Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Ambitie is duidelijk Vuelta winnen. Die gaat geen 3 weken rond rijden in Spanje voor de lol die wil gewoon winnen. Vorm zal wel meer dan redelijk zijn zeker aangezien het al het plan was om de Vuelta te rijden sinds eind vorig jaar. Froome deed het nog zolang geleden niet de dubbel Tour/Vuelta.
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Vuelta was vooraf duidelijk Roglic zijn terrein, die zijn persoonlijke ambities in de tour ook gewoon professioneel opzij heeft geschoven binnen het team voor Vingegaard. Om nu hem in een andere GT ook nog eens te laten passeren, hmhm. Of ze gaan de tweestrijd aan tot als eentje onderuit gaat en duidelijk niet goed genoeg is. Maar ik vind dat precies niet echt bij Jumbo passen. Ik geloof ook niet echt in een samenwerking tussen 2 kopmannen die 'allebei met evenveel kansen aan de start komen'.

In de 3e etappe zullen we al wel wat wijzer worden, zeker?

Ergens geloof ik niet dat Vingegaard naar daar gaat puur om te knechten voor Roglic. Ik denk toch dat ze gaan proberen om zolang mogelijk allebei hoog in het klassement te staan, dat biedt natuurlijk de meeste mogelijkheden.

In de Tour van 2022 heeft dat 'probleem' zichzelf eigelijk opgelost doordat Roglic al hard tegen de vlakte was gegaan nog voor de Tour écht goed begonnen was.

Ik denk dat ze bij Jumbo dus toch ook wel even willen afwachten hoe ze er voor staan na enkele bergritten. Tot dan zou de ploeg ook wel sterk genoeg moeten zijn, zonder dat één van beiden zich echt al moet opofferen.

Ergens geloof ik niet dat Vingegaard naar daar gaat puur om te knechten voor Roglic. Ik denk toch dat ze gaan proberen om zolang mogelijk allebei hoog in het klassement te staan, dat biedt natuurlijk de meeste mogelijkheden.

Als je ziet wie er allemaal meegaat en tegen wie ze moeten rijden dan zijn we al vrij ver gevorderd voordat Roglic en Vingegaard als enige overblijven en er iemand voor de ander zal moeten werken.

Het is een luxe positie voor jumbo aangezien Remco naar allebei zal moeten kijken. Beide hebben al een GT gewonnen dus in principe heeft geen van beide iets te verliezen, en kunnen ze dus beide proberen. Slaagt er één niet dan heb je nog altijd de andere.

Je voelt al van ver aankomen dat het op een gegeven moment Remco alleen gaat zitten samen met Kuss, Vingegaard en Roglic.
Vraag is dan wat Remco gaat doen. Hoe koelbloedig en hoe goed is hij dan.

De Vingegaard van 2020 en Vingegaard in eendagskoersen kan je bezwaarlijk een topper noemen.
Vorig jaar nog 2 rittenkoersen samen gereden, tireno was Jonas beter, in het Baskenland was het andersom.

Ik heb het er vooral moeilijk mee dat men van iemand die WK, WK TT, 1 GT, 4 ritten in 2 verschillende GT, 2 monumenten, enkele semi klassiekers en korte rittenkoersen wint op 2 jaar tijd zegt dat hij de toppers ontloopt.

NOT AGAIN
Vorig jaar nog 2 rittenkoersen samen gereden, tireno was Jonas beter, in het Baskenland was het andersom.

Ik heb het er vooral moeilijk mee dat men van iemand die WK, WK TT, 1 GT, 4 ritten in 2 verschillende GT, 2 monumenten, enkele semi klassiekers en korte rittenkoersen wint op 2 jaar tijd zegt dat hij de toppers ontloopt.

Ik ben vooral benieuwd nu Remco eens kan koersen met een topper zoals Vingegaard, zal veel laten zien hoe de krachtsverhoudingen zijn.
Pogacar doet niet mee spijtig genoeg.
Zal een goede indicatie geven als Remco volgend jaar de Tour wil rijden...ik vrees dat Vingegaard nog een maatje te groot is en nog een tijdje gaat blijven.

