. Ook de reden waarom EF bijvoorbeeld weinig punten pakt. Die hebben allemaal steengoede rittenkapers maar zijn niet echt aanwezig in eendagskoersen. Andere ploegen (Arkea en Wanty bijvoorbeeld, ze tonen dit jaar wel echt goed te zijn) zijn daarentegen al 2 jaar dat systeem aan het bespelen. Ik denk dat iedere wielerfan (en sponsors ook) het erover eens is dat een Touroverwinning 10 maal belangrijker is dan de Schaal Sels, maar het punt is natuurlijk dat Lotto dit jaar met Ewan wel een beetje meer kan inspelen op dat systeem. Ik zie bijvoorbeeld dat Ewan voor de moment niet staat gepland voor de GP Frankfurt. Tja die pakt daar op zijn dooie gemak minstens 200 punten als hij zou starten.
Op zich een goed voorbeeld van de manier waarop hij altijd zijn puntjes pakt. Als die daar niet zo ontzettend lomp is, wordt hij 4e en pakt hij er in één klap 100.
Klopt, de top 2 (dit jaar) van de ploegen die volgend jaar niet WT zullen zijn krijgen in 2023 een uitnodiging voor alle WT koersen. Zeker niet dramatisch dus, al heb je wel elk jaar druk om goed te presteren om het volgende jaar wildcards te krijgen.
Bij Alpecin hebben ze ondertussen toch al laten blijken dat ze deze keer wel geïnteresseerd zijn. Ze hebben er ook eentje aangevraagd als ik me goed herinner. Het kan inderdaad dat een ploeg ophoudt met bestaan, dan komt er een extra plaats vrij. Astana is een goede mogelijkheid. Die plaats zou op dit moment wel naar Israël gaan, maar het gaat hier natuurlijk om de UCI. Voor dat je het weet zijn er volgend jaar gewoon weer 19 WT ploegen en is al deze zever voor niets.