Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Heeft wel gewoon voor eigen tempo gekozen en slim geweest, want heeft er nog serieus wat opgeraapt op het einde. Rog en Jonas hebben nog serieus versneld in de laatste kilometer en heeft zelfs een kleine beetje tijd teruggepakt. Dus laat ons hopen op gewoon nog wat naweeen van zijn tuimelperte waardoor hij niet 100% is momenteel.

Als je echt koortsig bent of een slappe vod door maag/darmklachten, dan lijkt het me toch eerder dat je er volledig doorzakt naarmate je tegenstanders verder versnellen. er zat nog wel wat op vond ik...
Ik denk/hoop ook zoiets. Op een bepaald moment was de gps achterstand 45sec en toch nog 15 terug gepakt dat is toch iets hoopgevend.

Op het laatste zat er toch nog wat op? Volgens mij is die niet ziek. Het is natuurlijk niet tegen Jan, Piet en Pol dat je bezig bent met een ploeg als jumbo.

En als hij toch ziek is, dan gaan ze daar bij Lefèvre toch eens wat beter moeten beginnen opletten. Als je kopman in beide grote rondes ziek valt dan doe je toch ergens iets verkeerd. Kan altijd eens gebeuren, maar 2 grote rondes op rij...

Zie ik bij een ploeg als jumbo toch niet gebeuren.

Sterker nog, Jumbo heeft een realistische kans (ok, klein, maar toch, zeker niet ondenkbaar) om een 1-2-3 tje te doen in het eindklassement.

Klein hoor. Ayuso maakt veel meer kans. Jre hebt dan ook nog Almeida en zo en laten we ook nog Evenepoel niet volledig afschrijven. Kuss zijn tijdrit is behoorlijk matig en straks gaat die toch gewoon weer moeten knechten. Een 1-2tje en 3 GTs winnen in een seizoen zullen al straf genoeg zijn.

Op het laatste zat er toch nog wat op? Volgens mij is die niet ziek. Het is natuurlijk niet tegen Jan, Piet en Pol dat je bezig bent met een ploeg als jumbo.
Remco heeft zonet gezegd dat hij niet ziek is (tussen de lijnen door), maar dat hij zware benen had vandaag en voor zijn eigen tempo koos op de slotklim.

Kon niet over mijn limiet, soms heb je dat

Vingegaard gaat straks toch gewoon de dubbel pakken denk ik. Maar we zullen wel zien over 2 weken. Het is nog lang.

Kijk dat is de profesionaliteit dus van Jumbo hé die weten dat je na zo'n lastige warme dag goed moet hydrateren.

694

Remco heeft zonet gezegd dat hij niet ziek is (tussen de lijnen door), maar dat hij zware benen had vandaag en voor zijn eigen tempo koos op de slotklim.

Kon niet over mijn limiet, soms heb je dat

Vingegaard gaat straks toch gewoon de dubbel pakken denk ik. Maar we zullen wel zien over 2 weken. Het is nog lang.

Zelfs als hij ziek zou zijn, is het beter om dat niet toe te geven hé. Je moet de concurrentie niet slimmer maken dan ze zijn.

We zullen het de komende dagen wel zien zeker...

Je gaat ook niet zomaar van domineren op de vorige aankomst bergop naar dit. Oke niet helemaal dezelfde klim, maar toch...

Benieuwd hoe lang Lenny de rode trui kan vasthouden. Ik denk best lang.

Ik vind hier een aantal mensen veel te negatief qua conclusies ivm Remco zijn prestatie vandaag. Ok, hij moest duidelijk passen als Roglic aangaat ... maar de laatste 1,5km pakt hij nog 10sec. terug op Vingegaard en Roglic. Dat doe je niet als je ziek bent of helemaal een klop van de hamer krijgt.

Het tijdsverschil beperkt tot 30sec. is ook geen inzinking. Staat ook nog altijd met aantal seconden voorsprong op de favorieten trouwens.

Laatst bewerkt:
Ik vind hier een aantal mensen veel te negatief qua conclusies ivm Remco zijn prestatie vandaag. Ok, hij moest duidelijk passen als Roglic aangaat ... maar de laatste 1,5km pakt hij nog 10sec. terug op Vingegaard en Roglic. Dat doe je niet als je ziek bent of helemaal een klop van de hamer krijgt.

Het tijdsverschil beperkt tot 30sec. is ook geen inzinking. Staat ook nog altijd met aantal seconden voorsprong op de favorieten trouwens.
Net als dat je geen tijdrit in de Giro kan winnen als je ziek bent?

100% zeker ben ik natuurlijk niet, maar ik vind het toch verdacht.

Terug
Bovenaan