Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Als je ziet hoe Jumbo daar weer aanwezig was, als die 1 voor 1 aan de boom gaan sleuren, daar is idd niks tegen te beginnen vrees ik
Vingegaard is voor mij toch ook de grootste (maar niet de enige) favoriet om de Vuelta te winnen. Dit was een aankomst die Roglic en Remco goed liggen dus ik had wel 1 van die 2 als winnaar verwacht vandaag. (Echter Roglic was verrassend niet op de afspraak).

Remco staat op 2 bij mij, net voor Ayuso. Maar we zullen wel zien.

Ik denk dat Remco wel blij is dat Vingegaard erbij is, ook al is hij daardoor niet de (enige top)favoriet (meer). Zo kan hij zich eens meten met hem nog voor de Tour volgend jaar.

't is toch gene normale hé.

Mooie overwinning, er staat ook nog heel veel volk op een ideale afstand om de trui weg te geven.

Ik heb maar met een half oog kunnen kijken tot de laatste km, maar de ploeg was toch maar plat precies?

Viel best mee. Hirt er lang bij gezeten binnen gekomen met Arensman (de beste Ineos renner). Aan de voet van de slotklim had hij nog 5 ploegmaats mee. Dat als Kuss gaat en Vingegaard en Roglic meeschuiven dat Evenepoel dan geen ploegmaat meer mee heeft wisten we al op voorhand natuurlijk.

Als je ziet hoe Jumbo daar weer aanwezig was, als die 1 voor 1 aan de boom gaan sleuren, daar is idd niks tegen te beginnen vrees ik
Op dat vlak is het vooral te hopen dat Ayuso en Almeida kort blijven staan. En dat het na de tijdrit niet Evenepoel, Vingegaard en Roglic op korte afstand is. Met dan een gat van 2 minuten naar de rest, dan gaat hij niet veel hulp krijgen.

Viel best mee. Hirt er lang bij gezeten binnen gekomen met Arensman (de beste Ineos renner). Aan de voet van de slotklim had hij nog 5 ploegmaats mee. Dat als Kuss gaat en Vingegaard en Roglic meeschuiven dat Evenepoel dan geen ploegmaat meer mee heeft wisten we al op voorhand natuurlijk.
Aan de voet zat net geen 60 man bij elkaar. Lijkt mij logisch dat je daar nog minstens 5 ploegmaten mag verwachten. In de top 14 zit 4 man van UAE, 4 man van Jumbo, 2 bora's (waarvan Kamna in principe daar ook nog zou zitten als die niet aanvalt). Dat Ineos niet zo sterk ging zijn als in de Giro kon je verwachten en dan missen ze nog De Plus. Die hadden dan ook met 4 man binnen 45s gestaan. Nee, buiten Hirt die het wel goed deed is dit nu toch niet bemoedigend.

Remco gaat echt enorm sterk moeten zijn om alles te counteren of zoals @Airjinx aangeeft hopen dat de rest niet meteen voor plaats 4 gaat rijden.

Aan de voet zat net geen 60 man bij elkaar. Lijkt mij logisch dat je daar nog minstens 5 ploegmaten mag verwachten. In de top 14 zit 4 man van UAE, 4 man van Jumbo, 2 bora's (waarvan Kamna in principe daar ook nog zou zitten als die niet aanvalt). Dat Ineos niet zo sterk ging zijn als in de Giro kon je verwachten en dan missen ze nog De Plus. Die hadden dan ook met 4 man binnen 45s gestaan. Nee, buiten Hirt die het wel goed deed is dit nu toch niet bemoedigend.

Remco gaat echt enorm sterk moeten zijn om alles te counteren of zoals @Airjinx aangeeft hopen dat de rest niet meteen voor plaats 4 gaat rijden.
Wat maakt de sterkte van u ploeg uiteindelijk uit? De kopman moet vooral sterk genoeg zijn. Wat maakt het uit dat Jumbo hier de bol gaat slopen met Valter, Kelderman & Kuss... als Vingegaard en/of Roglic er finaal niet in slagen van de rest te lossen?

Ze reden op een bepaald moment met 10 vooruit, net nadat Kemna, Kuss & Solar opgerold werden: 3 Jumbo's (Vingegaard, Roglic, Kuss), 3 UAE's (Ayuso, Almeida, Soler), 2 Bora's (Cian & Kemna), Remco en... ik denk Mas? :unsure:

Buiten Kuss, Soler en Kemna (die zonder die vlucht hooguit in dat 2de deel had gezeten) zijn dan allemaal pure kopmannen. Hirt zat gewoon in die 2de groep met oa Kelderman, Vlasov, Arensman, Vine... dat is toch gewoon volgens verwachting. Kuss is de beste knecht ter wereld en Soler is ook gene gewone. Er waren andere ploegen die veel slechter voor de dag kwamen

Blijft toch echt een lekker arrogante renner :rofl: Duidelijk te lang gevierd, recht in de massa gereden door niet te remmen en dan "begint het zijn kloten uit te hangen".

Best dat hij zo hard kan rijden :tongue:

Wat maakt de sterkte van u ploeg uiteindelijk uit? De kopman moet vooral sterk genoeg zijn. Wat maakt het uit dat Jumbo hier de bol gaat slopen met Valter, Kelderman & Kuss... als Vingegaard en/of Roglic er finaal niet in slagen van de rest te lossen?

