Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Steile klim vandaag hoor. En slecht weer voorspeld. De Jumbo’s en Ayuso zullen er weer voor gaan. Lukt het Evenepoel om aan te haken? Hij zal een betere dag moeten hebben dan donderdag. Het verlies tot een halve minuut beperken zou niet slecht zijn.

Steile klim vandaag hoor. En slecht weer voorspeld. De Jumbo’s en Ayuso zullen er weer voor gaan. Lukt het Evenepoel om aan te haken? Hij zal een betere dag moeten hebben dan donderdag. Het verlies tot een halve minuut beperken zou niet slecht zijn.

Slecht weer en evenepoel is geen goeie combinatie. Gaan ze van proberen te profiteren bij jumbo denk ik.

Ja dat wel, maar hij heeft al meermaals zelf gezegd dat hij echt niet graag rijdt in slecht weer. Nuja, niemand waarschijnlijk buiten de echte flandriens.
Niet graag betekent niet automatisch niet goed. Bij mijn weten heeft hij nog niet getoond slechter te rijden bij slecht weer.

Ik wilde daarstraks nog zeggen: De beste Remco krijgen ze er hier op die klim niet af.
Het was wel extreem steil maar het was puur op power / tempo en daar is Remco toch wel goed in. (Een tijdritje bergop)

Jumbo ganse dag zich kapot gereden om dan gewoon niks te doen met de kopstukken?
Ritwinst voor Roglic he. Dat leek mij ook de bedoeling te zijn. (En eventueel als bonus Remco eraf, maar dat was niet priori 1 vandaag)

Terug
Bovenaan