Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Sporza begint (alweer) laat uit te zenden. Eurosport vanaf 14:30. Niet dat het vandaag zo'n wervelend interessante etappe zal zijn, maar da's toch wel laat vind ik.

Nu goed, het is sowieso al een ferme aderlating dat ze commentaar geven vanuit Brussel. Vroeger waren de innuendo's over wat ze de avond ervoor meegemaakt hadden of wie ze gesproken hadden een deel van de commentaar op zich.

Verder Remco puur op overschot en op vermogen. Duidelijk dat hij nog een renner in evolutie is en dat hij met die eindsprint nu een machtig wapen meegekregen heeft die hem tot een veelwinner gaat maken.

Zelf vandaag kun je erover discussiëren. Maar zijn stijl is gewoon arrogant. Goede TV, dat wel.
Duidelijk dat je eerst eens moet leren wat arrogant zijn effectief inhoudt. Remco is een sterke persoonlijkheid en zegt waar het op staat. Heeft niks met arrogantie te maken imo.

Sporza begint (alweer) laat uit te zenden. Eurosport vanaf 14:30. Niet dat het vandaag zo'n wervelend interessante etappe zal zijn, maar da's toch wel laat vind ik.

Eurosport begint altijd vroeger. Tour ritten werden zelfs integraal uitgezonden. Vuelta komt redelijk laat aan dus veel gaan we niet moeten missen bij Sporza.

Soms hoop je gewoon dat Remco opnieuw de rode trui pakt zodat mensen gewoon weer extra kunnen zeuren. Kan echt niet begrijpen waar al die haat vandaan komt. Ik denk gewoon: fuck yeah, Belgische renner die op topniveau meedraait.

Ook maar triestig dan, als een ritwinst al te min is om 200-300 meter voor te sprinten, zeker met twee sprintetappes die volgen waarbij men normaal goed zal kunnen uitrusten.
Ik heb niet gezegd dat ik een fan ben van die manier van koersen hé. Integendeel zelfs, ik vind het maar niks. Maar dat is nu eenmaal hoe Jumbo koerst. Die maken hun niet onnodig moe en weten nu al waar ze precies hun aanval in zullen zetten. Ik hoop voor Remco dat hij dan nog mee kan maar ik denk eerlijk gezegd van niet. Laten we hopen dat ik mis ben.

Daarom dat ze met z'n vieren vooraan zaten? Degene die geen interesse hadden in ritwinst die reden ergens op het gemak in het peleton...

En wat is dat nu toch altijd met het in twijfel trekken van z'n overwinningen? Eerst is de concurrentie niet sterk genoeg, nu is het tegen de cream of the crop en nu zouden ze plots geen interesse hebben? :laugh:

Als ze kunnen winnen, zullen ze er altijd voor gaan. Kijk maar naar Roglic twee jaar terug, die haalde in de laatste honderd (of zelfs minder) meter Gino Mader nog in om toch maar ritwinst te kunnen hebben in Parijs-Nice.
Ik heb het niet zozeer over Roglic. Volgens mij kan Remco die kerel wel aan. Ik heb het over die andere van TJV. Die kerel die weigerde 200 meter te sprinten om Wout aan een overwinning te hebben. Dezelfde kerel die tijdens de eerste 2 beklimmingen in de TdF gewoon de winst aan pogacar liet. Die maakt zich gewoon niet onnodig moet. Hij heeft de ritwinst niet, klopt. Maar hij heeft 1 secondje moeten toegeven op Remco. Niks verloren dus.

lol Groves die schudt het hoofd van verdorie gaat niet lukken om dan toch nog in het wiel te komen en eruit te komen, de verwachte winnaar

Ik heb het niet zozeer over Roglic. Volgens mij kan Remco die kerel wel aan. Ik heb het over die andere van TJV. Die kerel die weigerde 200 meter te sprinten om Wout aan een overwinning te hebben. Dezelfde kerel die tijdens de eerste 2 beklimmingen in de TdF gewoon de winst aan pogacar liet. Die maakt zich gewoon niet onnodig moet. Hij heeft de ritwinst niet, klopt. Maar hij heeft 1 secondje moeten toegeven op Remco. Niks verloren dus.
Hij verliest geen 1s maar 5s. Alsof die niet gewoon zou willen winnen als de kans er is. Over welke 2 beklimmingen heb je het nu eigenlijk in de Tdf?