Ze reden op een bepaald moment met 10 vooruit, net nadat Kemna, Kuss & Solar opgerold werden: 3 Jumbo's (Vingegaard, Roglic, Kuss), 3 UAE's (Ayuso, Almeida, Soler), 2 Bora's (Cian & Kemna), Remco en... ik denk Mas? :unsure:

Buiten Kuss, Soler en Kemna (die zonder die vlucht hooguit in dat 2de deel had gezeten) zijn dan allemaal pure kopmannen. Hirt zat gewoon in die 2de groep met oa Kelderman, Vlasov, Arensman, Vine... dat is toch gewoon volgens verwachting. Kuss is de beste knecht ter wereld en Soler is ook gene gewone. Er waren andere ploegen die veel slechter voor de dag kwamen
Ja, dat lijkt mij toch wel logisch dat de kopman in eerste plaats sterk genoeg moet zijn. Het is maar wanneer je uw knechten nodig hebt dat je een sterke ploeg wilt. Deze rit was nu ook niet van de zwaarste dus van die andere had ik wel wat beter verwacht. Die andere ploegen die veel slechter voor de dag kwamen hebben ook geen kopman die (mede)topfavoriet is voor de Vuelta te winnen.

Blijft toch echt een lekker arrogante renner :rofl: Duidelijk te lang gevierd, recht in de massa gereden door niet te remmen en dan "begint het zijn kloten uit te hangen".

Best dat hij zo hard kan rijden :tongue:

Het publiek stond daar gewoon veel te kort. Na een bocht, tegen 40km/u en lijkt mij normaal dat hij daar viert. Gaat ook gewoon in de remmen maar op die 10m sta je dan natuurlijk niet stil.

Knap gedaan van Evenepoel!!

UAE en Jumbo zetten zomaar even 8 man bij de eerste 14. Daar zitten dan nog snotneuzen als Cian en Martinez tussen, haha.

Het publiek stond daar gewoon veel te kort. Na een bocht, tegen 40km/u en lijkt mij normaal dat hij daar viert. Gaat ook gewoon in de remmen maar op die 10m sta je dan natuurlijk niet stil.

Lijkt me wel dat je daar kan spreken van gedeelde schuld.
Rijdt daar los de massa in en had precies de indruk dat ze wel opzij zouden gaan, die kunnen niet ineens weg eh :P
Die scherpe reacties op zo een korte tijd is natuurlijk niet positief eh, elke dag was er wel al iets. Dan maak je op een heel korte tijd heel onpopulair.

Rijdt daar los de massa in en had precies de indruk dat ze wel opzij zouden gaan, die kunnen niet ineens weg eh :p
Die scherpe reacties op zo een korte tijd is natuurlijk niet positief eh, elke dag was er wel al iets. Dan maak je op een heel korte tijd heel onpopulair.
Tuurlijk rijdt hij die massa in. Waar moest hij naartoe? Het moment dat hij het ziet en begint te remmen is het te laat. Onpopulair voor wie? Iedereen heeft zijn tegenstanders, dat zal door die uitspraken niet veranderen. Gisteren in de Vuelta hoorde je gewoon vooral positieve reacties, van zowel renners als omgeving, op Remco zijn uitlatingen. Zon 3 dagen zouden ook mijn kloten uithangen.

Ook gehoord dat er effectief wel gesprekken gaande zijn tussen Soudal en Ineos in verband met een fusie. Vooral Specialized/Pinarello is een onderwerp van het gesprek. Wel nog niks concreet ivm structuur etc.

Laatst bewerkt:
Hiermee ben ik het eens.

Ik merk op dat sommige mensen zich afvragen: Waarom is Remco de enige die valt? De rest valt toch niet? Dus het is toch volledig zijn schuld?
Omdat Remco als winnaar zijn handen naar omhoog steekt (logisch) en daardoor een paar meter extra verliest tov de anderen die meteen in de remmen gaan. :tongue:

Het is dus inderdaad zoals je zegt deels zijn schuld, maar ze staan daar ook gewoon heel kort na de finish op nen hoop bij elkaar.

Tuurlijk rijdt hij die massa in. Waar moest hij naartoe? Het moment dat hij het ziet en begint te remmen is het te laat. Onpopulair voor wie? Iedereen heeft zijn tegenstanders, dat zal door die uitspraken niet veranderen. Gisteren in de Vuelta hoorde je gewoon vooral positieve reacties, van zowel renners als omgeving, op Remco zijn uitlatingen. Zon 3 dagen zouden ook mijn kloten uithangen.

Ook gehoord dat er effectief wel gesprekken gaande zijn tussen Soudal en Ineos in verband met een fusie. Vooral Specialized/Pinarello is een onderwerp van het gesprek. Wel nog niks concreet ivm structuur etc.
Je kan ook remmen als je ziet dat het zwart ziet van het volk eh :p
Als je kijkt dan zie je dat hij gewoon af komt gereden en ervan uit gaat dat ze uit de weg gaan, wat maar half gebeurt. Die zone is te klein voor al het volk, maar je kan ook een beetje anticiperen ook.

Over de tijdrit had hij gelijk, over gisteren ook. Maar het is vooral de manier waarop dat een beetje jammer is.
Zeker als je al elke dag spel ligt te maken. Dan moet je misschien eens kijken om uw stijl tijdelijk misschien iets te temperen :p

Lijkt me logisch dat pinarello en specialized een struikelblok is. Pinarello is al sinds sky trouwe leverancier en heeft veel geïnvesteerd in het project. Specialized wil hun posterboy niet verliezen.
Dan is het de vraag die de diepste zakken heeft en wie het meeste wil blijven innoveren.
En ik denk dat specialized dat gaat winnen :p

Laatst bewerkt:
Over de tijdrit had hij gelijk, over gisteren ook. Maar het is vooral de manier waarop dat een beetje jammer is.
Zeker als je al elke dag spel ligt te maken. Dan moet je misschien eens kijken om uw stijl tijdelijk missteken iets te temperen :p
Zelf vandaag kun je erover discussiëren. Maar zijn stijl is gewoon arrogant. Goede TV, dat wel.

Terug
Bovenaan