Vrije Tijd

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Hier kan je al jouw suggesties of algemene feedback omtrent moderatie kwijt voor de volgende fora:

• Gezondheid & Lifestyle
  • Relaties & Intimiteit
  • Eten & Drinken
  • Cultuur & Reizen
Specifieke ingrepen zullen hier niet worden behandeld, dat mag in pm.

Ik heb een tip voor Cultuur & Reizen: kunnen de "stadsklap"-topics onder een "voorvoegsel" komen?
Op dit moment zijn die topics lastig te vinden en moet ik elke keer de zoekfunctie gebruiken.

Ik verwijs naar onderstaande post waar iemand het heeft over (witte) Vlamingen. Betekent dit dan dat iemand het ook mag hebben over (bruine) Vlamingen of levert dit een ban/infra op?

Ik verwijs naar onderstaande post waar iemand het heeft over (witte) Vlamingen. Betekent dit dan dat iemand het ook mag hebben over (bruine) Vlamingen of levert dit een ban/infra op?

Ik heb je vraag in pm beantwoord, maar zal ook hier antwoorden. Ik vind het wel érg op het randje gaan ivm het bespreken van specifieke ingrepen. Maar: Er is geen probleem met het gebruik van 'witte Vlaming' als relevante beschrijving. Net zoals het gebruik van 'bruine Vlaming' oké kan zijn (afhankelijk van de context), maar 'mensen van kleur' is een neutraler, logischer en beter woord. We zijn hier geen taalpolitie, en context is in taal nu eenmaal heel belangrijk. Jij ging echter taalpolitie spelen bij iemand anders in een post die over iets helemaal anders ging, op een manier waarop de context niét meer proper was.

Ik heb een tip voor Cultuur & Reizen: kunnen de "stadsklap"-topics onder een "voorvoegsel" komen?
Op dit moment zijn die topics lastig te vinden en moet ik elke keer de zoekfunctie gebruiken.
Top tip. We gaan het echter ineens breder trekken en bekijken welke prefixes we allemaal nodig hebben en ze dan implementeren. Ik laat hier iets weten vanaf dit in orde is.

Top tip. We gaan het echter ineens breder trekken en bekijken welke prefixes we allemaal nodig hebben en ze dan implementeren. Ik laat hier iets weten vanaf dit in orde is.
Bij deze zijn we er eindelijk toe gekomen om dit te implementeren. Als er nog bijkomende prefixes zijn die jullie eventueel nuttig vinden, laat het ons dan zeker weten.

In dit voorbeeldje heb ik op "Cultuur" gefilterd:

1716452832896.png

Sinds wanneer mag mac-bc de ene persoonlijke aanval op de man lanceren op basis van een uitspraak op een ander die helemaal niets te maken heeft met hetgeen mac uitkraamt?

Sinds wanneer mag mac-bc de ene persoonlijke aanval op de man lanceren op basis van een uitspraak op een ander die helemaal niets te maken heeft met hetgeen mac uitkraamt?
Dat mag niet. Daarvoor mag je een moderator altijd waarschuwen. Maar liefst niet zo cryptisch en dat hoeft niet openbaar.
Er zit een rapporteerfunctie in het forum speciaal daarvoor.

Ik ben aan het overwegen om een topic over psychedelica te maken. Dit is tot op heden nog altijd illegaal in België, hoewel sommige varianten legaal zijn in omliggende landen (truffels in Nederland bijvoorbeeld). Zou dit in strijd zijn met de forumregels?

Ik ben aan het overwegen om een topic over psychedelica te maken. Dit is tot op heden nog altijd illegaal in België, hoewel sommige varianten legaal zijn in omliggende landen (truffels in Nederland bijvoorbeeld). Zou dit in strijd zijn met de forumregels?
In principe is het mogelijk om een topic te maken over de theoretische effecten, zolang het niet gaat over specifieke tips, gebruik, (ver)koop...
Echter is die lijn zo dun dat je heel snel tegen onze voorwaarden aan gaat botsen. We bekijken even of we ons een kader kunnen voorstellen waarbinnen het kan, anders zal het elders moeten.

Mijn gedelete post met reden: "hou je grapjes maar voor slowchat" was niet als grapje bedoeld....

Als je reden om aan te nemen dat iemand verliefd op je is, is: haar ogen fonkelen, lijkt mij echt wel dat je vooral wil zien wat je ziet.

Maar ik heb bij deze geleerd dat luchtige onderwerpen hier blijkbaar alsnog een essay met uitgebreide argumentatie vereisen. Gezellig enzo.

Mijn gedelete post met reden: "hou je grapjes maar voor slowchat" was niet als grapje bedoeld....

Als je reden om aan te nemen dat iemand verliefd op je is, is: haar ogen fonkelen, lijkt mij echt wel dat je vooral wil zien wat je ziet.

Maar ik heb bij deze geleerd dat luchtige onderwerpen hier blijkbaar alsnog een essay met uitgebreide argumentatie vereisen. Gezellig enzo.
De deleted posts kregen "hou de mopjes maar voor slowchat" als reden en jouw post was zeker niet de enige die daar is weggehaald, die post was de start van een post of 10 die off topic waren in een serieuzer topic.

Een essay met argumentatie is daar zeker niet nodig.

Kan iemand me uitleggen wat al de randzever in het frituur topic nog te maken heeft met eten en drinken? Dan report je een post waar gesuggereerd wordt om eens uw "cervela" in iets te steken maar enkel nog de huisdieren aanwezig is en dan zet men daar een opmerking bij dat zaken die niet uit frituur frituur komen niet OK zijn. :oink:

Het is een ludieke thread waar we in het verleden al commentaar op hadden gekregen als er te strict volgens de letter werd gemodereerd. We zoeken de balans: in dit geval ging het over 1 post en een handvol reacties erop, en de thread was al verschillende bladzijden verder. De poster is erop aangesproken. Was het dan zo storend daar dat er meer moest worden ingegrepen?

Het is een ludieke thread waar we in het verleden al commentaar op hadden gekregen als er te strict volgens de letter werd gemodereerd. We zoeken de balans: in dit geval ging het over 1 post en een handvol reacties erop, en de thread was al verschillende bladzijden verder. De poster is erop aangesproken. Was het dan zo storend daar dat er meer moest worden ingegrepen?
Het is in mijn ogen storend dat men in deze thread continue de grenzen mag opzoeken terwijl men in andere threads wel ingrijpt als het wat te ver off topic geraakt. Imo zijn de regels voor iedereen gelijk.

Geen idee of dit de gepaste plaats is om dit te melden, het gaat eerder over een algemene teneur dan specifieke posts dus de report-link lijkt mij ook niet de ideale weg, maar het datingtopic lijkt stilaan af te glijden naar een manosphere incel toestand. Mag wat mij betreft weer meer naar normale date-ervaringen en -frustraties.

Ja hebt gelijk. We hebben het al een tijdje opgemerkt en we proberen het, ietwat voorzichtig, terug te sturen in een meer normale richting.

Terug
Bovenaan