Lijkt me dat je dat vooral zelf wil lezen. Werd letterlijk door niemand gezegd.

Ik ben ook best benieuwd wat hij kan tegen de beste GT renner van het moment. Er lijkt me nog niet veel precedent te zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraagje aan de meer MTB-fanatiekelingen onder ons. Ik zacht bij de goedkope renners bij fantasy Vuelta spelletjes, de hele interessante naam staan van Samuel gaze , die toch een top WK mtb achter de rug heeft. Zou die dat kunnen doortrekken naar de weg?

Of is dat niet mogelijk, zijn weg resultaten zijn niet super , maar mss is die een stuk verbeterd ?

Een vraagje aan de meer MTB-fanatiekelingen onder ons. Ik zacht bij de goedkope renners bij fantasy Vuelta spelletjes, de hele interessante naam staan van Samuel gaze , die toch een top WK mtb achter de rug heeft. Zou die dat kunnen doortrekken naar de weg?

Of is dat niet mogelijk, zijn weg resultaten zijn niet super , maar mss is die een stuk verbeterd ?
MTB en weg is toch echt een héél extreem verschillende discipline. Zeker zo'n rittenkoers. Ik verwacht daar bijzonder weinig van.

Shurter heeft ook ooit Romandië en Zwitserland gereden voor Orica, zonder noemenswaardig succes.

Met alleskunners a la Pidcock en VDP begrijp ik je vraag maar het blijven toch echt wel 2 totaal verschillende disciplines. Om op de weg prijs te rijden is Gaze gewoon te zwaar. (in bergop koersen als de Vuelta dus)

Zeker , maar ik ken gaze eigenlijk niet behalve van het WK nu en was toch opvallend 2 keer sterk in die mtb .

We zien ook bvb andere crossers vrij goed op de weg presteren (en dan bedoel ik niet alleen die 3 toptalenten) maar bij mtb wordt dat minder tot niet gedaan echt, dus vond het enorm opvallend dat zijn naam op dat blad stond.

Ondertussen al eens verder opgezocht , blijkbaar is het dus vooral in voorbereiding van OS mtb
Dat een grote ronde van 3 weken een hele goede voorbereiding is daarvoor. Volgens zijn team.

Dus wel straf dat hij daarvoor een zitje krijgt in het team

In de weinige vlakke ritten kan hij natuurlijk wel zijn werk doen voor Groves.
Osborne deed het in Sebastian vrij aardig. Maar voor de rest denk ik wel dat we kunnen stellen dat die ploeg niet meteen gemaakt is voor zo'n zware Vuelta.

Alpecin komt hier met een conti niveau ploeg aan de start. Leegrijden voor Groves zal hun enigste opdracht zijn.

Weersomstandigheden gaan een invloed hebben, serieus dreigende wolken. Een super technische TT ook, hopelijk geen ongelukken maar als het echt gaat regenen is dat waarschijnlijk een utopie. Hoe het er nu naar uit ziet wel goed dat QS en ook de andere topploegen pas laat starten.

Als ik de buienradar mag geloven, is regen vermijden ook een utopie.

pffft stadsparcour in de regen op een tijdrit fiets en dan nog een ploegentijdrit wat een miserie. Hopelijk allemaal zonder ongelukken. Die Tour start waarbij Mas en Carapaz in een val werden uitgeschakeld was toch een domper niet dat die podium ging rijden maar dat zijn toch mannen voor daar vlak achter.

Ik sta op 500m van de finish. Momenteel wat dikke druppels maar de echte regen blijft nog uit. Wel zwaar bewolkt, donder en bliksem.

Het begint te druppelen. Vroege starters zouden wel eens een groot voordeel kunnen hebben. Verrassende winnaar incoming als het nog even slechts bij druppelen blijft. DSM bijvoorbeeld.

Terug
Bovenaan