Vuelta a España 2025

koers gaat hieraan kapot hoor, is het niet gaza, dan zijn het boeren of klimaatklevers.
Gelukkig had ASO wel de PCS caravan geweerd uit de tour de france, kwestie van de juiste prioriteiten te stellen.
Volgende stap gaat publiek weren uit de aankomstzones/bergjes of betalend maken.
in 2026 eerste betaalzones ;)
rip koers

Ik denk niet dat Pidcock gebrieft was door de volgwagen als je dit zag...

EDIT: wel gebrieft maar hij had het 3km bord gemist.

Laatst bewerkt:
Proficiat jongens, de bombardementen zijn net gestopt. Je hebt de wereld gered!!!

Pidcock moet echt woedend zijn. Ik heb al vaak kritiek gegeven op hem (overschat, etc.), maar die is hier echt fenomenaal aan het rondrijden, chapeau.

Vreemd dat ze net de Vuelta kiezen om protest te voeren, het is nu niet dat dit een waanzinnig groot publiek heeft, of zijn de Spanjaarden dan wat minder streng op security vlak dat het gewoon mogelijk is.

Nu betogen staat vrij maar of ze hier zieltjes mee winnen betwijfel ik. De organisatie had dit wel beter kunnen aanpakken imo.

Vreemd dat ze net de Vuelta kiezen om protest te voeren, het is nu niet dat dit een waanzinnig groot publiek heeft, of zijn de Spanjaarden dan wat minder streng op security vlak dat het gewoon mogelijk is.

Nu betogen staat vrij maar of ze hier zieltjes mee winnen betwijfel ik. De organisatie had dit wel beter kunnen aanpakken imo.
De Guardia Civil is net strenger dan in Frankrijk of Italië. Je kunt zoiets gewoon heel moeilijk inperken. Dus als je zegt dat de organisatie het beter had kunnen aanpakken dan hoor ik graag hoe.

De Basken hebben gewoon een diepgewortelde sympathie voor de Palestijnse zaak en dat leeft daar énorm.

Laatst bewerkt:

Ze protesteren tegen de aanwezigheid van Israel in het peloton. Ze denken echt niet dat dit de genocide gaat stoppen hoor. Spanje is gewoon heel erg gevoelig aan dit soort zaken ook Ierland en Z-Afrika hebben dit bv komt natuurlijk door hun geschiedenis dus dit leeft wel in Spanje daar ligt de aanwezigheid van Israel in hun ronde bij velen wel erg op de maag. En vandaag zaten ze dan nog in Baskenland waar ze nog een pak gevoeliger aan dit soort zaken zijn dan de gemiddelde Spanjaard.

Is vooral de UCI die al veel langer had moeten optreden tegen Israel en die een neutraliteit opdwingen net zoals met Rusland is gebeurd. Maar jah niemand wil beslissen natuurlijk want bij elke beslissing zijn verliezers en maak je mensen boos en dat wil niemand natuurlijk dus laten ze de boel etteren tot het barst.

Zoveelste Europese sportfederatie die hopeloos tekortschiet en de wond laat etteren tot het barst. Je kan zeggen dat politiek en sport gescheiden moeten zijn maar door Russische teams te verbannen terwijl je Israëlische teams toelaat, neem je als UCI wel een duidelijk politiek standpunt in.

Is vooral de UCI die al veel langer had moeten optreden tegen Israel en die een neutraliteit opdwingen net zoals met Rusland is gebeurd

Zou de UCI schrik hebben voor een sneeuwbal effect? UAE en Bahrain zijn ook twee landen waar het één en ander over te zeggen valt maar zeker die eerste wil je niet uit het peloton..

