Vraag over MyPension

kubuswoning

New member
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje voor mensen die wat vertrouwd zijn met MyPension. Op de website zie ik al enkele maanden bij mijn dossier staan dat de raming van mijn pensioen gebaseerd is op de gekende loopbaangegevens tot en met 2024, en dat vanaf 01/01/2025 mijn loopbaan fictief wordt doorgetrokken op basis van de gegevens van 2024.

Enkele jaren geleden ben ik opnieuw beginnen studeren na een loopbaan van meer dan 10 jaar. 2024 was mijn afstudeerjaar. In dat jaar heb ik van september tot december voltijds gewerkt, en doorheen het jaar ook enkele maanden halftijds (16 uur) gecombineerd met mijn studies. Mijn tewerkstelling lag dat jaar dus vrij laag.

Ik vermoed dat dit een aanzienlijke impact heeft op de pensioenraming, aangezien 2024 momenteel als basis wordt genomen voor de volgende jaren.

Weet iemand wanneer MyPension doorgaans de gegevens actualiseert en overschakelt naar de cijfers van 2025?

Alvast bedankt!

Ik zou dat niet meer verwachten. Volgende actualisatie zou de aanpassing naar de nieuwe pensioenwetgeving zijn tegen eind '27 en intussen zouden alle berekeningen verdwijnen. Dat laatste lijkt wel nog niet gebeurd...

Terug
Bovenaan