Vreten op aarde: wat schaft de pot in de eindejaarsperiode?

Bijgevolg rustte er heel wat druk op m'n schouders om de overvloed aan eten weg te werken ("komaan he Lobmans, kijk eens hoeveel er nog over is dus ga uw bord nog maar eens vullen, ge eet toch altijd zo goed!") waardoor volgens mij toch wel zowat een derde van alles wat in totaal opgeschept is gedurende de dag op mijn bord en in mijn maag zijn beland. :unsure:

Haha zo herkenbaar!
Dat is u zo net geen schuldgevoel aanpraten want anders ben jij nog schuldig dat er zoveel eten over is terwijl je al meer dan je deel gedaan hebt.

.... dus ik zoek nog iets voor zaterdag om klaar te maken, we eten enkel met het gezin. Zondag en maandag gaan we bij de familie al zwaar eten, dus geen al te zwaar (of te moeilijk) gerecht, maar wel eentje waar een rode Bourgogne goed bij past. Dessert wordt vermoedelijk een zelfgemaakte worteltaart.

Ideeën?

Plan B is teppanyaki. :unsure:

Kerstfeest familie vriendin: 3 soorten puree, appel in de oven, saus bij de appel, en dan vlees voor hen en vis voor mij. Waarschijnlijk nog een groente die ook altijd hetzelfde is maar waar ik nu de naam niet van weet.

Kerstfeest mijn kant van de familie: geloof gourmet

Nieuwjaar ik & vriendin: kreeft uit de oven

.... dus ik zoek nog iets voor zaterdag om klaar te maken, we eten enkel met het gezin. Zondag en maandag gaan we bij de familie al zwaar eten, dus geen al te zwaar (of te moeilijk) gerecht, maar wel eentje waar een rode Bourgogne goed bij past. Dessert wordt vermoedelijk een zelfgemaakte worteltaart.

Ideeën?

Iets op de BBQ, duh.

Ideeën?

Boeuf bourgignon he...
Dat kan je ook op de BBQ klaarmaken voor de extra touch.

Gewoon doodsaaie kost. Iets zoals aardappelen met een worst met worteltjes, de volgende dag aardappelen met een worst met salade, daarna spaghetti bolognese, daarna wortelpuree met spek, dan mogelijks frieten met komkommer en ribbetjes of een steak.

Mijne diepvries zit stampensvol...

Misschien dat ik nog wel een smurfentaart ga uithalen.

Nog een goed idee ... ik overleg met de vrouw. Maar ik ga mijn dure fles Bourgogne daar wel niet inkappen, dan kies ik wel die goedkope Zinfandel van de Colruyt.

Was ook m'n eerste gedacht.

Deze zijn recept is wat anders (bv uw vlees niet laten marineren) maar die side dishes zien er wel top uit. Die ajuintjes :drool:

Net de soep al gemaakt voor morgen. Heel lekker, maar ik hoor nu al "amai, tis wel pikant" van alle kanten komen. Na een dag trekken gaat dat nog pikanten zijn zeker :unsure: Ach ja, we zetten er wel wat kokosmelk of room bij.

Vrouw ligt heel ziek in de zetel dus die gaat niet meer dan wat soep en toastjes eten. Voor mezelf dan maar hertenrollade met gratin dauphinois en gestoofde peertjes - van AH :unsure: En de dochter puree met worst.

Zaterdag Noorse kersttraditie #1 gehad met pinnekjøtt

Vanavond #2 met ribbe

Op oudejaar een kalkoen denk ik en geen idee wat mijn ouders gaan doen voor kerstavond, al is paling zeker een optie.

En vanavond ribbe, morgen pinnekjøtt :p Kwestie van vooral de traditie niet te doorbreken

Duivelsgebraad aangelengd met rodenbach, en als afsluiter: plotertaart uit st katarina lombeek, altijd de moeite deze taart, beste dat ik ken!

600 gram hertenrollade in da tummy. Gepaard met een uitstekende Bourgogne verwacht ik wel in slaap te vallen in de zetel zo meteen. :unsure:
De vrouw is nog altijd heel misselijk en ziek, die krijgt met moeite soep met beschuit op. Dus vanavond voor mezelf overschot van gratin dauphinois en stoofpeertjes met zeewiersalade en everzwijnsteakjes. De dochter krijgt pasta.

Gisteren 1,5 kilo sappig mals hertekalf opgegeten

Lang geleden dat we nog zo’n mals vlees hebben gegeten.

18ADC161-F6BB-4331-BC0C-324E2B50A0BF.jpeg

Terug
Bovenaan