Kelderman een van de slachtoffers bij die valpartij buiten de 3km. Kon wel verder maar zal dus wel tijd verliezen. Ook Roglic lijkt 4" te verliezen door breuken in de slotsprint.

Die kerel 'weigerde' te springen voor Wout omdat dat z'n taak niet is en om dat er toen heel wat op het spel stond. Doet hier trouwens niets ter zake. Dit was een rechtstreeks duel tussen favorieten die gun je niets.

Straks ga je nog beweren dat TJV Remco bewust wat voorsprong geeft om hem wat valse hoop te geven.

Soit ik ga er over ophouden want het is te zot voor woorden om te impliceren dat wanneer TJV met vier man op minder dan één kilometer van de meet komt, ze voor minder dan winst gaan.

Laatst bewerkt:
Die kerel 'weigerde' te springen voor Wout omdat dat z'n taak niet is en om dat er toen heel wat op het spel stond. Doet hier trouwens niets ter zake. Dit was een rechtstreeks duel tussen favorieten die gun je niets.

Straks ga je nog beweren dat TJV Remco bewust wat voorsprong geeft om hem wat valse hoop te geven.

Soit ik ga er over ophouden want het is te zot voor woorden om te impliceren dat wanneer TJV met vier man op minder dan één kilometer van de meet komt, ze voor minder dan winst gaan.

Misschien nog een kleine toevoeging in de vorm van een foto, zegt veel over de winnaars mentaliteit van TJV
Bekijk bijlage 22490
Die foto is ook een onnozele momentopname hé vriend. En dat weet ge zelf ook. Roglic kon niet recht blijven fietsen met z'n handen omhoog en moest terug z'n stuur vastpakken.

Vanaf 3'03"

Of checken gewoon de thumbnail van de video 😂😂😂

Die foto is ook een onnozele momentopname hé vriend. En dat weet ge zelf ook. Roglic kon niet recht blijven fietsen met z'n handen omhoog en moest terug z'n stuur vastpakken.

Vanaf 3'03"

Of checken gewoon de thumbnail van de video 😂😂😂

Of wel begrijp ik jouw punt niet of jij het mijne niet? Want ik snap niet wat de positie van Roglic er überhaupt mee te maken heeft?

Laat ons eerlijk zijn dat Vingegaard daar perfect even kon rijden en dat had 0,0 risico ingehouden eh.
Dat was gewoon een vrij egoïstische beslissing van hem, en dat zal hij in de bus ook wel mogen horen hebben hoor.

Vingegaard is gewoon een raar kereltje. Persoonlijk zou ik er ook niet van schrikken dat hij niet voluit ging gisteren.
Met hoe hij de tour gereden heeft lijkt me dat geen scenario dat heel gek is. We zijn rit 5, de vuelta is nog lang en nog genoeg plekken waar hij met minder risico meer tijd kan pakken.

Vingegaard is ook niet explosief. Die zal het moeten hebben van de zwaardere bergritten later in de Vuelta. Ik vond wel dat hij sterk finishte, en dat Roglic tegenviel.

Ah, ik dacht dat ge Roglic verweet niet voluit te gaan en dat die foto dat moest aantonen :unsure: nvm me :geek:

Ik wou gewoon even een voorbeeldje geven dat ze niet vies zijn om hun overmacht te tonen wanneer ze kunnen.

Over de foto is het voor Roglic wel beter dat hij z'n stuur met beide handen vasthoudt want ja... :tongue:

Terug
Bovenaan