Vuelta a España 2025

Obi Wan Kenobi

Well-known member
2560px-La_Vuelta_%28Spain%29_logo.svg.png

De laatste grote ronde van het jaar.
Met 1 absolute topfavoriet voor de rode trui met daaronder heel wat kanshebbers voor een podiumplaats.
Met 1 absolute topfavoriet voor de puntentrui
Met heel veel leuke etappes.
Jammer genoeg zijn er door diverse omstandigheden op het laatste moment heel wat extra GC-kandidaten weggevallen.
(Carapaz / Poole / Gee / Mas)

538092119_1324963805659504_8874095401021713986_n.jpg

Standaard Vuelta line up toch? Ik snap niet goed waarom mensen altijd lijken te denken dat een Giro/Vuelta een even goed deelnemersveld heeft als een Tour.
Waar zeg ik dat ik een deelnemersveld van de Tour verwacht? Ik zag denk ik gisteren een statistiek dat het de zwakste lineup in de afgelopen 10 jaar is...

Line-up lijkt me toch echt gewoon in de lijn te liggen van andere jaren.

Voor Vuelta of Giro is het al een succes als één van de toppers (Pogacar, Vingegaard, Evenepoel) start, en dat is nu het geval met Vingegaard.

Jammer dat Carapaz niet start, maar die heeft ook zijn hoogtes en laagtes. Moest Roglic hier starten, zou hij ook geen favoriet meer zijn.
Met Ayuso, Almeida, Hindley, Ciccone, Landa, Gall, Tiberi, Pellizzari, ... staan er potentieel genoeg leuke renners aan de start om toch wat uitdaging te bieden. Benieuwd naar Bernal ook.

Qua vrijbuiters hebben we toch ook Pidcock, Ganna, ...

En op vlak van sprinters is Vuelta ook nooit een hoogvlieger. Met Philippsen en Pedersen staan er hoe dan ook mooie namen aan de start, die tegelijk ook nog wel eens een bult kunnen overleven.

Die PCS puntenranking zegt toch niet zo heel veel imo. In het GC lijken mij toch heel weinig renners die echt voor een klassement gaan rijden.

Ben toch benieuwd hoe dicht Almeida kan komen t.o.v. Vingegaard.
Ik duim echt voor Joao deze Vuelta 😬

Die PCS puntenranking zegt toch niet zo heel veel imo. In het GC lijken mij toch heel weinig renners die echt voor een klassement gaan rijden.

Ik duim echt voor Joao deze Vuelta 😬

Vingegaard, Almeida, Ayuso, Landa, O'Conner, Hindley, Ciccione, Gall, Tiberi en Pellizari.

Dat is toch gewoon een dikke vette top 10?

Vingegaard, Almeida, Ayuso, Landa, O'Conner, Hindley, Ciccione, Gall, Tiberi en Pellizari.

Dat is toch gewoon een dikke vette top 10?
Dit is inderdaad gewoon een mooi deelnemersveld, zeker voor een Vuelta.
Ik denk dat mensen met dit veld gewoon schrik hebben dat we weer een GT krijgen waar er eentje ver bovenuit steekt maar dat ga je altijd hebben als Pogacar OF Vingegaard start.

Als Almeida, Ayuso, Landa, Hindley & Tiberi, misschien Bernal op hun beste niveau presteren zou ik toch een mooie strijd voor de top 3 verwachten tbh. Misschien kan Ciccone eindelijk eens in de top 10 van een GT eindigen. :unsure:

Jammer van Gee wel na die goeie Giro. Maar als je in 2023 een contract tekent tot 2028 en dan nu je contract eenzijdig wil opzeggen kan je de ploeg moeilijk als enige schuldige aanduiden hier. Ben eens benieuwd welke kaart die gaat trekken... "ik voel mij, in de huidige geopolitieke situatie, niet meer veilig in een truitje met Israel erop?"

