Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
het zalige vind ik ook dat hij niet met een demarrage wegrijdt, maar gewoon door op kop met strak tempo iedereen er afrijdt. één voor één doodknijpen

Laatst bewerkt:
Verschillen vallen nog mee eigenlijk. Als je hem zeg vertrekken pakte hij heel snel terrein, op het einde deed het zelfs voor Remco toch pijn vandaag.
Maar na dinsdag staat iedereen (buiten Roglic) gewoon 3'+.

Wat een verschillen al en dan moet die tijdrit nog komen. De 5e gaat op 5 minuten staan.

Vuelta ook wel vreemd ingedeeld natuurlijk. Lijkt me dat de zwaarste ritten in de eerste helft van de vuelta zitten? Wel gisteren pas de profielen bekeken, maar laatste week leken de beklimmingen niet zo zwaar?

Vuelta ook wel vreemd ingedeeld natuurlijk. Lijkt me dat de zwaarste ritten in de eerste helft van de vuelta zitten? Wel gisteren pas de profielen bekeken, maar laatste week leken de beklimmingen niet zo zwaar?

Ja. Nu op het einde komt er ook wel nog wat en zijn de renners die koers maken en zo maar normaal waren de afgelopen dagen toch degene met de meeste hoogtemeters.

Enorm sterk, hallo zeg. Alleen jammer dat ze de vluchters niet binnen schot houden. Zowel vandaag als gisteren had hij dan de rit gewonnen. Bonificaties zijn toch ook belangrijk + als hij morgen coronapositief is moeten we hier weer een jaar luisteren naar “heeft nog nooit een rit gewonnen” etc. ;-)

Enorm sterk, hallo zeg. Alleen jammer dat ze de vluchters niet binnen schot houden. Zowel vandaag als gisteren had hij dan de rit gewonnen. Bonificaties zijn toch ook belangrijk + als hij morgen coronapositief is moeten we hier weer een jaar luisteren naar “heeft nog nooit een rit gewonnen” etc. ;-)
Ergens is dat jammer, langs de andere kant is zijn ploeg nu ook weer niet zo sterk om elke dag de vluchters binnen schot te houden. Ze moeten dit een hele Vuelta kunnen volhouden hè.

Goh ja klassement gaat boven alles hé. Wij belgen zijn gewoon niet gewend dat iemand meedoet voor het klassement . We moesten het altijd stellen met hier en daar een ritje dat we die ritwinsten een beetje zijn gaan overschatten.

Boni´s zijn overrated... daar wordt altijd veel te veel gewicht aan gegeven. Ik kan mij geen enkele GT voor de geest halen uit de laatste 25 jaar die op boni´s beslist werd...
Wat maakt een rit ook uit als je na 9/21 koersdagen 2 minuten los staat? Krijgt dinsdag een uitgelezen kans om die nul weg te vegen.

Ik moet zeggen hij rijdt vrij deftig rond deze Vuelta Remco. :unsure:

Nee wat is dat seg momenteel zou je denken den tweede gaat op tien minuten staan tegen t einde ofzo :p .

Dit was een rit die hem zogezegd niet goed lag en waar men van dacht dat hij de schade moest beperken. Maar hij rijdt ze er zelf gewoon af vanop kop. :unsure:

Ik zou Roglic en ook Mas, nog niet helemaal afschrijven, minder dan 2 minuten achterstand is zeker nog doenbaar, het is nog lang. Maar anderzijds heb ik na vandaag, toch niet meteen het gevoel dat deze Remco zomaar een zware inzinking gaat krijgen, dit is de beste versie en hij is toch echt in topvorm. Voorlopig zie ik geen enkel verval -hetgeen hij normaal wel heeft na een week koersen-.

Terug
Bovenaan