Ze protesteren tegen de aanwezigheid van Israel in het peloton. Ze denken echt niet dat dit de genocide gaat stoppen hoor. Spanje is gewoon heel erg gevoelig aan dit soort zaken ook Ierland en Z-Afrika hebben dit bv komt natuurlijk door hun geschiedenis dus dit leeft wel in Spanje daar ligt de aanwezigheid van Israel in hun ronde bij velen wel erg op de maag. En vandaag zaten ze dan nog in Baskenland waar ze nog een pak gevoeliger aan dit soort zaken zijn dan de gemiddelde Spanjaard.

Is vooral de UCI die al veel langer had moeten optreden tegen Israel en die een neutraliteit opdwingen net zoals met Rusland is gebeurd. Maar jah niemand wil beslissen natuurlijk want bij elke beslissing zijn verliezers en maak je mensen boos en dat wil niemand natuurlijk dus laten ze de boel etteren tot het barst.
Zeg jij. Dat kan je niet hardmaken. Dit stopt niet als IPT uit het peloton is.

Je kan de situatie van Gazprom - Rusvelo ook niet 1 op 1 gaan vergelijken met die van IPT.

Ze protesteren tegen de aanwezigheid van Israel in het peloton

Sorry maar dit vind ik vrij naïief. Als Israel hier niet was geweest, hadden ze nog altijd de Vuelta gebruikt om hun statement te maken. Een grote wielerkoers, waar enorm veel ogen op gericht staan, is gewoon de ideale gelegenheid om het te doen. Die protestanten weten niet eens wat koers is.

Ik snap die vergelijking met Rusland niet. De UCI heeft toen gereageerd op het feit dat Rusland en specifiek ook Gazprom als bedrijf zwaar gesanctioneerd zijn door de Westerse wereld, ze konden simpelweg niet anders. Dit is hier (nog) niet het geval.

Maar het is wel tijd dat de UCI werkt aan een ban op het rechtstreeks (via naam) promoten van staten. Het is gewoon om problemen vragen, of dat nu Israel of de UAE (die komen er wel lekker mee weg terwijl ze ook gewoon genocides financieren). Ze kunnen nog altijd sponsoren, maar het is tenminste geen directe sportswashing.

Sorry maar dit vind ik vrij naïief. Als Israel hier niet was geweest, hadden ze nog altijd de Vuelta gebruikt om hun statement te maken. Een grote wielerkoers, waar enorm veel ogen op gericht staan, is gewoon de ideale gelegenheid om het te doen.

Dan was er protest maar niet zoals nu. Als ze in de TTT voor 1 ploeg springen dan is het geen toeval dat dat Israel is toch?

Dan was er protest maar niet zoals nu. Als ze in de TTT voor 1 ploeg springen dan is het geen toeval dat dat Israel is toch?

Dat is anders dan vandaag (dat waren 5 mensen ofzo). Dat protest van vandaag is echt al MAANDEN gepland, georkestreerd door grote organisaties erachter. De organisatie wist ook al lang op voorhand dat het vandaag op deze manier ging gebeuren, daarom dat er ook wat paniek was gisterenavond en vandaag. Daarom dat ze uiteindelijk de beslissing hebben genomen terwijl er in principe nog niets was gebeurd (ze stonden gewoon met een enorme hoeveelheid langs de weg). Natuurlijk helpt het niet dat er hier een ploeg is die Israel letterlijk promoot, maar dit was altijd gebeurd. Wielrennen is gewoon de ideale sport om het te doen. Kijk naar de boeren, die gebruiken ook het wielrennen. Klimaatactivisten hetzelfde.

Niet onlogisch toch? Ayuso is een kopman waarvan je vooraf, op papier, zou verwachten dat hij hier meedoet voor het podium.

Soler is en blijft een helper (die daarnaast eigenlijk altijd toch wat wisselvallig is, niet?).

Hun loon zal er ook naar zijn.

Je hebt het misbegrepen
Soler is een helper die niet helpt :p
Ik heb hem nog geen meter op kop zien rijden voor Almeida 😅

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
259
Weergaven
19K
Terug
Bovenaan