Jammer van Gee wel na die goeie Giro. Maar als je in 2023 een contract tekent tot 2028 en dan nu je contract eenzijdig wil opzeggen kan je de ploeg moeilijk als enige schuldige aanduiden hier. Ben eens benieuwd welke kaart die gaat trekken... "ik voel mij, in de huidige geopolitieke situatie, niet meer veilig in een truitje met Israel erop?"

ik zou dat wel snappen als reden.

Maar het probleem voor Gee is dat de UCI geen probleem heeft met Israël.
Dus is het denk ik niet mogelijk als reden van contractbreuk.
De UCI had wel een probleem met Rusland en zo is rusvelo toch tenonder gegaan.

Dit is inderdaad gewoon een mooi deelnemersveld, zeker voor een Vuelta.
Ik denk dat mensen met dit veld gewoon schrik hebben dat we weer een GT krijgen waar er eentje ver bovenuit steekt maar dat ga je altijd hebben als Pogacar OF Vingegaard start.

Als Almeida, Ayuso, Landa, Hindley & Tiberi, misschien Bernal op hun beste niveau presteren zou ik toch een mooie strijd voor de top 3 verwachten tbh. Misschien kan Ciccone eindelijk eens in de top 10 van een GT eindigen. :unsure:

Ciccone heeft al aangegeven niet voor eindklassement te gaan en vol voor ritzeges en waarschijnlijk te gaan voor zijn trilogie te vervolledigen met de bergtrui. Natuurlijk met het parcour als een Vuelta heeft hij wel kans om in die 1e week de trui te pakken en mogelijks nog te veranderen. Er is natuurlijk ook een reden waarom die nog nooit top 10 heeft gereden.

Landa liet ook al uitschijnen geen klassement te ambiëren na zijn blessure.

Tiberi heeft wel iets recht te zetten na zijn Giro, maar eigenlijk heeft die nog veel te bewijzen in koersen van 3 weken.

Hindley kijk ik ook met een kritische blik naar, toch ook niet veel soeps meer sinds zijn Giro winst. Kan best wel een goede Vuelta rijden ifv zijn status volgend jaar bij Bora. Ook cheap voor prono's :tongue:

Ik kijk wel uit naar Bernal en Pelizzari, al stond bij de laatste de Vuelta niet op het programma maar willen ze hem toch sturen 'om te leren'.

Laatst bewerkt:
Hindley kijk ik ook met een kritische blik naar, toch ook niet veel soeps meer sinds zijn Giro winst. Kan best wel een goede Vuelta rijden ifv zijn status volgend jaar bij Bora. Ook cheap voor prono's :tongue:

7de in de tour is toch niet zo slecht ?
En 2024 was niet zijn jaar door diverse omstandigheden.
2025 was toch wel ok tot zijn valpartij

Als een goeie voorbereide Remco Evenepoel start dan heb je dat potentieel ook wel, al geloof ik wel in mindere mate.
Op dat vlak blijft het nog een beetje gissen hoe hij zich verhoud tegenover een Ayuso en Almeida.

Deelnemersveld is gewoon mooi voor een Vuelta. Meer dan mooi zelfs.

Turner die last minute nog invalt
op die manier heeft Ineos toch voor ieder terrein iemand dat kan meedingen voor top 5 plaatsje

Turner geen pure sprinter maar heeft al getoond dat hij top 5 kan rijden in vlakke sprints en Ganna heeft dat eigenlijk ook al getoond 😅
Langelloti is ook niet super traag op muurtjes

Dan heb je nog Bernal voor als het echt klimt en Sheffield en mss kwiatek als die. Niet teveel pech meer heeft die ook nog iets kunnen uitspoken.

Allé Philipsen na de opening in de Tour ook die in de Vuelta

Vuelta vanaf volgend jaar niet meer volledig op Sporza stond vandaag in een artikel :s gaat net als de Giro worden

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
259
Weergaven
19K
Terug
Bovenaan